Az Amazon Dash Cart bevásárlókocsija az új kasszamentes megoldás
Az Amazon bemutatta a Dash Cart-ot, a kis és közepes vásárlásokhoz készített bevásárlókocsit, amely automatikusan naplózza a belehelyezett termékeket és intézi a fizetést, amikor a vásárlók elhagyják az üzletet.
A Dash Cart a kaliforniai Woodland Hills-ben hamarosan megnyíló Amazon élelmiszerboltban debütál majd.
Amazon szupermarket lánc készül
Szakmai híradások szerint az online kereskedő óriás az Amazon Go kis alapterületű, személyzet nélkül működő városi boltjai, a nemrég indított Amazon Go Grocery és az Amazon Fresh mellett egy nagyobb alapterületű szupermarket hálózat kiépítésén is dolgozik. A fent említett kaliforniai helyszín, három philadelphiai és két pennsylvaniai lokáció is szóba jön, amelyek év végéig megnyitásra kerülnek. Ezeken a területeken a Giant és a ShopRite a piacvezető körülbelül 15-15% piacrésszel, árversenyben pedig a Lidl a nagy ellenfél. Az Amazon elkötelezte magát az új típusú élelmiszerboltok nyitására, az online vezető szerep mellett helyet követel az offline kereskedelemben is.
A technológia éllovasa
Bár az Amazon boltnyitásokról szóló nyilatkozatai eddig a hagyományos, kasszával felszerelt üzlettípusra engedtek következtetni, már látható, hogy az Amazon Go üzletekben kifejlesztett újításokat is átemelik új boltjaikba. A gyors és érintkezésmentes vásárlás lehetősége felértékelődött a fogyasztók szemében, így az Amazon versenyelőnyre tehet szert. A többi kereskedőnél még csak a „scan and go” programok kerültek bevezetésre, ahol a vásárló egy kézi szkennerrel beolvassa a megvásárolni kívánt termékek vonalkódját, a bevásárló kocsiba helyezi és egy erre a célra fenntartott kasszánál áthaladva fizet. Az Amazon Dash Cart beépített kamerákkal és mérleggel felszerelve önállóan beolvassa a behelyezett termékek kódjait, ezt egy bip hanggal és fehér fény felvillanással jelzi. Narancssárga felvillanó fény jelzi, ha a beolvasás nem sikerült és újra kéri a terméket. A polcra visszahelyezett cikkeket is érzékeli a kocsi, azt levonja a kifizetendők közül.
A Dash Cart a bevásárlólistákat is kezeli és a már behelyezett árut leveszi a listáról. Az Alexa hangvezérléssel is együtt működik. Úgy van megtervezve, hogy két újrahasználható bevásárlószatyrot megtart, így közvetlen azokba lehet pakolni. A vevő érkezéskor egyedi QR kóddal veszi ki a bevásárlókocsit, a telerakott kosárra pedig távozik. Az Amazon rendszerében regisztrált kártyájáról automatikusan levonódik a vásárlás végösszege, amiről a blokkot e-mailen keresztül kapja meg a vásárló. Vannak még fejlesztendő területek, például a frissáru lemérése kézzel történik, a kocsiba épített mérleg és a fogóba épített képernyő segítségével. A két szatyor is kevésnek bizonyulhat. Minden esetre ez az ügyes szerkezet megkönnyíti és élménydúsabbá teszi a vásárlást. Ezek miatt az előnyök miatt gondolják úgy a szakértők, hogy az Amazon hamar átemelheti ezt a technológiát a 2017-ben megvett 500 Whole Foods üzletbe is.
Kapcsolódó cikkeink
Állatjólét és fenntarthatóság – Az európai állattenyésztők 2030-ig tartó jövőképe
Az állattenyésztési élelmiszerláncban tevékenykedő, hasonló gondolkodású uniós partnerekből álló „Európai…
Tovább olvasom >Kiemelt cél a hazai borágazat sikere és támogatása
A magyar borászat továbbra is a hazai agrárium egyik legfontosabb…
Tovább olvasom >Iványi – Bio Csirke
Egy új, régóta várt termékkört szeretnénk bemutatni, az Iványi brand…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >