Az Amazon bezárja online üzletét Kínában
Az Amazon.com Inc bejelentette, hogy Kínában 2019. július 18-ával bezárja online piacterét, és a világ legnépesebb országában inkább a felhőalapú szolgáltatások és tengerentúli árucikkek értékesítésének igencsak vonzó üzletágára koncentrál. A piactér szolgáltatását tekintve a kínai versenytársakkal szemben nem volt a cégnek kompetitív előnye.
Az Amazonnak a kínai e-kereskedelmi vállalatokkal meglehetősen élénk versenyben kellett helyt állnia: az Alibaba és a JD.com infrastruktúrájának köszönhetően szélesebb termékkört tud a kínai vásárlókhoz gyorsabban eljuttatni. A lépés tehát nem meglepő. Az Amazon előnyét piacra lépésekor jó hírneve és az eredeti termékeket magába foglaló kínálatára alapozta, ám helyi riválisai erősödésével és a termékek eredetiségének garantálásával ez az előny gyakorlatilag eltűnt. Olyannyira, hogy – mint azt az iResearch Global adatai mutatják – az Alibaba Tmall piactere és a JD.com együttesen a kínai e-kereskedelmi piac 82 százalékát uralta tavaly.
Az Amazon már elkezdte értesíteni eladóit, hogy a jövőben számukra nem szolgáltat és a piacteret is bezárja az amazon.cn oldalon; a Kínán kívüli értékesítésben továbbra is érdekelt eladók számára pedig lehetővé teszi, hogy az Amazon Global Sellingen folytassák tevékenységüket. Az, hogy bezárnak-e egyes fulfillment központokat, a változás hatásainak elkövetkező 90 napos monitorozásától és értékelésétől függ.
Kapcsolódó cikkeink
Bezárja sanghaji gyárát a Yakult, átszervezéssel erősítene Kínában
A japán Yakult Honsha Sanghajban működő gyárának bezárásával tenné versenyképesebbé…
Tovább olvasom >Az AI-ban látják az értékesítés növelésének jövőjét a kínai kereskedők
A kínai e-kereskedelmi szektor egyre nagyobb mértékben alkalmazza a mesterséges…
Tovább olvasom >Egymilliárd dolláros iparággá válhat a közösségi kereskedelem 2028-ra
Egy új tanulmány szerint a közösségi kereskedelmi (social commerce) piac…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megállapodott a 2025-ös bérekről a SPAR és a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezete
Megállapodott a 2025-ös bérekről a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. és…
Tovább olvasom >A Lidl a VEGANUÁR™ 2025 kiemelt élelmiszerlánc partnere lett
A Lidl Magyarország a VeganuárTM 2025 kiemelt élelmiszerlánc partnere lett.…
Tovább olvasom >Székács Tibor a Kende Retail új vezérigazgatója
A Kende Retail, Magyarország egyedülálló vállalata, amely teljesen autonóm, személyzet…
Tovább olvasom >