Az Amazon Dash Cart bevásárlókocsija az új kasszamentes megoldás
Az Amazon bemutatta a Dash Cart-ot, a kis és közepes vásárlásokhoz készített bevásárlókocsit, amely automatikusan naplózza a belehelyezett termékeket és intézi a fizetést, amikor a vásárlók elhagyják az üzletet.

Dash Cart, az Amazon új, okos bevásárlókocsija
A Dash Cart a kaliforniai Woodland Hills-ben hamarosan megnyíló Amazon élelmiszerboltban debütál majd.
Amazon szupermarket lánc készül
Szakmai híradások szerint az online kereskedő óriás az Amazon Go kis alapterületű, személyzet nélkül működő városi boltjai, a nemrég indított Amazon Go Grocery és az Amazon Fresh mellett egy nagyobb alapterületű szupermarket hálózat kiépítésén is dolgozik. A fent említett kaliforniai helyszín, három philadelphiai és két pennsylvaniai lokáció is szóba jön, amelyek év végéig megnyitásra kerülnek. Ezeken a területeken a Giant és a ShopRite a piacvezető körülbelül 15-15% piacrésszel, árversenyben pedig a Lidl a nagy ellenfél. Az Amazon elkötelezte magát az új típusú élelmiszerboltok nyitására, az online vezető szerep mellett helyet követel az offline kereskedelemben is.
A technológia éllovasa
Bár az Amazon boltnyitásokról szóló nyilatkozatai eddig a hagyományos, kasszával felszerelt üzlettípusra engedtek következtetni, már látható, hogy az Amazon Go üzletekben kifejlesztett újításokat is átemelik új boltjaikba. A gyors és érintkezésmentes vásárlás lehetősége felértékelődött a fogyasztók szemében, így az Amazon versenyelőnyre tehet szert. A többi kereskedőnél még csak a „scan and go” programok kerültek bevezetésre, ahol a vásárló egy kézi szkennerrel beolvassa a megvásárolni kívánt termékek vonalkódját, a bevásárló kocsiba helyezi és egy erre a célra fenntartott kasszánál áthaladva fizet. Az Amazon Dash Cart beépített kamerákkal és mérleggel felszerelve önállóan beolvassa a behelyezett termékek kódjait, ezt egy bip hanggal és fehér fény felvillanással jelzi. Narancssárga felvillanó fény jelzi, ha a beolvasás nem sikerült és újra kéri a terméket. A polcra visszahelyezett cikkeket is érzékeli a kocsi, azt levonja a kifizetendők közül.

A Dash Cart vezérlő rendszerrel, mérleggel, kamerákkal van ellátva
A Dash Cart a bevásárlólistákat is kezeli és a már behelyezett árut leveszi a listáról. Az Alexa hangvezérléssel is együtt működik. Úgy van megtervezve, hogy két újrahasználható bevásárlószatyrot megtart, így közvetlen azokba lehet pakolni. A vevő érkezéskor egyedi QR kóddal veszi ki a bevásárlókocsit, a telerakott kosárra pedig távozik. Az Amazon rendszerében regisztrált kártyájáról automatikusan levonódik a vásárlás végösszege, amiről a blokkot e-mailen keresztül kapja meg a vásárló. Vannak még fejlesztendő területek, például a frissáru lemérése kézzel történik, a kocsiba épített mérleg és a fogóba épített képernyő segítségével. A két szatyor is kevésnek bizonyulhat. Minden esetre ez az ügyes szerkezet megkönnyíti és élménydúsabbá teszi a vásárlást. Ezek miatt az előnyök miatt gondolják úgy a szakértők, hogy az Amazon hamar átemelheti ezt a technológiát a 2017-ben megvett 500 Whole Foods üzletbe is.
Kapcsolódó cikkeink
A családi vállalatok soha nem látott mértékben fektetnek hangsúlyt az innovációra
Az innováció vezető szerepet kap a családi vállalkozások életében a…
Tovább olvasom >Dr. Kozák Tamás: „A magas inflációnak hosszú az árnyéka”
A 2024-es év gazdasági folyamatai érzékenyen érintették a hazai kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Rekordmélyre zuhant az innováció a spanyol FMCG-piacon
Spanyolországban 15 év alatt 48%-kal esett vissza az új termékek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Közeleg a Lidl Balaton-átúszás
A jövő héten, július 26-án rendezik a 43. Lidl Balaton-átúszást,…
Tovább olvasom >Tudatos táplálkozás – az okos döntések számítanak, nem a szigorú szabályok
Továbbra sem érzik a fogyasztók, hogy enyhülne rajtuk a magas…
Tovább olvasom >Falusi romantika Budapest szívében: megnyitott a Puli és Juhász pesti csárda a belvárosban
Harcsapaprikás, túrós csusza és aranygaluska – juhászbölcsességgel tálalva, puli-lelkesedéssel fűszerezve.…
Tovább olvasom >