Az amerikai bébiételek jelentős része nem felel meg a WHO ajánlásainak
Egy friss tanulmány szerint az Egyesült Államokban forgalmazott bébiételek jelentős része nem felel meg az Egészségügyi Világszervezet (WHO) táplálkozási irányelveinek. A kutatás, amely több száz, 6-36 hónapos gyermekek számára készült élelmiszert vizsgált meg, komoly aggodalmakat vet fel mind a termékek táplálkozási értékeivel, mind a marketinggyakorlatokkal kapcsolatban.

Gondok vannak a hozzátáplálás kezdeteivel
A vizsgálat során 651 bébiételt elemeztek, és megállapították, hogy a termékek 60%-a nem felelt meg a WHO táplálkozási ajánlásainak. Különösen problémásnak találták, hogy a vizsgált ételek 70%-ának fehérjetartalma és 25%-ának kalóriatartalma nem volt megfelelő. Emellett minden ötödik termék sótartalma meghaladta az ajánlott szintet, míg 44%-uk túl sok cukrot tartalmazott – írja a CNN, amit a Pénzcentrum szúrt ki.
A tanulmány külön kitér a tasakos bébiételek népszerűségének növekedésére, amit a szakértők aggasztónak tartanak. Dr. Mark Corkins, az Amerikai Gyermekgyógyászati Akadémia Táplálkozási Bizottságának elnöke hangsúlyozta: „A gyerekeknek meg kell tanulniuk rágni, ezért rendes gyümölcsöket kellene enniük, nem pedig pürésített, édesített dolgokat.”
A kutatás feltárta a megtévesztő marketing gyakorlatokat is. A vizsgált termékek 99,4%-a tartalmazott legalább egy olyan állítást, amelyet a WHO ajánlásai tiltanak. Dr. Daisy Coyle, a kutatás társszerzője szerint a szabályozás hiánya lehetővé teszi az élelmiszeripar számára, hogy megtévessze az elfoglalt szülőket.
A tanulmány eredményei sürgetik a szabályozások szigorítását, hogy a bébiételek megfeleljenek a gyermekek egészséges fejlődéséhez szükséges táplálkozási irányelveknek.
Kapcsolódó cikkeink
Otthon főz a magyar fiatal – nem trendi a gyorsétterem
A magyar fiatalok többsége ritkán vagy egyáltalán nem jár gyorsétterembe,…
Tovább olvasom >Hamburgerkép 2025 – így esznek hamburgert a magyarok
Magyarország kedvence egyértelműen a marhahúsos hamburger, lehetőleg sok sajttal, baconnel,…
Tovább olvasom >Corvinus-kutatás: Nők vezetik a fenntarthatóbb gazdaságokat
Jobban optimalizálják az erőforrásokat, ökohatékonyabbak a nők által vezetett mezőgazdasági…
Tovább olvasom >További cikkeink
Olaszországban és Spanyolországban is terjeszkedik a Metro
Stratégiai partnerségre lépett a Metro Italia az olasz Multicedi nagykereskedővel,…
Tovább olvasom >7 millió dollárt invesztál a Nestlé a gabonapehely-gyártásba Zimbabwéban
7 millió dolláros beruházással bővítette a Nestlé reggelizőpehely-gyárát a zimbabwei…
Tovább olvasom >Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >