Az elektromosságé a jövő a rovarellenes harcban
Ha van FMCG-kategória, amelynek hasznára válik a globális felmelegedés, akkor az a rovarirtóké. Kevesebb hideg – több rovar, jó példa erre a tavalyi év. Azonban az eladások fejlődését hiba lenne pusztán Aigner Szilárdra fogni. A modernebb elektromos rovarriasztók lassan, de biztosan veszik el a teret az aeroszolos termékektől, és már kültérre is léteznek innovatívabb megoldások a kenésnél.A hagyomány nagy úr a rovarirtó szerek között is, mivel az eladások közel felét még mindig a spray adja. Ám a piac hajtóereje immár – a repülő rovarok ellen folyamatos védelmet biztosító – elektromos szegmens, amelynek fejlődése az S.C. Johnson által rendelkezésünkre bocsátott MEMBR adatok alapján 2006. március–október között (az előző év hasonló periódusához viszonyítva) 43 százalékos volt értékben.
– A teljes „rovarellenes” piac a 2005-ös szezonhoz képest 20 százalékos fejlődést mutatott tavaly. Az elektromos készülékeken belül dinamikusan nőtt mind a lapkás, mind a folyadékos szegmens. További növekvő kategóriák a mászórovar-csapdák, illetve a kültéri megoldások, spirálok – közöl további alapadatokat 2006-ról Maszlag Júlia, az S.C. Johnson Kft. trade marketing menedzsere.
– Nyugat-Európában az eladások már igencsak eltolódtak az elektromos szegmens felé – árulja el Tremmel Nóra, a Guaber Hungary Kft. marketingmenedzsere. – A jövőben Magyarországon is hasonló változás várható. A Vape külön szívügyének tekinti ezt, hiszen szlogenünk a Barátságos védelem, amely épp azon alapul, hogy minél kevesebb káros hatóanyagot bocsássunk ki. Ráadásul a Vape nevéhez fűződik az elektromos rovarirtó/riasztó készülék kifejlesztése.
Egy füst alatt nem lehet
Az eladási csatornák közül két – méretben, profilban – teljesen eltérő bolttípus: a vegyiáru-szaküzletek és a hipermarketek erősödtek a Nielsen-adatok szerint. Ennek oka, hogy felismerték a szezonális termékekben rejlő lehetőségeket, így polci megjelenésben, másodlagos kihelyezésekben és az árakciókban is kiemelten kezelik a termékkört.
A diszkontok itt azért sem tudnak annyira erősek lenni, mivel üzletpolitikájukból adódóan nem dolgoznak folyamatos és széles választékkal a szezonális kategóriák esetében – kizárólag a piacvezető márka kulcstermékeivel. A rovarirtók piacán viszont az igények meglehetősen sokrétűek és változatosak. Másik oldalról jó lehetőségek rejlenek az alternatív eladási csatornákban – a Vape például kapható volt tavaly az összes Electro World áruházban és MOL-kutaknál is.
Az irtószerek szezonja egy ilyen enyhe tél után, mint az idei volt, már javában tart, és ha a nyár is a globális felmelegedés jegyében telik el, egészen októberig elhúzódhat.
„Intelligens” készülékek
Az S.C. Johnson mind a rovarirtó, mind a rovarriasztó kategóriában forgalmaz termékeket világszerte, előbbieket Raid, a riasztószereket pedig Off! és Autan márkanevek alatt. Magyarországon a 2006-os évben is megtartotta piacvezető pozícióját a rovarirtók és -riasztók piacán, értékben.
A Raid széles választékából kiemelésre kívánkozik a Raid Repülőrovar-irtó aeroszol 400 milliliteres kiszerelése, illetve a hosszabb hatóidejű, az ellenállóbb repülő rovarokkal szemben akár 8 órán át védelmet biztosító Raid Max. A mászórovar-irtó szegmensben pedig a Raid Hangyacsapda és Mászórovar-irtó kapják a legnagyobb fókuszt.
A cég forradalmi újdonsága az elegáns Raid légy- és szúnyogirtó elektromos korong készülék, amely napközben a legyek, éjszaka pedig a szúnyogok ellen biztosít védelmet. Az elszíneződő jelzőgomb figyelmeztet az utántöltő cseréjére.
– A Raid elektromos folyadékos készülékbe egy új, illatosított utántöltőt is piacra dobunk – számol be az idei szezon további újdonságairól Maszlag Júlia. – A molyirtó szegmensben bevezetjük a Raid Protection 4 évszak terméket, amely különböző illat- és formavariációval háromhavonta emlékezteti a vásárlókat a molyirtó cseréjére. Megjelenik a feromontartalmú, nem mérgező hatóanyagú Raid Élelmiszermoly termékünk is, amely a konyhaszekrényekben, spájzban tárolt élelmiszerekben megtelepedő molyoktól segít megszabadulni.
Megújul a szúnyogok és kullancsok távoltartására kifejlesztett riasztószerek csomagolása is.
A Vape legnagyobb innovációja – amelyért tavaly Olaszországban az év terméke díjat is megkapta – az Open Air kültéri rovarriasztó spray. A fűre körbepermetezve folyamatosan párolog, így 8 órán át távol tartja a szúnyogokat, rovarokat.
A fejlesztés a bőrre fújható termékek körében sem áll le: a Vape Derm Herbal termékcsalád folyamatosan bővül. A termékek bőr- és környezetbarátok, citronella-, eukaliptuszkivonattal.
Innovációinak köszönhetően a Vape tavaly megduplázta az előző évhez viszonyított forgalmát, árulja el Tremmel Nóra.
– Minden főbb kategóriában ott vagyunk, 25-féle termékkel nyújtunk megoldást a különböző típusú rovarok irtásában/riasztásában. Idén arra helyezzük a hangsúlyt, hogy minél több termék végre magyar csomagolással jelenjen meg.
Sz. L.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >77 ezer forint: ennyit terveznek idén költeni a magyarok karácsonyi ajándékra
Szeretteinkkel szívesebben találkozunk személyesen karácsonykor, az ajándékokat viszont egyre gyakrabban…
Tovább olvasom >A diabétesz előszobája: az elhízás megháromszorozza a cukorbetegség kialakulásának kockázatát
Miközben a cukorbetegséghez és annak szövődményeihez köthető halálozás folyamatosan nő…
Tovább olvasom >