Az Egyesült Királyságban tízből négy vásárló részesíti előnyben a leárazott „sárga címkés” termékeket
A Barclays felmérése szerint az Egyesült Királyságban a vásárlók több mint egyharmada (38%) vásárol „sárga matricás” kedvezményes árú, közeli lejáratú termékeket, hogy így spóroljon a megélhetési válság közepette.
A Barclays szerint a fogyasztók 37%-a vált be utalványokat vagy hűségpontokat a pénztárnál kedvezményre, és 10-ből majdnem hét vásárló cseréli le kosarában a megszokott termékeket.
A vásárlók 27%-a úgy próbál megtakarítani, hogy a szupermarketek saját márkás prémium termékkínálatáról normál vagy olcsó termékekre, míg 24%-uk friss élelmiszerekről fagyasztott élelmiszerekre vált.
A vásárlók 89%-a aggódik az emelkedő árak háztartások pénzügyeire gyakorolt hatása miatt, mivel az élelmiszer-infláció a múlt hónapban újabb rekordot döntött, és az élelmiszerárak éves szinten 15,7%-kal emelkedtek.
Bár a Barclays megállapította, hogy az élelmiszerekre fordított kiadások áprilisban 5,5%-kal nőttek, ez alacsonyabb volt, mint a Nemzeti Statisztikai Hivatal (ONS) 19,2%-os élelmiszer-inflációs rátája, és elmaradt a márciusban regisztrált 7,1%-os növekedéstől is.
Az ONS szerint termékszinten a legnagyobb áremelkedést a 2022. március-2023. márciusi időszakban az uborka, a sajt és az olívaolaj szenvedte el, mivel az uborka ára 52%-kal, a cheddaré 42%-kal, az olívaolaj pedig 49%-kal drágult.
Kapcsolódó cikkeink
Eltávolítja a brit Lidl saját márkás termékeinek csomagolásáról a gyerekeket célzó elemeket
A brit Lidl 2025 közepéig eltávolítja saját márkás, „kevésbé egészséges”…
Tovább olvasom >Megszünteti az Asda árösszehasonlító programját
Mindösszesen egy év után megszünteti az Asda az Aldi és…
Tovább olvasom >Közel 6 milliárd euró bírság a GDPR óta
2024-ben az uniós adatvédelmi hatóságok összesen 1,2 milliárd euró bírságot…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >