Az Apple a tavalyinál 35 százalékkal több okostelefont adott el
Továbbra is az iPhone jelenti az Apple sikerének fő hajtómotorját, az okostelefonokból 47,5 millió darab, a tavalyinál 35 százalékkal több kelt el, a cég legújabb termékének, az Apple Watchnak a fogadtatása azonban még nem egyértelmű – derült ki a kaliforniai információtechnológiai óriásvállalatnak a legutóbbi pénzügyi negyedévről kedden kiadott jelentéséből.
Az Apple nem közölt az okosóra fogyására vonatkozó konkrét adatokat, arra hivatkozva, hogy azokat a konkurencia ki tudná használni. A számokból kiderül, hogy a cég 2,6 milliárd dolláros bevételt könyvelt el abban a szegmensben, amelyhez az óra és több más termék is tartozik. Ez 952 millió dollárral több az előző negyedévinél, amikor az Apple Watch még nem jelent meg a piacon, ugyanakkor a jelek szerint jóval alatta maradt annak az 1,8 milliárd dollárnak, amelyet a FactSet által megszólaltatott elemzők vártak.
Luca Maestri, az Apple pénzügyi vezetője szerint a termék szereplése a piacon az áprilisi debütálás óta meghaladta a belső várakozásokat. Maestri elmondta, hogy a dollár magas árfolyama nehézséget jelent a cég számára a külföldi eladások területén.
Az Apple-részvények a kései kereskedés során csaknem 6 százalékkal estek vissza, ami azt jelzi, hogy a befektetők nem elégedettek a jelentéssel. A cég előrejelzése emellett arra számít, hogy a szeptemberig tartó, következő negyedévben a bevétel 49 és 51 milliárd dollár közé esik vissza, ami alulmúlhatja a Wall Street 50,8 milliárd dolláros várakozását.
Az Apple összbevétele a legutóbbi, áprilistól júniusig tartó negyedévben 49,6 milliárd dollárra nőtt – ebből 31,4 milliárd az iPhone-ok eladásából származott -, ami 33 százalékkal több a tavalyi mutatónál. A nettó haszon csaknem 38 százalékkal, 10,7 milliárdra nőtt, a részvényenkénti nyereség pedig 1,85 dollár volt. Ez túlszárnyalta a FactSet által szemlézett elemzők várakozását, akik részvényeként 1,81 dolláros nyereségre és 49,25 milliárd dolláros eladásra számítottak.
Szakértők szerint az iPhone-ok kelendősége figyelemre méltó, mivel a cég már 9 hónappal ezelőtt piacra dobta a 6-os és a 6 Plus modellt, és a kereslet idővel általában csökkenni szokott az új modellek iránt, ám az eladások továbbra is gyorsabban nőnek, mint 2012-ben, az iPhone 5-ösök megjelenésekor. Az értékesítés nagy lökést kapott az olyan új piacokon, mint Kína, ahol a termékek több mint egynegyedét adták el, 13,2 milliárd dollár értékben. Kínában tavaly óta több mint megduplázódtak az eladások.
Az Apple egyébként kedden közölte, hogy mintegy háromórányi üzemzavar után újból működik az App Store, az Apple Music, az iTunes Store és több más szolgáltatás. A cég nem adott magyarázatot az üzemzavarra. Az iTunes és az App Store márciusban 12 órás kihagyás után kezdett el újra működni.
(Pogár Demeter, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Best Global Brands: a legértékesebb márkák 2024-ben
Az Interbrand globális márkatanácsadó cég idén ősszel mutatta be a…
Tovább olvasom >Megérkezett Európába az Apple Tap to Pay: forradalmasíthatja a kereskedelmi fizetéseket
Az Apple új fizetési szolgáltatása, a Tap to Pay, idén…
Tovább olvasom >Az Apple vezeti a világ legértékesebb technológiai márkáinak a listáját
Az Apple lett a világ legértékesebb technológiai márkája 2024-ben, megelőzve…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >