Az Apple a tavalyinál 35 százalékkal több okostelefont adott el
Továbbra is az iPhone jelenti az Apple sikerének fő hajtómotorját, az okostelefonokból 47,5 millió darab, a tavalyinál 35 százalékkal több kelt el, a cég legújabb termékének, az Apple Watchnak a fogadtatása azonban még nem egyértelmű – derült ki a kaliforniai információtechnológiai óriásvállalatnak a legutóbbi pénzügyi negyedévről kedden kiadott jelentéséből.
Az Apple nem közölt az okosóra fogyására vonatkozó konkrét adatokat, arra hivatkozva, hogy azokat a konkurencia ki tudná használni. A számokból kiderül, hogy a cég 2,6 milliárd dolláros bevételt könyvelt el abban a szegmensben, amelyhez az óra és több más termék is tartozik. Ez 952 millió dollárral több az előző negyedévinél, amikor az Apple Watch még nem jelent meg a piacon, ugyanakkor a jelek szerint jóval alatta maradt annak az 1,8 milliárd dollárnak, amelyet a FactSet által megszólaltatott elemzők vártak.
Luca Maestri, az Apple pénzügyi vezetője szerint a termék szereplése a piacon az áprilisi debütálás óta meghaladta a belső várakozásokat. Maestri elmondta, hogy a dollár magas árfolyama nehézséget jelent a cég számára a külföldi eladások területén.
Az Apple-részvények a kései kereskedés során csaknem 6 százalékkal estek vissza, ami azt jelzi, hogy a befektetők nem elégedettek a jelentéssel. A cég előrejelzése emellett arra számít, hogy a szeptemberig tartó, következő negyedévben a bevétel 49 és 51 milliárd dollár közé esik vissza, ami alulmúlhatja a Wall Street 50,8 milliárd dolláros várakozását.
Az Apple összbevétele a legutóbbi, áprilistól júniusig tartó negyedévben 49,6 milliárd dollárra nőtt – ebből 31,4 milliárd az iPhone-ok eladásából származott -, ami 33 százalékkal több a tavalyi mutatónál. A nettó haszon csaknem 38 százalékkal, 10,7 milliárdra nőtt, a részvényenkénti nyereség pedig 1,85 dollár volt. Ez túlszárnyalta a FactSet által szemlézett elemzők várakozását, akik részvényeként 1,81 dolláros nyereségre és 49,25 milliárd dolláros eladásra számítottak.
Szakértők szerint az iPhone-ok kelendősége figyelemre méltó, mivel a cég már 9 hónappal ezelőtt piacra dobta a 6-os és a 6 Plus modellt, és a kereslet idővel általában csökkenni szokott az új modellek iránt, ám az eladások továbbra is gyorsabban nőnek, mint 2012-ben, az iPhone 5-ösök megjelenésekor. Az értékesítés nagy lökést kapott az olyan új piacokon, mint Kína, ahol a termékek több mint egynegyedét adták el, 13,2 milliárd dollár értékben. Kínában tavaly óta több mint megduplázódtak az eladások.
Az Apple egyébként kedden közölte, hogy mintegy háromórányi üzemzavar után újból működik az App Store, az Apple Music, az iTunes Store és több más szolgáltatás. A cég nem adott magyarázatot az üzemzavarra. Az iTunes és az App Store márciusban 12 órás kihagyás után kezdett el újra működni.
(Pogár Demeter, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Megérkezett Európába az Apple Tap to Pay: forradalmasíthatja a kereskedelmi fizetéseket
Az Apple új fizetési szolgáltatása, a Tap to Pay, idén…
Tovább olvasom >Az Apple vezeti a világ legértékesebb technológiai márkáinak a listáját
Az Apple lett a világ legértékesebb technológiai márkája 2024-ben, megelőzve…
Tovább olvasom >Így működnek majd a távfelügyelt boltok
A közelmúltban jelentették be, hogy rövidesen Magyarországon is elindulnak az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >