Az aludoboz érték
Az újrahasznosítható anyagok közül az aludobozok alapanyagául szolgáló alumínium – már csak a nyersanyag ára miatt is – az egyik legértékesebb, mindemellett az új fém előállításához szükséges energia 95%-a takarítható meg az újrahasznosítás által. Ráadásul az aludobozok végtelenszer újrahasznosíthatók, és az újrahasznosított doboz semmiben sem különbözik az eredeti nyersanyagból készítettől.
Magyarországon évente több mint 1 milliárd alumíniumdobozt bocsátanak ki, világszinten pedig nagyjából 250 milliárd darabot gyártanak. A Minden Doboz Visszajár kezdeményezés az újrahasznosításukért, illetve annak népszerűsítéséért dolgozik, hogy minél többen gyűjtsék a dobozokat akár szelektív hulladékként, vagy elvigyék őket az gyűjtő automatákba. Ma már országszerte közel 200 visszaváltó automata érhető el, főként élelmiszer-kereskedelmi láncoknál (SPAR, Auchan, CBA, Coop és Tesco üzletek, így a bevásárlás könnyen összeköthető az üres dobozok leadásával. A dobozonként pár forintos visszaváltási díj az adott üzletben azonnal le is vásárolható.
Az automaták használata praktikus, nincs szükség utólagos válogatásra, egy újrahasznosított doboz mintegy 8 hét alatt már vissza is kerülhet a boltok polcaira. Ráadásul március 31-e óta: a Minden Doboz Visszajár mozgalom és a Magyar Máltai Szeretetszolgálat, illetve a SPAR Magyarország együttműködésnek köszönhetően egyes automaták az összeg jótékonysági célokra való felajánlását is lehetővé teszik. //
Kapcsolódó cikkeink
A kollégák elkötelezett munkájának köszönhetően a Tesco 73 százalékkal csökkentette élelmiszer-hulladékát
A Tesco a napokban publikálta kilencedik élelmiszerhulladék-jelentését, amelyben a hulladék…
Tovább olvasom >Nyíregyházán nyílt meg a Kerekes Kft.-hez tartozó első Príma-üzlet
Ahogyan arról korábban hírt adtunk, 2025. január 1-től a Kerekes Kft. és a hozzá…
Tovább olvasom >Lángostésztával és halas menükkel tarolt a SPAR – ilyen termékinnovációkat díjaztak 2025-ben
Két újabb szakmai díjjal tüntették ki a SPAR-t nemrég. Az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >