Az amerikai bébiételek jelentős része nem felel meg a WHO ajánlásainak
Egy friss tanulmány szerint az Egyesült Államokban forgalmazott bébiételek jelentős része nem felel meg az Egészségügyi Világszervezet (WHO) táplálkozási irányelveinek. A kutatás, amely több száz, 6-36 hónapos gyermekek számára készült élelmiszert vizsgált meg, komoly aggodalmakat vet fel mind a termékek táplálkozási értékeivel, mind a marketinggyakorlatokkal kapcsolatban.

Gondok vannak a hozzátáplálás kezdeteivel
A vizsgálat során 651 bébiételt elemeztek, és megállapították, hogy a termékek 60%-a nem felelt meg a WHO táplálkozási ajánlásainak. Különösen problémásnak találták, hogy a vizsgált ételek 70%-ának fehérjetartalma és 25%-ának kalóriatartalma nem volt megfelelő. Emellett minden ötödik termék sótartalma meghaladta az ajánlott szintet, míg 44%-uk túl sok cukrot tartalmazott – írja a CNN, amit a Pénzcentrum szúrt ki.
A tanulmány külön kitér a tasakos bébiételek népszerűségének növekedésére, amit a szakértők aggasztónak tartanak. Dr. Mark Corkins, az Amerikai Gyermekgyógyászati Akadémia Táplálkozási Bizottságának elnöke hangsúlyozta: „A gyerekeknek meg kell tanulniuk rágni, ezért rendes gyümölcsöket kellene enniük, nem pedig pürésített, édesített dolgokat.”
A kutatás feltárta a megtévesztő marketing gyakorlatokat is. A vizsgált termékek 99,4%-a tartalmazott legalább egy olyan állítást, amelyet a WHO ajánlásai tiltanak. Dr. Daisy Coyle, a kutatás társszerzője szerint a szabályozás hiánya lehetővé teszi az élelmiszeripar számára, hogy megtévessze az elfoglalt szülőket.
A tanulmány eredményei sürgetik a szabályozások szigorítását, hogy a bébiételek megfeleljenek a gyermekek egészséges fejlődéséhez szükséges táplálkozási irányelveknek.
Kapcsolódó cikkeink
Németországban újra nagyobb a márkatermékek iránti fogyasztói bizalom
Mérséklődött a saját márkás termékek népszerűsége és ma már kevesebb…
Tovább olvasom >K&H: sokan még mindig nem néznek körül a kötelezőknél
Bár a középkorú autósok többsége nyitott a legjobb ajánlatok felkutatására,…
Tovább olvasom >Új vásárlói trendek: influenszerekre és a közösségi médiára támaszkodunk
Nemcsak a közösségi platformoknak jut minden eddiginél nagyobb szerep a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >