Az Audiban dolgozna a legtöbb magyar
Az Audi a legvonzóbb cég Magyarországon, és egyben a Randstad Award hazai nyertese a világ legnagyobb független munkáltatói márka felmérése alapján. A munkahely kiválasztásakor elsődleges szempontként a bér és a juttatások szerepelnek, megelőzve a foglalkoztatás biztonságát.
A magyar munkavállalók 67 százaléka szeretne az Audinál dolgozni, ezzel az eredménnyel a vállalat elnyerte hazánkban a legvonzóbb munkáltatónak járó Randstad Awardot. A világ legnagyobb független munkáltatói márka felmérése alapján a győri autógyár több szempontból is az élre került: a megkérdezettek szerint Magyarországon az Audira jellemző leginkább, hogy versenyképes bért és juttatásokat biztosít, hogy hosszú távon is garantálja a foglalkoztatást, illetve hogy megfelelő képzést nyújt az alkalmazottainak.
„Ha így értékelnek egy vállalatot, az azt jelenti, hogy a legjobb munkaerőből toborozhat és így komoly versenyelőnyre tehet szert” – értékelte az eredményeket az április 22-én rendezett díjátadó gálán Baja Sándor, a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója. Az első helyezettnek járó különleges trófeát, amely apró arany emberalakokból áll és a munkavállalók sokaságát jelképezi, az Audi Hungaria személyügyi marketingért és nemzetközi kiküldetésekért felelős vezetője, Manuela Meske-Schubert vette át.
A hazánkban első alkalommal végzett felmérés szerint a leginkább környezet- és társadalomtudatos munkaadónak a Mercedes-Benz, a legérdekesebb munkalehetőséget kínáló vállalatnak pedig az IBM bizonyult 2014-ben. A saját szektorában elért legjobb eredményért különdíjat kapott a Samsung Electronics, a Richter Gedeon, a Magyar Telekom és a Nestlé.
Az autóiparban akarunk a legtöbben dolgozni
A felmérés eredményei szerint az autóipari vállalatok még a telephelyüktől távol is nagy népszerűségnek örvendenek. Az Audi számít a legvonzóbb munkahelynek még a Dél-Dunántúlon is, a győri vállalatot csak a Mercedes-Benz tudta megelőzni Közép- és Észak-Magyarországon. Más szektorban tevékenykedő cégek közül a második helyig csak a Samsung Electronics és a Nokia tudott eljutni a Közép-Dunántúlon, illetve a Dél-Alföldön.
Ez alapján nem meglepő, hogy a szektorokat tekintve minden demográfiai csoportban az autóipar a legnépszerűbb a magyar munkavállalók körében. A második-harmadik helyen már kevésbé egysíkú a kép: az alacsonyabb végzettségűek és a férfiak inkább a gyártás-termelés területén szeretnének állást kapni, míg a magasabb végzettségűek, a nők és az idősebbek a gyógyszer- és vegyiparban helyezkednének el szívesebben. A nonprofit szektor elsősorban a fiatal munkavállalók körében népszerű, akiknek különösen fontos, hogy érdekes munkát végezhessenek.
A fizetés dönt az állásra jelentkezésnél
A kutatásból kiderült, hogy az állásajánlatok közötti választásnál a magyar munkavállalók 41 százaléka a fizetés alapján dönt, csak minden hatodik válaszadónál elsődleges szempont az, hogy a munkaadó hosszú távon is tudja-e garantálni a foglalkoztatást. „Ez nem magyar sajátosság, globális szinten hasonló tendenciák figyelhetők meg. A válság idején a foglalkoztatás biztonsága a legfontosabb szempont, míg a gazdasági fellendüléskor az emberek mindinkább a fizetésre koncentrálnak” – tette hozzá Baja Sándor.
A Randstad Award 2014 magyar díjazottai:
A Randstad Award nyertese, Magyarország legvonzóbb munkaadója: Audi
Leginkább környezet- és társadalomtudatos vállalat: Mercedes-Benz
Legérdekesebb munkatartalommal rendelkező és Legjobb karrierlehetőségeket kínáló vállalat: IBM
Különdíjak:
Legvonzóbb munkaadó – Ipari termelő kategória: Samsung Electronics
Legvonzóbb munkaadó – Gyógyszer- és vegyipar kategória: Richter Gedeon
Legvonzóbb munkaadó – Energetikai, közüzemi és távközlési kategória: Magyar Telekom
Legvonzóbb munkaadó – FMCG kategória: Nestlé
A 20 legvonzóbb vállalat Magyarországon 2014-ben (zárójelben a vállalatot ismerő válaszadók közül azoknak az aránya, akik szeretnének az adott munkáltatónál dolgozni):
1. Audi (67%)
2. Mercedes-Benz (64%)
3. IBM (59%)
4. Samsung Electronics (57%)
5. Nokia (54%)
6. Bosch (54%)
7. Nestlé (53%)
8. Continental Automotive (47%)
9. GE General Electric (46%)
10. Richter Gedeon (45%)
11. IT Services (44%)
12. Magyar Telekom (43%)
13. MOL (42%)
14. Honvédelmi Minisztérium (41%)
15. Pick (40%)
16. Egis (40%)
17. Michelin (38%)
18. Suzuki (37%)
19. Teva (36%)
20. Grundfos (36%)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >