Az amerikai bébiételek jelentős része nem felel meg a WHO ajánlásainak
Egy friss tanulmány szerint az Egyesült Államokban forgalmazott bébiételek jelentős része nem felel meg az Egészségügyi Világszervezet (WHO) táplálkozási irányelveinek. A kutatás, amely több száz, 6-36 hónapos gyermekek számára készült élelmiszert vizsgált meg, komoly aggodalmakat vet fel mind a termékek táplálkozási értékeivel, mind a marketinggyakorlatokkal kapcsolatban.

Gondok vannak a hozzátáplálás kezdeteivel
A vizsgálat során 651 bébiételt elemeztek, és megállapították, hogy a termékek 60%-a nem felelt meg a WHO táplálkozási ajánlásainak. Különösen problémásnak találták, hogy a vizsgált ételek 70%-ának fehérjetartalma és 25%-ának kalóriatartalma nem volt megfelelő. Emellett minden ötödik termék sótartalma meghaladta az ajánlott szintet, míg 44%-uk túl sok cukrot tartalmazott – írja a CNN, amit a Pénzcentrum szúrt ki.
A tanulmány külön kitér a tasakos bébiételek népszerűségének növekedésére, amit a szakértők aggasztónak tartanak. Dr. Mark Corkins, az Amerikai Gyermekgyógyászati Akadémia Táplálkozási Bizottságának elnöke hangsúlyozta: „A gyerekeknek meg kell tanulniuk rágni, ezért rendes gyümölcsöket kellene enniük, nem pedig pürésített, édesített dolgokat.”
A kutatás feltárta a megtévesztő marketing gyakorlatokat is. A vizsgált termékek 99,4%-a tartalmazott legalább egy olyan állítást, amelyet a WHO ajánlásai tiltanak. Dr. Daisy Coyle, a kutatás társszerzője szerint a szabályozás hiánya lehetővé teszi az élelmiszeripar számára, hogy megtévessze az elfoglalt szülőket.
A tanulmány eredményei sürgetik a szabályozások szigorítását, hogy a bébiételek megfeleljenek a gyermekek egészséges fejlődéséhez szükséges táplálkozási irányelveknek.
Kapcsolódó cikkeink
Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Új munkavállalói értékrend formálódik – avagy mit jelent ma a „jó munkahely”?
A Randstad globális kutatása, a Workmonitor 2025 átfogó képet ad…
Tovább olvasom >EY: Kiveszőben a márkahűség – szinte csak az ár-értékarány számít
Világszerte aggódnak a vevők az egyre emelkedő megélhetési költségek miatt,…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >