Az alma népszerűsítésével indul az idénytermékek kampánya
Az alma népszerűsítésével indul idén az idénytermékek kampánya, majd a baromfi termékek, borok és halak következnek a Magyar Turizmus (MT) Zrt. agrármarketing vezérigazgatóságának október végétől december közepéig tartó belföldi fogyasztást ösztönző akciójában – jelentette be Lipcsey György Imre, az MT Zrt. agrármarketing vezérigazgató-helyettese a budapesti Nagyvásárcsarnokban tartott sajtótájékoztatón szerdán Budapesten.
Hozzátette: az év utolsó három hónapjában a kampánnyal a fogyasztók szemléletformálása a céljuk, hogy a tudatos vásárlók egészséges magyar élelmiszereket válasszanak. Az akció során a vásárlókat közvetlenül, rendhagyó kóstoltatásokkal is „megszólítják majd”, így csütörtöktől a fővárosi tömegközlekedési eszközökön, megállókban lepik meg a munkába igyekvőket almával – ismertette. A fogyasztói kosár akcióban szereplő termékek – alma, baromfi termékek, libamáj, hal – mindegyikében az európai átlagnál kevesebbet fogyasztanak a magyarok.
Közölte, hogy a kampány decemberben a tokaji aszú, mint az ünnepek bora népszerűsítésével zárul.
Nagy István, a Földművelésügyi Minisztérium parlamenti államtitkára kiemelte: idén a tavalyi 900 ezer tonnás rekordtermésnél kevesebb, 500 ezer tonna termett az országban, a kései érésű fajták szürete még tart. Ami megtermett az kiváló minőségű. A magyar termék egyenlő a minőséggel, ezt kell a fogyasztókban tudatosítani – húzta alá.
Helyi termékek évében azt is fontosnak nevezte, hogy a hazai termékek vásárlásával a munkahelyek megtartását segítik a fogyasztók.
Kitért arra, hogy a baromfi ágazatnak az orosz embargó sok kárt okozott, ennek ellenére a vágott baromfi exportja csaknem 20 százalékos növekedést mutat, képes kivédeni a válságot. A magyar vásárlók igénye töretlen a magyar baromfihús iránt – tette hozzá. Felhívta a figyelmet a piacok kínálatára, a közvetlen termelői értékesítés a fogyasztói bizalmat, biztonságot erősíti. A magyarországi élelmiszerlánc-felügyeleti rendszer a termékeket a termőföldtől a fogyasztó asztaláig nyomon követi, a magyar élelmiszerek megbízhatósága, ellenőrzött minősége fontos, hogy mindenki számára egyértelmű legyen – mondta. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Jövőálló bor a Balaton-felvidékről
A klímaváltozás és a növényvédelmi szigorítások közepette egyre több szőlészet…
Tovább olvasom >Május 13-án startol a 44. Országos Borverseny – Dr. Nagy István agrárminiszter fővédnöksége mellett nyitják meg a rangos eseményt
A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) 2025. május 13-án rendezi meg…
Tovább olvasom >Portugieser csúcstalálkozó: Megvannak a jubileum győztesei
Április 23-án immár tizedik alkalommal szerveztek nemzetközi versenyt a portugieser…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >