Az anyák többsége bízik lányaik szebb jövőjében

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 11. 06. 21:51

A nők világszerte jobb lehetőségeket látnak az életben, mint anyáik fiatalon. A mai lányok, asszonyok döntenek a vásárlások nagy részéről, és előbbre léptek a munkahelyeken, valamint a politikában. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat öt világrész 21 országában (11 fejlett, 10 fejlődő) végzett felmérése a nők médiahasználati és vásárlási szokásairól.

A növekvő öntudat mellett mindenütt arról számoltak be a megkérdezettek, hogy stresszes az életük. Valamennyien kisebb-nagyobb időnyomást éreznek, és úgy gondolják, hogy túl sokat dolgoznak.

Az egész világon több szerepben kénytelenek helytállni a nők. A fejlett országokhoz képest nagyobb nyomást érzékelnek a válaszadók a fejlődő országokban, leginkább az alacsony jövedelmek miatt.

A holnap női című Nielsen-tanulmány az egyik legátfogóbb kutatás a nők médiahasználatára és vásárlási szokásaira vonatkozóan.

Lányaik jövőjéről a fejlett országokban a nők 40 százaléka véli úgy, hogy hozzájuk képest majd stabilabb anyagi körülmények között élhetnek. Magasabb iskolai végzettséget jelez előre 54 százalék. Figyelemre méltó az a 74 százalék által képviselt vélemény, hogy lányaik jobban hozzáférnek a modern technológiákhoz.

A fejlődő országokban a megkérdezettek 81 százaléka szerint élnek majd lányaik stabilabb anyagi körülmények között. Magasabb iskolai végzettségük lesz, mondta 83 százalék.

Ami a médiahasználatot illeti: a Nielsen feltárta, hogy az új termékekről a tévé a fő információforrás, szinte az egész világon. Mindenütt érvényes ez a fejlődő országokban, míg a tizenegy fejlett közül hétben. Kivétel Németország és Spanyolország, ahol a szájpropaganda áll a rangsor élén; Svédországban a direct mail; Dél-Koreában az internet vezet.

Figyelemre méltó kutatási eredmény, hogy férfiakhoz képest a nők havonta 28 százalékkal gyakrabban telefonálnak, és 14 százalékkal több SMS-t írnak. n

A közösségi hálók, blogok használói

aktívabban élnek, mint az átlagos internetezők

Egyre többen csatlakoznak elsősorban azért az internetre, hogy valamelyik közösségi hálót használják. A közösségi hálók és blogok használói aktívabban élnek, vásárolnak és nyilvánítanak véleményt, mint az átlagos internetezők. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat új jelentése a közösségi médiáról.

Ahogyan növekszik a közösségi média, illetve használóinak befolyása a közvéleményre, úgy válik egyre fontosabbá a hagyományos médiumok, kiskereskedők, márkagyártók és hirdetők számára, hogy megértsék, milyen módon használják és osztják meg fogyasztóik szegmensei az oldalak tartalmait.

Tíz nagy országban (Németország, Olaszország, Svájc, Franciaország, Spanyolország, Nagy-Britannia, USA, Japán, Brazília, Ausztrália) vizsgálták a web használatát, és megállapították, hogy leggyakrabban az internetezés fő célja mindenütt vagy csatlakozás valamelyik közösségi hálóhoz, vagy a blogolás. Ez a két tevékenység viszi el a netezéssel töltött idő legnagyobb részét. A használat időtartamát tekintve a Facebook megelőz minden más weboldalt.

Kiemeli a Nielsen jelentése, hogy a közösségi média használóinak 40 százaléka mobiltelefonjáról csatlakozik az internetre. A közösségi hálók használóinak száma főleg az 55 éven felüliek révén növekszik, akik inkább mobilinternetezők.

A közösségi hálók felnőtt használóinak 70 százaléka vásárol online. Így közöttük az online vásárlás 12 százalékkal valószínűbb, mint az átlagos felnőtt internetezők körében.

Kapcsolódó cikkeink