Az Amazon bezárja online üzletét Kínában
Az Amazon.com Inc bejelentette, hogy Kínában 2019. július 18-ával bezárja online piacterét, és a világ legnépesebb országában inkább a felhőalapú szolgáltatások és tengerentúli árucikkek értékesítésének igencsak vonzó üzletágára koncentrál. A piactér szolgáltatását tekintve a kínai versenytársakkal szemben nem volt a cégnek kompetitív előnye.
Az Amazonnak a kínai e-kereskedelmi vállalatokkal meglehetősen élénk versenyben kellett helyt állnia: az Alibaba és a JD.com infrastruktúrájának köszönhetően szélesebb termékkört tud a kínai vásárlókhoz gyorsabban eljuttatni. A lépés tehát nem meglepő. Az Amazon előnyét piacra lépésekor jó hírneve és az eredeti termékeket magába foglaló kínálatára alapozta, ám helyi riválisai erősödésével és a termékek eredetiségének garantálásával ez az előny gyakorlatilag eltűnt. Olyannyira, hogy – mint azt az iResearch Global adatai mutatják – az Alibaba Tmall piactere és a JD.com együttesen a kínai e-kereskedelmi piac 82 százalékát uralta tavaly.
Az Amazon már elkezdte értesíteni eladóit, hogy a jövőben számukra nem szolgáltat és a piacteret is bezárja az amazon.cn oldalon; a Kínán kívüli értékesítésben továbbra is érdekelt eladók számára pedig lehetővé teszi, hogy az Amazon Global Sellingen folytassák tevékenységüket. Az, hogy bezárnak-e egyes fulfillment központokat, a változás hatásainak elkövetkező 90 napos monitorozásától és értékelésétől függ.
Kapcsolódó cikkeink
Vámmentességet kapott több francia konyakmárka Kínában, de nem mindenki örül
Szombattól életbe lépett Kínában az Európai Unióból származó brandy-importra kivetett,…
Tovább olvasom >Kína dömpingellenes intézkedéseket vezet be az unióból importált borpárlatokra
A kínai kereskedelmi minisztérium pénteken dömpingellenes intézkedéseket jelentett be az…
Tovább olvasom >A magyar fejlesztésű csökkentett deutériumtartalmú termékek sikere Kínában
A HYD Rákkutató és Gyógyszerfejlesztő Kft. Preventa csökkentett deutériumtartalmú ivóvíz…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új időszámítás az Oreo-nál
Social nyereményjátékkal startolt, a napokban pedig lokális fókuszú kommunikációval erősít…
Tovább olvasom >A Bunge csökkenti műanyagfelhasználását az olajospalack-csomagolás optimalizálásával Magyarországon
A martfűi gyárban előállított, újratervezett palackok darabonként 11 százalékkal kevesebb…
Tovább olvasom >Ilyen, amikor valóra válik egy álom: egy este Michele Morrone társaságában, csak a HELL nyerteseinek
Igazi álom vált valóra a HELL ENERGY nemzetközi nyereményjátékának különdíjasai…
Tovább olvasom >