Az amerikai bébiételek jelentős része nem felel meg a WHO ajánlásainak
Egy friss tanulmány szerint az Egyesült Államokban forgalmazott bébiételek jelentős része nem felel meg az Egészségügyi Világszervezet (WHO) táplálkozási irányelveinek. A kutatás, amely több száz, 6-36 hónapos gyermekek számára készült élelmiszert vizsgált meg, komoly aggodalmakat vet fel mind a termékek táplálkozási értékeivel, mind a marketinggyakorlatokkal kapcsolatban.

Gondok vannak a hozzátáplálás kezdeteivel
A vizsgálat során 651 bébiételt elemeztek, és megállapították, hogy a termékek 60%-a nem felelt meg a WHO táplálkozási ajánlásainak. Különösen problémásnak találták, hogy a vizsgált ételek 70%-ának fehérjetartalma és 25%-ának kalóriatartalma nem volt megfelelő. Emellett minden ötödik termék sótartalma meghaladta az ajánlott szintet, míg 44%-uk túl sok cukrot tartalmazott – írja a CNN, amit a Pénzcentrum szúrt ki.
A tanulmány külön kitér a tasakos bébiételek népszerűségének növekedésére, amit a szakértők aggasztónak tartanak. Dr. Mark Corkins, az Amerikai Gyermekgyógyászati Akadémia Táplálkozási Bizottságának elnöke hangsúlyozta: „A gyerekeknek meg kell tanulniuk rágni, ezért rendes gyümölcsöket kellene enniük, nem pedig pürésített, édesített dolgokat.”
A kutatás feltárta a megtévesztő marketing gyakorlatokat is. A vizsgált termékek 99,4%-a tartalmazott legalább egy olyan állítást, amelyet a WHO ajánlásai tiltanak. Dr. Daisy Coyle, a kutatás társszerzője szerint a szabályozás hiánya lehetővé teszi az élelmiszeripar számára, hogy megtévessze az elfoglalt szülőket.
A tanulmány eredményei sürgetik a szabályozások szigorítását, hogy a bébiételek megfeleljenek a gyermekek egészséges fejlődéséhez szükséges táplálkozási irányelveknek.
Kapcsolódó cikkeink
Nemzetközi árajánlati rendszer – átláthatóbb rendezvényszervezési piac
Nemzetközi árajánlati rendszer bevezetését javasolja a MaReSz a rendezvénypiac számára.…
Tovább olvasom >Nemcsak finom, egészséges is!
A baba- és gyermekételek piaca folyamatosan változik, ahogy a szülői…
Tovább olvasom >Országos kutatás: többször reggelizne a magyar úgy, mint húsvétkor, de nehéz megszervezni
Tízből négy magyar nem szokott minden nap reggelizni, viszont a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >Megnövelt kapacitással segíti a húsvéti visszaváltást a MOHU
Az ünnepek közeledtével várhatóan a boltok forgalma növekedni fog, így…
Tovább olvasom >