Az autóipart és a szépségápolást képviselik a legkedveltebb francia márkák
A Michelin abroncsgyártó, a Peugeot autógyár és az Yves Rocher kozmetikai vállalat vezeti a legkedveltebb márkák listáját Franciaországban – derül ki a La Matrice és az Ifop közvélemény-kutatóintézet féléves felméréséből, amelyet a Le Figaro című napilap tett közzé.
A franciák az ország újraiparosítását szorgalmazzák, ezért népszerű az autóipar – mondta a lapnak Claude Posternak felmérésvezető.
A legnépszerűbb harminc francia márka 15 éve rendszeresen elkészített listáját az év eleje óta vezeti a Michelin, amely a Made in France jelzés egyik legjelentősebb zászlóvivője. A Peugeot autógyár pedig a második helyre ugrott az ötödikről, ahol egy másik nagy francia autógyár, a Citroen vette át a helyét.
A harmadik helyen álló Yves Rocher, amelynek imázsát a természetes értékek határozzák meg, évek óta ott van a legkedveltebb öt márka között. A Magyarországon 25 márkabolttal rendelkező cég sikerét több dolognak is köszönheti. A franciák értékelik, hogy a márka Franciaországban gyártja a termékei jelentős részét és nemzetközileg is ismert. Emellett a franciák kiválónak tartják a kozmetikai cég ár-érték arányát és azt, hogy egy olyan sikeres családi vállalkozásról van szó, amely a Made in Bretagne szlogennel egy világvállalat több évtizedes regionális, breton kötődését is hangsúlyozza.
A sokáig népszerűnek számító francia áruházláncok az előző félévhez képest visszaszorultak, az Intermarché a hatodik, a Leclerc a hetedik, az Auchan a nyolcadik helyre, amit az elemzők a tej- és hústermelők és a nagy hálózatok közti árvitával magyaráznak. A felmérés ráadásul azon a héten készült, amikor az állattenyésztők blokáddal tiltakoztak a felvásárlási árak ellen a nagy áruházak előtt. A másodikról a kilencedik helyre csúszott Danone pedig a tejtermelők elégedetlensége miatt veszített népszerűségéből.
A leginkább azonban a mobilszolgáltatók népszerűsége csökkent. Az SFR és a Free 7, illetve 11 pontot veszített, amely a cégeknél történt leépítéseknek tudható be.
„A franciák ugyanakkor jó véleménnyel vannak a hazai cégekről, nem szabad a felmérés eredményét eltorzítani és azt állítani, hogy kevésbé szeretik a francia termékeket” – mondta a felmérésvezető.
A reprezentatív felmérés szeptember 8-án és 9-én 1003 nagykorú francia állampolgár megkérdezésével készült. A felmérésben résztvevőknek arra a kérdésre kellett válaszolniuk, hogy az elmúlt hónapokban az egyes márkákról hallottak alapján nagyon jó, inkább jó, inkább rossz vagy pedig nagyon rossz imázsa van-e az adott cégnek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Több mint egymillióan írtak alá egy petíciót egy növényvédő szer újbóli bevezetéséről szóló törvény ellen
Meghaladta hétfőn Franciaországban az 1,3 milliót egy növényvédő szer újbóli…
Tovább olvasom >19 franciaországi üzletét adhatja el az Auchan a Lidlnek
Franciaországban 19 üzletet kínál megvételre az Auchan a Lidlnek –…
Tovább olvasom >Megszünteti növényi sajtmárkáját a Bel Group
A Bel Group bejelentette, hogy 2025 végéig kivezeti a piacról…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nem minden boltban használható a 30 ezer forintos nyugdíjas élelmiszer-utalvány
Szeptember 1. és október 15. között kézbesítik azt a 30…
Tovább olvasom >K&H:egyre több hazai kkv keresi az EU-s pályázati lehetőségeket
Újra fellángolt a pályázási kedv a hazai kis- és középvállalkozások…
Tovább olvasom >Itt a Szupermenta nyári vetőmagtesztje: főszerepben a cukkini
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei cukkinivetőmagokat vizsgáltak a Szupermenta…
Tovább olvasom >