Az Amazon bezárja online üzletét Kínában
Az Amazon.com Inc bejelentette, hogy Kínában 2019. július 18-ával bezárja online piacterét, és a világ legnépesebb országában inkább a felhőalapú szolgáltatások és tengerentúli árucikkek értékesítésének igencsak vonzó üzletágára koncentrál. A piactér szolgáltatását tekintve a kínai versenytársakkal szemben nem volt a cégnek kompetitív előnye.
Az Amazonnak a kínai e-kereskedelmi vállalatokkal meglehetősen élénk versenyben kellett helyt állnia: az Alibaba és a JD.com infrastruktúrájának köszönhetően szélesebb termékkört tud a kínai vásárlókhoz gyorsabban eljuttatni. A lépés tehát nem meglepő. Az Amazon előnyét piacra lépésekor jó hírneve és az eredeti termékeket magába foglaló kínálatára alapozta, ám helyi riválisai erősödésével és a termékek eredetiségének garantálásával ez az előny gyakorlatilag eltűnt. Olyannyira, hogy – mint azt az iResearch Global adatai mutatják – az Alibaba Tmall piactere és a JD.com együttesen a kínai e-kereskedelmi piac 82 százalékát uralta tavaly.
Az Amazon már elkezdte értesíteni eladóit, hogy a jövőben számukra nem szolgáltat és a piacteret is bezárja az amazon.cn oldalon; a Kínán kívüli értékesítésben továbbra is érdekelt eladók számára pedig lehetővé teszi, hogy az Amazon Global Sellingen folytassák tevékenységüket. Az, hogy bezárnak-e egyes fulfillment központokat, a változás hatásainak elkövetkező 90 napos monitorozásától és értékelésétől függ.
Kapcsolódó cikkeink
Bezár a SPAR Kisújszálláson
Augusztus 24-én végleg bezár a SPAR Kisújszálláson – jelentette be…
Tovább olvasom >Véget ért a vámmentes Kánaán: Trump globális korlátozása felforgatja az e-kereskedelmet
Donald Trump felfüggesztette a 800 dollár alatti értékű nemzetközi csomagok…
Tovább olvasom >Meghosszabbította Kína a marhahúsimport-vizsgálatot – még várnak a korlátozásokkal
Három hónappal, november 26-ig meghosszabbította a marhahúsimportra vonatkozó vizsgálatát Kína,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Revolut: helyi fiók és magyar vezető a láthatáron
A Revolut a „nagyon közeli jövőben” magyarországi fióktelep nyitását és…
Tovább olvasom >Egy self-made sztár kedvence – Ilyen lesz Dzsúdló Mekis menüje
A McDonald’s a hírességek kedvenc Mekis rendeléseit felsorakoztató kampányának legújabb…
Tovább olvasom >