Az e-kereskedelem és a kettős termékminőség áll a fogyasztóvédelem középpontjában az idén
Az e-kereskedelem szabályozása és a kettős termékminőség megszüntetése áll a fogyasztóvédelem középpontjában az idén, de kiemelt feladat maradt a termékbemutatók ellenőrzése is – mondta Kara Ákos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) fogyasztóvédelemért és infokommunikációért felelős államtitkára kedden Budapesten, sajtótájékoztatón.
Az államtitkár fogyasztóvédelmi garanciákat sürgetett a robbanásszerűen bővülő internetes kereskedelem szabályozására, egyúttal eredményesnek nevezte az eddigi intézkedéseket. Az érintett internetes vállalkozások együttműködőek, a hatóságok folyamatosan egyeztetnek velük – tette hozzá.
Kara Ákos közölte, hogy a kettős élelmiszerminőség fogyasztóvédelmi szempontból is fontos probléma, ezért összehasonlító vizsgálatokkal igyekeznek kiszűrni a nem megfelelő minőségű élelmiszereket és nem élelmiszerjellegű termékeket.
Az NFM államtitkára utalt arra is, hogy a megtévesztésre – különösen az idősebbek kihasználására – épülő termékbemutatókat új jogszabályokkal (ügyfélszolgálati kötelezettség, ingyenes juttatások reklámtilalma, hitelnyújtási tilalom) sikerült visszaszorítani. A továbbra is működő vállalkozások szigorú ellenőrzésekre számíthatnak, a trükközők ellen a kormány fel fog lépni – hangsúlyozta.
Az államtitkár kijelentette, hogy a fogyasztóvédelmi rendszer változásai az intézményrendszer elérhetőségét, a jogérvényesítés lehetőségét javítják: január 1-től a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság a minisztérium keretein belül működik, a járási hivatalok pedig fogyasztóvédelmi ügyköröket kaptak, valamint továbbítják a vásárlók békéltetőtestületi kérelmét a területileg illetékes szervezethez.
Keszthelyi Nikoletta, az NFM fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára a sajtótájékoztatón elmondta, hogy az internetes vásárlók kiszolgáltatottságának enyhítése érdekében létrehozták a súlyosan jogsértő webáruházak adatbázisát. A kormany.hu oldalon elérhető lista (jogsertowebaruhazak.kormany.hu) február végétől nyilvános és két évig mutatja azokat a vállalkozásokat, amelyek ellen jogerős határozat született.
Ismertette továbbá, hogy a megtévesztő termékbemutatók jelentős része megszűnt ugyan, de megjelentek az orvosi vagy szociális szolgáltatásokat (gyógyszerek, távfelügyelet, stb.) kínáló, valamint a lakásokba, üzletekbe szervezett árubemutatók, ahol a fogyasztó nem élhet az elállás jogával.
Keszthelyi Nikoletta utalt arra is, hogy szeptember óta 31-en jelentkeztek az NFM „Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola” pályázatára, amely azokat az intézményeket díjazza, amelyek alternatív módon támogatják a diákok tudatos fogyasztóvá válását. Az elismerést mostanáig 10 megyében 14 intézmény kapta meg. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Beruházni tervez a Shein az Egyesült Királyságban
A Reuters szerint a Shein a következő öt évben 211…
Tovább olvasom >Két év után először nőtt az e-kereskedelem Németországban
Az iparági szövetség szerint a német online kiskereskedelemben két év…
Tovább olvasom >AI-együttműködéssel segít az Amazon a márkáknak a hirdetések teljesítményét mérni
Egy mesterséges intelligenciát alkalmazó piacelemző platformmal lépett együttműködésre az Amazon,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >