Az átfogó tejágazati stratégia segíthet
Az európai szintű tejválságban a kormányzati segítségnyújtáson túl valamennyi piaci szereplő közép- és hosszútávú érdekeit is figyelembe vevő együttműködésre van szükség, hangzott el az ágazati egyeztetésen. A kiskereskedelmi láncok képviselői szerint rövid távon is hatékony lépés lehet a tej és tejtermékek áfakulcsának csökkentése. Tartós megoldásnak tartanák a magyar tejipar versenyképességének és termékeinek fejlesztését, és célszerűnek látják a magyar tejtermékek fogyasztásösztönzését, a folyamatos fogyasztói marketingkampányokat.
Az egyeztetésen részt vevő kiskereskedelmi láncok képviselői jelezték: egy esetleges áfacsökkentés esetén a sertés tőkehúshoz hasonlóan vállalnák annak továbbadását a fogyasztók számára.
Kapcsolódó cikkeink
Árrésstop árnyékában: így alakulnak a húsvéti bevásárlás költségei 2025-ben
Az idei húsvéti bevásárlási szezon igazi meglepetése nem a csokinyúl…
Tovább olvasom >Árrésstop kontra áfacsökkentés: megoldás az inflációra vagy politikai viták terepe?
A kormány március közepétől életbe léptette az árrésstopot, amely szerint…
Tovább olvasom >Az NGM elvárja a kiskereskedelmi láncok önkéntes árcsökkentését
Ami manapság a boltokban zajlik az elfogadhatatlan, az árak emelésének…
Tovább olvasom >További cikkeink
Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Indul a „Micsoda malacunk van!” sertéshús-népszerűsítő kampány – videóval
A magyar termékek vásárlása a nemzetgazdaságot támogatja, munkahelyek megtartását segíti,…
Tovább olvasom >KPMG: Egyszerre optimisták, aggódnak és izgatottak a magyarok, ha AI-ról van szó
A KPMG és a Melbourne-i Egyetem közös nemzetközi kutatása szerint…
Tovább olvasom >