Az amerikai vásárlók nem bíznak az online influencerekben

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2022. 08. 28. 09:20

A The Desire Company által készített felmérés eredményei rávilágítanak az online befolyásolók hatékonyságának korlátaira: az  online szakértői értékelési platform megbízásából 1000 amerikai felnőtt körében végzett felmérés szerint, amelyet eredetileg a Chain Store Age-nek adtak ki, szinte minden válaszadót (90%) befolyásol a termékinformációk mennyisége az online vásárlás során. Ez azonban nem feltétlenül jelenti, hogy az online influencerekre hallgatnának.

A válaszadók túlnyomó többsége (87%) azt mondta, hogy valószínű, hogy az influencerek nem is használják az általuk hirdetett termékeket

Valójában a válaszadók túlnyomó többsége (87%) azt mondta, hogy valószínű, hogy az influencerek nem is használják az általuk hirdetett termékeket, és

csak 11% gondolja úgy, hogy a több millió követővel rendelkező közösségi média influencer megbízható információforrás.

Átlagosan több mint négy az ötből (82%) azon válaszadók közül, aki az influencer pitchje alapján vásárolt valamit, azt mondja, hogy volt valamilyen negatív tapasztalata a termékkel kapcsolatban, a leggyakoribb az, hogy a termék nem felelt meg az influencer állításainak (41%) ).

A vásárlási döntések meghozatalakor azonban a válaszadók több mint fele (53%) leginkább a termékszakértők ajánlásaira hagyatkozik. Körülbelül ugyanennyi (51%) ért egyet azzal, hogy egy szakértő termékbemutató az egyetlen vélemény, amelyre szükségük van ahhoz, hogy magabiztosak legyenek vásárlási döntéseikben.

A millenniumi generáció tagjai azt mondták, hogy csak szakértő termékbemutatókra van szükségük (63%), ezt követik a Z generáció (55%), az X generáció (49%) és a boomer (41%) válaszadók.

„A közösségi média befolyásolói az internet óriásplakátjaivá fejlődtek” – mondta Eric Sheinkop, a The Desire Company társalapítója és vezérigazgatója. „Nagyszerűek a tömeges tudatosság terjesztésében, de nem képesek megfelelően felvilágosítani a fogyasztókat a termékekről. A fogyasztók belefáradtak a hatalmas mennyiségű online félretájékoztatásba, amikor online vásárolnak. Nyilvánvaló, hogy a bizalom megszerzéséhez időre van szükség, minden bizonnyal hosszabb ideig tart, mint egy TikTok.”

Az 1000 amerikai felnőtt bevonásával végzett vizsgálatot a Wakefield Research független kutatócég végezte a The Desire Company megbízásából. Az onlineinfluencerek hatásával kapcsolatos megállapítások vegyesek a különböző felmérésekben. Például a Sprout Social közösségimédia-kezelési megoldásokat szolgáltató közelmúltban végzett fogyasztói tanulmánya szerint gyakorlatilag minden válaszadó (98%) azt mondta, hogy legalább egy vásárlást tervez közösségi vásárláson vagy influencer kereskedelemen keresztül 2022-ben, több mint kétharmaduk (68) %), akik legalább egyszer vásárolnak közvetlenül a közösségi médiából 2021-ben.

A 18–24 éves Z generációs válaszadók körében a vásárláshoz a legnépszerűbb közösségi platformok az Instagram, a TikTok és a Snapchat – ezek mind vizuálisan fókuszálnak. A 25 és 40 év közötti ezredfordulók számára a Reddit a legnépszerűbb; a Pinterest vezet a 41 és 56 év közötti Gen Xerek körében, a Facebook pedig a legnépszerűbb közösségi kereskedelem az 57 és 75 év közötti baby boomer válaszadók körében.

A Sprout Social tanulmány azonban azt is megállapította, hogy az online vásárlók a vásárlási döntések meghozatalakor a befolyásolókon túl néznek. A fogyasztók közösségi médiában történő vásárlásának leghatásosabb okait vizsgálva a tanulmány megállapította, hogy a három legfontosabb ok a következő:

  • egy barát ajánlása,
  • megjegyzések vagy termékértékelések, amelyek a márka ismeretéhez kötődnek
  • egy másik hiteles személy ajánlása.

Dan Berthiaume / Chain Store Age – The Business of Retail

Kapcsolódó cikkeink