Az amerikai bébiételek jelentős része nem felel meg a WHO ajánlásainak
Egy friss tanulmány szerint az Egyesült Államokban forgalmazott bébiételek jelentős része nem felel meg az Egészségügyi Világszervezet (WHO) táplálkozási irányelveinek. A kutatás, amely több száz, 6-36 hónapos gyermekek számára készült élelmiszert vizsgált meg, komoly aggodalmakat vet fel mind a termékek táplálkozási értékeivel, mind a marketinggyakorlatokkal kapcsolatban.

Gondok vannak a hozzátáplálás kezdeteivel
A vizsgálat során 651 bébiételt elemeztek, és megállapították, hogy a termékek 60%-a nem felelt meg a WHO táplálkozási ajánlásainak. Különösen problémásnak találták, hogy a vizsgált ételek 70%-ának fehérjetartalma és 25%-ának kalóriatartalma nem volt megfelelő. Emellett minden ötödik termék sótartalma meghaladta az ajánlott szintet, míg 44%-uk túl sok cukrot tartalmazott – írja a CNN, amit a Pénzcentrum szúrt ki.
A tanulmány külön kitér a tasakos bébiételek népszerűségének növekedésére, amit a szakértők aggasztónak tartanak. Dr. Mark Corkins, az Amerikai Gyermekgyógyászati Akadémia Táplálkozási Bizottságának elnöke hangsúlyozta: „A gyerekeknek meg kell tanulniuk rágni, ezért rendes gyümölcsöket kellene enniük, nem pedig pürésített, édesített dolgokat.”
A kutatás feltárta a megtévesztő marketing gyakorlatokat is. A vizsgált termékek 99,4%-a tartalmazott legalább egy olyan állítást, amelyet a WHO ajánlásai tiltanak. Dr. Daisy Coyle, a kutatás társszerzője szerint a szabályozás hiánya lehetővé teszi az élelmiszeripar számára, hogy megtévessze az elfoglalt szülőket.
A tanulmány eredményei sürgetik a szabályozások szigorítását, hogy a bébiételek megfeleljenek a gyermekek egészséges fejlődéséhez szükséges táplálkozási irányelveknek.
Kapcsolódó cikkeink
Így lett része a hétköznapoknak a mesterséges intelligencia
A mesterséges intelligencia (AI) ma már szinte észrevétlenül vált a…
Tovább olvasom >Rengeteg magyar menekül a plázákba a hőség elől – kutatás
A légkondicionáló használatát és a könnyű ruházatot tartják a leghatékonyabb…
Tovább olvasom >Táskás szem és kopár fa – ezek az idei év emoji trendjei
Egy szív, egy nevető arc vagy egy szikra – néha…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >