Az Egyesült Királyságban tízből négy vásárló részesíti előnyben a leárazott „sárga címkés” termékeket

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 05. 10. 09:24

A Barclays felmérése szerint az Egyesült Királyságban a vásárlók több mint egyharmada (38%) vásárol „sárga matricás” kedvezményes árú, közeli lejáratú termékeket, hogy így spóroljon a megélhetési válság közepette.

A Barclays szerint a fogyasztók 37%-a vált be utalványokat vagy hűségpontokat a pénztárnál kedvezményre, és 10-ből majdnem hét vásárló cseréli le kosarában a megszokott termékeket.

A vásárlók 27%-a úgy próbál megtakarítani, hogy a szupermarketek saját márkás prémium termékkínálatáról normál vagy olcsó termékekre, míg 24%-uk friss élelmiszerekről fagyasztott élelmiszerekre vált.

A vásárlók 89%-a aggódik az emelkedő árak háztartások pénzügyeire gyakorolt hatása miatt, mivel az élelmiszer-infláció a múlt hónapban újabb rekordot döntött, és az élelmiszerárak éves szinten 15,7%-kal emelkedtek.

Bár a Barclays megállapította, hogy az élelmiszerekre fordított kiadások áprilisban 5,5%-kal nőttek, ez alacsonyabb volt, mint a Nemzeti Statisztikai Hivatal (ONS) 19,2%-os élelmiszer-inflációs rátája, és elmaradt a márciusban regisztrált 7,1%-os növekedéstől is.

Az ONS szerint termékszinten a legnagyobb áremelkedést a 2022. március-2023. márciusi időszakban az uborka, a sajt és az olívaolaj szenvedte el, mivel az uborka ára 52%-kal, a cheddaré 42%-kal, az olívaolaj pedig 49%-kal drágult.

Grocery Gazette

Kapcsolódó cikkeink