Az egészség az új szexi
A magyar lakosság közel kétharmada túlsúlyos, derül ki a WHO adataiból. Ezzel szemben a magyarok csupán fele, nagyjából ötmillió ember gondolja úgy, hogy súlyproblémái lennének, és négyötödük aktívan dolgozik azon, hogy fogyjon, állapította meg a Nielsen globális kutatása.
A Nielsen felmérése szerint Közép-Kelet-Európában az emberek 81 százaléka próbál fogyni étrendmódosítás és/vagy diéta által; Magyarországon ez 84 százalék. A válaszokból az is kiderült, hogy az étrend tudatos átalakítása messze vezető súlykontrollopció a honfitársaink körében; a testmozgás, sport mellett a válaszadók közel kétharmada (63%) teszi le a voksát. A fogyókúrás tablettákat, shake-eket és fitneszszeleteket csupán 10 százalék választja.
A magyarok közül hárommillióan szenvednek valamilyen ételallergiától és/vagy -intoleranciától, és a lakosság több mint fele speciális étrenddel vagy bizonyos összetevők elhagyásával törekszik egészségi állapota javítására. Mindez átrajzolja a fogyasztói attitűdöket és a vásárlási preferenciákat egyaránt.
A magyarok között vezető aggodalom az egészség, mutat rá a Nielsen fogyasztói bizalmi indexe: a válaszadók több mint egyötöde nevezte meg elsődleges vagy másodlagos fő félelemként. Nem véletlenül: az elhízás szervezetre gyakorolt hosszú távú egészségromboló hatását több ismeretterjesztő kampánnyal igyekeznek tudatosítani Európa-szerte. A kormányok különféle, gyakran felemás kormányzati rendeletekkel és adónemekkel szeretnék helyi szinten visszaszorítani az obezitás globális jelenségét. Ezek hosszú távú hatása még nem ismert.
– A gyártók is felismerték a globális „egészség az új szexi” trendet és az ebben rejlő hatalmas üzleti potenciált – mondta Séra Katalin, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. – Ez már csak azért is fontos, mert kutatásaink szerint a fogyasztók közel fele szerint nincs elegendő egészséges termék a boltok kínálatában. //
Kapcsolódó cikkeink
Ízek és ellentmondások: miért finom, ami nem egészséges – és hogyan együnk mégis magyarosan jól?
A magyar konyha világszerte híres gazdag ízvilágáról, tartalmas ételeiről és…
Tovább olvasom >A puffadás étrendi kezelésének tudományosan igazolt módszere: Mit tud a FODMAP étrend?
A FODMAP nem divatdiéta, hanem klinikailag bizonyított, hatékony étrendi módszer,…
Tovább olvasom >Celebmárkák, vitaminok és zöld csomagolás: új irányt vett a drogériapiac
A drogériapiac az elmúlt években látványos növekedést produkált, amit nemcsak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az élelmiszerdiszkontok logikáját követve diktálja szegmensében a tempót az Action
Gyorsan, versenytársait megelőzve terjeszkedik az Action Közép- és Délkelet-Európában. A…
Tovább olvasom >Közép-Európa a non-food diszkontok célkeresztjében
Közép- és Délkelet-Európában terjeszkedik az Action, a Woolworth és a…
Tovább olvasom >