Az Egyesült Királyságban tízből négy vásárló részesíti előnyben a leárazott „sárga címkés” termékeket
A Barclays felmérése szerint az Egyesült Királyságban a vásárlók több mint egyharmada (38%) vásárol „sárga matricás” kedvezményes árú, közeli lejáratú termékeket, hogy így spóroljon a megélhetési válság közepette.
A Barclays szerint a fogyasztók 37%-a vált be utalványokat vagy hűségpontokat a pénztárnál kedvezményre, és 10-ből majdnem hét vásárló cseréli le kosarában a megszokott termékeket.
A vásárlók 27%-a úgy próbál megtakarítani, hogy a szupermarketek saját márkás prémium termékkínálatáról normál vagy olcsó termékekre, míg 24%-uk friss élelmiszerekről fagyasztott élelmiszerekre vált.
A vásárlók 89%-a aggódik az emelkedő árak háztartások pénzügyeire gyakorolt hatása miatt, mivel az élelmiszer-infláció a múlt hónapban újabb rekordot döntött, és az élelmiszerárak éves szinten 15,7%-kal emelkedtek.
Bár a Barclays megállapította, hogy az élelmiszerekre fordított kiadások áprilisban 5,5%-kal nőttek, ez alacsonyabb volt, mint a Nemzeti Statisztikai Hivatal (ONS) 19,2%-os élelmiszer-inflációs rátája, és elmaradt a márciusban regisztrált 7,1%-os növekedéstől is.
Az ONS szerint termékszinten a legnagyobb áremelkedést a 2022. március-2023. márciusi időszakban az uborka, a sajt és az olívaolaj szenvedte el, mivel az uborka ára 52%-kal, a cheddaré 42%-kal, az olívaolaj pedig 49%-kal drágult.
Kapcsolódó cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Költségtudatosság és tech-nyitottság – így utaznak külföldre a magyarok idén a Visa felmérése szerin
A magyarok 36%-a tervez külföldi nyaralást a közelgő szabadsága alatt,…
Tovább olvasom >Tízből kilenc fogyasztó már a mesterséges intelligenciára bízza az online keresést
A Bain & Company friss jelentése szerint a fogyasztók 80%-a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Olaszországban és Spanyolországban is terjeszkedik a Metro
Stratégiai partnerségre lépett a Metro Italia az olasz Multicedi nagykereskedővel,…
Tovább olvasom >7 millió dollárt invesztál a Nestlé a gabonapehely-gyártásba Zimbabwéban
7 millió dolláros beruházással bővítette a Nestlé reggelizőpehely-gyárát a zimbabwei…
Tovább olvasom >Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >