Az Egyesült Királyságban tízből négy vásárló részesíti előnyben a leárazott „sárga címkés” termékeket
A Barclays felmérése szerint az Egyesült Királyságban a vásárlók több mint egyharmada (38%) vásárol „sárga matricás” kedvezményes árú, közeli lejáratú termékeket, hogy így spóroljon a megélhetési válság közepette.
A Barclays szerint a fogyasztók 37%-a vált be utalványokat vagy hűségpontokat a pénztárnál kedvezményre, és 10-ből majdnem hét vásárló cseréli le kosarában a megszokott termékeket.
A vásárlók 27%-a úgy próbál megtakarítani, hogy a szupermarketek saját márkás prémium termékkínálatáról normál vagy olcsó termékekre, míg 24%-uk friss élelmiszerekről fagyasztott élelmiszerekre vált.
A vásárlók 89%-a aggódik az emelkedő árak háztartások pénzügyeire gyakorolt hatása miatt, mivel az élelmiszer-infláció a múlt hónapban újabb rekordot döntött, és az élelmiszerárak éves szinten 15,7%-kal emelkedtek.
Bár a Barclays megállapította, hogy az élelmiszerekre fordított kiadások áprilisban 5,5%-kal nőttek, ez alacsonyabb volt, mint a Nemzeti Statisztikai Hivatal (ONS) 19,2%-os élelmiszer-inflációs rátája, és elmaradt a márciusban regisztrált 7,1%-os növekedéstől is.
Az ONS szerint termékszinten a legnagyobb áremelkedést a 2022. március-2023. márciusi időszakban az uborka, a sajt és az olívaolaj szenvedte el, mivel az uborka ára 52%-kal, a cheddaré 42%-kal, az olívaolaj pedig 49%-kal drágult.
Kapcsolódó cikkeink
KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >Idén magához térhet a spanyol online élelmiszerpiac
Két év csökkenés után újra növekedésnek indulhat a spanyol online…
Tovább olvasom >Só- és cukormentes ketchupot dobott piacra a Heinz UK
Hozzáadott cukor és só nélkül készült ketchupot dobott piacra a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Tízmilliók egy nyitófüllel – elindult a XIXO történetének legnagyobb nyereményjátéka
Idén nyáron minden eddiginél nagyobb dobásra készül a XIXO: elindult…
Tovább olvasom >Auchan Placc újratöltve – friss kínálat és megfizethető árak az EFOTT-on!
Már harmadik éve nyitja meg kapuit az Auchan Placc az…
Tovább olvasom >