Az autóipart és a szépségápolást képviselik a legkedveltebb francia márkák
A Michelin abroncsgyártó, a Peugeot autógyár és az Yves Rocher kozmetikai vállalat vezeti a legkedveltebb márkák listáját Franciaországban – derül ki a La Matrice és az Ifop közvélemény-kutatóintézet féléves felméréséből, amelyet a Le Figaro című napilap tett közzé.
A franciák az ország újraiparosítását szorgalmazzák, ezért népszerű az autóipar – mondta a lapnak Claude Posternak felmérésvezető.
A legnépszerűbb harminc francia márka 15 éve rendszeresen elkészített listáját az év eleje óta vezeti a Michelin, amely a Made in France jelzés egyik legjelentősebb zászlóvivője. A Peugeot autógyár pedig a második helyre ugrott az ötödikről, ahol egy másik nagy francia autógyár, a Citroen vette át a helyét.
A harmadik helyen álló Yves Rocher, amelynek imázsát a természetes értékek határozzák meg, évek óta ott van a legkedveltebb öt márka között. A Magyarországon 25 márkabolttal rendelkező cég sikerét több dolognak is köszönheti. A franciák értékelik, hogy a márka Franciaországban gyártja a termékei jelentős részét és nemzetközileg is ismert. Emellett a franciák kiválónak tartják a kozmetikai cég ár-érték arányát és azt, hogy egy olyan sikeres családi vállalkozásról van szó, amely a Made in Bretagne szlogennel egy világvállalat több évtizedes regionális, breton kötődését is hangsúlyozza.
A sokáig népszerűnek számító francia áruházláncok az előző félévhez képest visszaszorultak, az Intermarché a hatodik, a Leclerc a hetedik, az Auchan a nyolcadik helyre, amit az elemzők a tej- és hústermelők és a nagy hálózatok közti árvitával magyaráznak. A felmérés ráadásul azon a héten készült, amikor az állattenyésztők blokáddal tiltakoztak a felvásárlási árak ellen a nagy áruházak előtt. A másodikról a kilencedik helyre csúszott Danone pedig a tejtermelők elégedetlensége miatt veszített népszerűségéből.
A leginkább azonban a mobilszolgáltatók népszerűsége csökkent. Az SFR és a Free 7, illetve 11 pontot veszített, amely a cégeknél történt leépítéseknek tudható be.
„A franciák ugyanakkor jó véleménnyel vannak a hazai cégekről, nem szabad a felmérés eredményét eltorzítani és azt állítani, hogy kevésbé szeretik a francia termékeket” – mondta a felmérésvezető.
A reprezentatív felmérés szeptember 8-án és 9-én 1003 nagykorú francia állampolgár megkérdezésével készült. A felmérésben résztvevőknek arra a kérdésre kellett válaszolniuk, hogy az elmúlt hónapokban az egyes márkákról hallottak alapján nagyon jó, inkább jó, inkább rossz vagy pedig nagyon rossz imázsa van-e az adott cégnek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Értékesítési csapatának leépítését fontolgatja a Nestlé Franciaországban
Közel 150 munkahely megszüntetését tervezi a Nestlé Franciaországban, jelentette a…
Tovább olvasom >Növekszik a Carrefour árbevétele
A fogyasztói magatartás kedvező alakulásának köszönhetően növekszik a Carrefour árbevétele.…
Tovább olvasom >Elkezdte a Carrefour a Cora üzletek átmárkázását
Megkezdte a Carrefour a júliusban felvásárolt Cora szupermarketek átmárkázását. A folyamat…
Tovább olvasom >További cikkeink
Paradigmaváltás küszöbén az élelmezésben – A Lánchíd Klub szeptemberi ülésének vendége volt: Szöllősi Réka élelmiszer-politikai szakértő
Hátrányból indulunk! Egy globális paradigmaváltás küszöbén állunk! 2030-ig a G20…
Tovább olvasom >Tovább mélyül a Zalando és az OpenAI együttműködése
A Zalando negyedéves árbevétele 3,6 %-kal 2,8 milliárd euróra nőtt. A…
Tovább olvasom >Érdemes a hazai szárnyasokat választani Márton-nap alkalmából
Idén sem hiányozhat a Márton napi asztalról a libapecsenye. A…
Tovább olvasom >