Az Egyesült Királyságban tízből négy vásárló részesíti előnyben a leárazott „sárga címkés” termékeket
A Barclays felmérése szerint az Egyesült Királyságban a vásárlók több mint egyharmada (38%) vásárol „sárga matricás” kedvezményes árú, közeli lejáratú termékeket, hogy így spóroljon a megélhetési válság közepette.
A Barclays szerint a fogyasztók 37%-a vált be utalványokat vagy hűségpontokat a pénztárnál kedvezményre, és 10-ből majdnem hét vásárló cseréli le kosarában a megszokott termékeket.
A vásárlók 27%-a úgy próbál megtakarítani, hogy a szupermarketek saját márkás prémium termékkínálatáról normál vagy olcsó termékekre, míg 24%-uk friss élelmiszerekről fagyasztott élelmiszerekre vált.
A vásárlók 89%-a aggódik az emelkedő árak háztartások pénzügyeire gyakorolt hatása miatt, mivel az élelmiszer-infláció a múlt hónapban újabb rekordot döntött, és az élelmiszerárak éves szinten 15,7%-kal emelkedtek.
Bár a Barclays megállapította, hogy az élelmiszerekre fordított kiadások áprilisban 5,5%-kal nőttek, ez alacsonyabb volt, mint a Nemzeti Statisztikai Hivatal (ONS) 19,2%-os élelmiszer-inflációs rátája, és elmaradt a márciusban regisztrált 7,1%-os növekedéstől is.
Az ONS szerint termékszinten a legnagyobb áremelkedést a 2022. március-2023. márciusi időszakban az uborka, a sajt és az olívaolaj szenvedte el, mivel az uborka ára 52%-kal, a cheddaré 42%-kal, az olívaolaj pedig 49%-kal drágult.
Kapcsolódó cikkeink
Dedikált menopauza-részleget hozott létre a brit Tesco
Menopauza-részleget tesztel a brit Tesco: a női változó korhoz kapcsolódó…
Tovább olvasom >Mit eszel holnap?
A Nestlé Hungária rendszeresen méri a magyar lakosság egészséges táplálkozáshoz…
Tovább olvasom >Új automatizált üzemet nyitott meg a HelloFresh az Egyesült Királyságban
Automatizált gyártóüzemet nyitott a HelloFresh receptdoboz vállalat Derbyshire-ben, ezzel igyekszik…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >Gyűlölik a „dinamikus árazást” a fogyasztók
Az elmúlt időszakban az ügyfeleknek új fogalommal kellett megismerkedniük: a…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >