Az Amazon már a garázsba is beteszi a csomagot
Az Amazon már minden Amazon Fresh és Whole Foods Market kiszállítására kiterjeszti az „in-garage” szolgáltatás lehetőségét április 26-tól.
2020 novemberétől 5 városban tesztelték a garázsba-szállítást. Ezután már 5000 helyszínen elérhető, ez a Prime tagoknak ingyenes kiszállítási módozat.
Kulcskérdés a kiszállítás
A bejutási kulcs technológia fejlődésével bővülnek a lehetőségek a futárok okos beengedésének lebonyolítására. A „Key In-Garage Grocery Delivery” szolgáltatás a myQ Smart Garage Hub vagy ezzel kompatibilis garázsajtó nyitási rendszerhez rendelésenként egyszeri hozzáférést biztosít a futárnak az online rendelés feladásakor, amivel a kiszállító beléphet a garázsba és elhelyezheti ott a csomagokat. A vásárlók pedig kamerán követhetik, ahogy az áru megérkezik hozzájuk a „Ring smart home camera” vagy a „LiftMaster Smart Garage Camera” kameráin keresztül. Az így kiszállított áru biztonságban van, a lopások, időjárás és egyéb károsodás nem veszélyezteti. A gyenge pontja a hűtött és fagyasztott áru kezelése, hiszen ezeket nem szabad órákra a garázsban hagyni. Így ez a módozat igazából azoknak megoldás, akik otthon vannak vagy a kiszállítás után hamar hazaérnek és elrakják a termékeket. Az Amazon hamarosan az ilyen érzékeny cikkeket tartalmazó zacskókat felcímkézve fogja szállítani. A szolgáltatás népszerűsítésére az Amazon 20 dolláros, limitált idejű kiszállítási hitelt is biztosít az először így rendelők számára.
A verseny megy tovább
Az online óriás ezen a területen is a Walmarttal verseng, aki már a konyhákba, a hűtőkbe és a spájzokba teszi be a megrendelt árucikkeket az USA több nagyvárosában sőt hamarosan megkezdik a gyógyszer házhozszállítást is. A Walmart saját okos ajtónyitó felszerelését is vállalja 50 dollárért, hogy a garázsokba, házakba könnyebben bejussanak a munkatársaik. A vásárlók esetükben a kiszállítók ruhájára rögzített kamerákon keresztül nézhetik a bepakolás folyamatát.
Januárban a Walmart megkezdte a kiszállító ládák tesztelését is, amikben 3 hőmérsékleti zóna van, külön a szárazáru, a hűtött és a fagyasztott cikkek számára, így megoldódik az érzékeny áruk kezelése, akár több órán keresztül. A ládák okos alkalmazással nyithatók-zárhatók így teljes biztonságban őrzik a megrendelt termékeket.
A pandémia hatására az online vásárlás fejlődése éveket ugrott előre, ezért a kiskereskedők folyamatos megújításra törekszenek, újabb és újabb módozatokat, kényelmi megoldásokat tesztelenek és vezetnek be. Az Inmar Intelligence kutató szerint az amerikai fogyasztók több mint fele szívesen fogadná a drón, önvezető jármű és robot általi kiszállítást is.
Kapcsolódó cikkeink
Az amerikai kiskereskedelmi forgalom a vártnál jelentősebben bővült júliusban
Az Egyesült Államokban az elemzők által vártnál jelentősebben bővült a…
Tovább olvasom >Júliusban lassult az infláció az Egyesült Államokban
Júliusban a várakozásoknak megfelelően lassult az infláció és a maginfláció…
Tovább olvasom >Az élelmiszer- és energiaárak nélkül kalkulált maginflációs ráta havi bázison nem változott az USA-ban
A várakozások alatt alakult júliusban a termelőiárak emelkedése mind havi,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >