Az egészség az új szexi
A magyar lakosság közel kétharmada túlsúlyos, derül ki a WHO adataiból. Ezzel szemben a magyarok csupán fele, nagyjából ötmillió ember gondolja úgy, hogy súlyproblémái lennének, és négyötödük aktívan dolgozik azon, hogy fogyjon, állapította meg a Nielsen globális kutatása.
A Nielsen felmérése szerint Közép-Kelet-Európában az emberek 81 százaléka próbál fogyni étrendmódosítás és/vagy diéta által; Magyarországon ez 84 százalék. A válaszokból az is kiderült, hogy az étrend tudatos átalakítása messze vezető súlykontrollopció a honfitársaink körében; a testmozgás, sport mellett a válaszadók közel kétharmada (63%) teszi le a voksát. A fogyókúrás tablettákat, shake-eket és fitneszszeleteket csupán 10 százalék választja.
A magyarok közül hárommillióan szenvednek valamilyen ételallergiától és/vagy -intoleranciától, és a lakosság több mint fele speciális étrenddel vagy bizonyos összetevők elhagyásával törekszik egészségi állapota javítására. Mindez átrajzolja a fogyasztói attitűdöket és a vásárlási preferenciákat egyaránt.
A magyarok között vezető aggodalom az egészség, mutat rá a Nielsen fogyasztói bizalmi indexe: a válaszadók több mint egyötöde nevezte meg elsődleges vagy másodlagos fő félelemként. Nem véletlenül: az elhízás szervezetre gyakorolt hosszú távú egészségromboló hatását több ismeretterjesztő kampánnyal igyekeznek tudatosítani Európa-szerte. A kormányok különféle, gyakran felemás kormányzati rendeletekkel és adónemekkel szeretnék helyi szinten visszaszorítani az obezitás globális jelenségét. Ezek hosszú távú hatása még nem ismert.
– A gyártók is felismerték a globális „egészség az új szexi” trendet és az ebben rejlő hatalmas üzleti potenciált – mondta Séra Katalin, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. – Ez már csak azért is fontos, mert kutatásaink szerint a fogyasztók közel fele szerint nincs elegendő egészséges termék a boltok kínálatában. //
Kapcsolódó cikkeink
A fenntarthatóság és felelős gyártás volt idén az Alimentaria&Hostelco fókuszában
Idén március 18. és 21. között került sor az Alimentaria&Hostelco…
Tovább olvasom >MDOSZ: Elkészült az ovisoknak szóló OKOSTÁNYÉR®
A Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége (MDOSZ) új táplálkozási ajánlást adott…
Tovább olvasom >Nem igazán költenek a cégek vállalati egészségügyre
Lancz Róbert és Kóka János, a Doktor24 magánegészségügyi szolgáltató igazgatóságának…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette az Estée Lauder a DECIEM-et
Lezárult a The Ordinary márkájáról ismert kanadai multibrand cég, a…
Tovább olvasom >A romániai városok meghódítására tör a lengyel Żabka
A Żabka romániai leányvállalata, a Froo az év végéig kétszáz…
Tovább olvasom >Pékáru-stratégiájával nyerhet a Lidl az Egyesült Királyságban
Kritika érte a brit szupermarketeket pékáru részlegeik állítólagosan félrevezető marketingje…
Tovább olvasom >