Az Edeka 1300 termék árát csökkenti 2023-ban
Az Edeka német kiskereskedelmi vállalat idén eddig több mint 1300 termék árát csökkentette tartósan valamennyi termékcsoportban – derült ki a vállalat által készített új tanulmányból. A vállalat megállapította, hogy a márkás termékek árai az elmúlt hónapokban olyan magasak voltak, hogy a fogyasztók már nem engedhetik meg maguknak a márkás termékek vásárlását, ami a saját márkák iránti egyre növekvő kereslethez vezet.
A CRA (Charles River Associates) tanácsadó cég két Edeka regionális vállalat és a Netto Marken-Discount beszerzési és eladási árainak alakulását elemezve megállapította, hogy azok 2020 és 2023 első negyedéve között átlagosan közel azonos arányban nőttek.
Az adatokból az is kiderült, hogy az Edeka nem profitált a magas inflációból, illetve nem hajtotta azt felfelé. Éppen ellenkezőleg, ahol csak lehetett, a vállalat igyekezett a beszerzésekből származó előnyöket a fogyasztóknak továbbadni.
Kapcsolódó cikkeink
Csendes offenzívában a sajátmárkák az európai élelmiszerboltok polcain
A sajátmárkák lassan, de biztosan lépnek ki a másodhegedűs szerepből:…
Tovább olvasom >Jelentős árcsökkentésbe kezd a PENNY – közel 170 háztartási termék ára mérséklődik
Május 30-tól újabb, nagyszabású árcsökkentést indított a PENNY Magyarország, amely…
Tovább olvasom >Folytatódik az áreső a PENNY-ben
Folytatja az alapvető háztartási és higiéniai termékek áresőjét a PENNY…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: júniusban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 3,0, az előző havit 0,5 százalékkal haladta meg
2025. júniusban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >Három százalékos növekedés mögött is bizonytalanság: nem lélegezhetnek fel a boltok
Bár júniusban éves összevetésben 3 százalékkal nőtt a magyar kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >NGM: bővülő pályán a kiskereskedelmi forgalom
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2025 júniusában a kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >