Az Amazon már a garázsba is beteszi a csomagot
Az Amazon már minden Amazon Fresh és Whole Foods Market kiszállítására kiterjeszti az „in-garage” szolgáltatás lehetőségét április 26-tól.
2020 novemberétől 5 városban tesztelték a garázsba-szállítást. Ezután már 5000 helyszínen elérhető, ez a Prime tagoknak ingyenes kiszállítási módozat.
Kulcskérdés a kiszállítás
A bejutási kulcs technológia fejlődésével bővülnek a lehetőségek a futárok okos beengedésének lebonyolítására. A „Key In-Garage Grocery Delivery” szolgáltatás a myQ Smart Garage Hub vagy ezzel kompatibilis garázsajtó nyitási rendszerhez rendelésenként egyszeri hozzáférést biztosít a futárnak az online rendelés feladásakor, amivel a kiszállító beléphet a garázsba és elhelyezheti ott a csomagokat. A vásárlók pedig kamerán követhetik, ahogy az áru megérkezik hozzájuk a „Ring smart home camera” vagy a „LiftMaster Smart Garage Camera” kameráin keresztül. Az így kiszállított áru biztonságban van, a lopások, időjárás és egyéb károsodás nem veszélyezteti. A gyenge pontja a hűtött és fagyasztott áru kezelése, hiszen ezeket nem szabad órákra a garázsban hagyni. Így ez a módozat igazából azoknak megoldás, akik otthon vannak vagy a kiszállítás után hamar hazaérnek és elrakják a termékeket. Az Amazon hamarosan az ilyen érzékeny cikkeket tartalmazó zacskókat felcímkézve fogja szállítani. A szolgáltatás népszerűsítésére az Amazon 20 dolláros, limitált idejű kiszállítási hitelt is biztosít az először így rendelők számára.
A verseny megy tovább
Az online óriás ezen a területen is a Walmarttal verseng, aki már a konyhákba, a hűtőkbe és a spájzokba teszi be a megrendelt árucikkeket az USA több nagyvárosában sőt hamarosan megkezdik a gyógyszer házhozszállítást is. A Walmart saját okos ajtónyitó felszerelését is vállalja 50 dollárért, hogy a garázsokba, házakba könnyebben bejussanak a munkatársaik. A vásárlók esetükben a kiszállítók ruhájára rögzített kamerákon keresztül nézhetik a bepakolás folyamatát.
Januárban a Walmart megkezdte a kiszállító ládák tesztelését is, amikben 3 hőmérsékleti zóna van, külön a szárazáru, a hűtött és a fagyasztott cikkek számára, így megoldódik az érzékeny áruk kezelése, akár több órán keresztül. A ládák okos alkalmazással nyithatók-zárhatók így teljes biztonságban őrzik a megrendelt termékeket.
A pandémia hatására az online vásárlás fejlődése éveket ugrott előre, ezért a kiskereskedők folyamatos megújításra törekszenek, újabb és újabb módozatokat, kényelmi megoldásokat tesztelenek és vezetnek be. Az Inmar Intelligence kutató szerint az amerikai fogyasztók több mint fele szívesen fogadná a drón, önvezető jármű és robot általi kiszállítást is.
Kapcsolódó cikkeink
Minden rekordot megdöntött az idei fekete péntek Amerikában
Az Adobe Analytics friss jelentése szerint jelentős, 7,5%-os növekedést mutatnak…
Tovább olvasom >A nyerstej termelői átlagára 20 százalékkal csökkent egy év alatt
A nyerstej termelői ára nemzeti valutában kifejezve 2023 augusztusában az…
Tovább olvasom >Kiugróan növekszik a csípős ételek iránti igény hazánkban
A magyarok számára elképzelhetetlen a konyha csípős íz nélkül, ráadásul…
Tovább olvasom >További cikkeink
„Kukába az élelmiszerpazarlással” – plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja
A Fenntarthatósági Témahét alkalmából „Kukába az élelmiszerpazarlással” címmel indít plakáttervező…
Tovább olvasom >Népszerű újításra készül a Primark
2024. május 28-án Magyarországon is megnyitja első üzletét a Primark,…
Tovább olvasom >Nem biztos, hogy a papírcsomagolás a legjobb
A csomagolások környezeti hatásai egyre nagyobb figyelmet kapnak a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >