Az éghajlatváltozás tovább növeli az élelmiszer-inflációt
Az emelkedő hőmérséklet és a szélsőséges időjárási események komoly hatással lehetnek a mezőgazdaságra és az élemiszerinflációra – állapította meg a Potsdami Éghajlatváltozási Kutatóintézet (PIK) friss tanulmánya.
A kutatók szerint az átlaghőmérséklet növekedése évente akár 3,2%-kal is megnövelheti az élelmiszer-inflációt 2035-ig, míg az általános infláció évente akár 1,18%-kal emelkedhet. Dr. Max Kotz, a tanulmány egyik szerzője hangsúlyozta, hogy ezek a hatások mind a gazdag, mind a szegény országokat érintik.
Az emelkedő hőmérséklet hatása az árakra különösen érezhető a forró régiókban és az évszakokban. A jelentés rámutat arra, hogy az éghajlatváltozás által okozott infláció veszélyeztetheti a gazdasági és emberi jólétet, valamint a politikai stabilitást.
A tanulmány alaposan vizsgálta a 2022-es rendkívül forró európai nyarat, amikor a hőség és az aszály széles körű hatással volt a mezőgazdaságra és az árakra. A 2022-es nyári extrém hőség körülbelül 0,6%-kal növelte az élelmiszer-inflációt Európában, és a jövőbeli felmelegedés várhatóan tovább fokozza az ilyen szélsőséges időjárási események hatásait.
Az általános inflációra és az élelmiszer-inflációra gyakorolt hatások mérséklése érdekében azonban komoly intézkedésekre van szükség mind a gazdaság, mind az éghajlatvédelem területén. A kutatók szerint az előrejelzések alapján a jövőben egyre nagyobb figyelmet kell fordítani az éghajlatváltozás gazdasági következményeire és az ezekre adott válaszokra.
Kapcsolódó cikkeink
Újabb eszközzel támogatja a kormány a turisztikai ágazatot
A turizmus a magyar gazdaság stratégiai jelentőségű ágazata, amely az…
Tovább olvasom >Májusban csökkent a GKI konjunktúra indexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt. – az EU támogatásával végzett –…
Tovább olvasom >Nagy Márton: hosszú távon vissza kell állni a beruházás alapú gazdasági növekedésre
Hosszú távon vissza kell állni a beruházás alapú gazdasági növekedésre,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Havi ügy, közös felelősség: tescós vásárlással segíthetünk azoknak, akiknek nem telik menstruációs termékekre
Május 28-án, a menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta…
Tovább olvasom >Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >