Az alma népszerűsítésével indul az idénytermékek kampánya
Az alma népszerűsítésével indul idén az idénytermékek kampánya, majd a baromfi termékek, borok és halak következnek a Magyar Turizmus (MT) Zrt. agrármarketing vezérigazgatóságának október végétől december közepéig tartó belföldi fogyasztást ösztönző akciójában – jelentette be Lipcsey György Imre, az MT Zrt. agrármarketing vezérigazgató-helyettese a budapesti Nagyvásárcsarnokban tartott sajtótájékoztatón szerdán Budapesten.
Hozzátette: az év utolsó három hónapjában a kampánnyal a fogyasztók szemléletformálása a céljuk, hogy a tudatos vásárlók egészséges magyar élelmiszereket válasszanak. Az akció során a vásárlókat közvetlenül, rendhagyó kóstoltatásokkal is „megszólítják majd”, így csütörtöktől a fővárosi tömegközlekedési eszközökön, megállókban lepik meg a munkába igyekvőket almával – ismertette. A fogyasztói kosár akcióban szereplő termékek – alma, baromfi termékek, libamáj, hal – mindegyikében az európai átlagnál kevesebbet fogyasztanak a magyarok.
Közölte, hogy a kampány decemberben a tokaji aszú, mint az ünnepek bora népszerűsítésével zárul.
Nagy István, a Földművelésügyi Minisztérium parlamenti államtitkára kiemelte: idén a tavalyi 900 ezer tonnás rekordtermésnél kevesebb, 500 ezer tonna termett az országban, a kései érésű fajták szürete még tart. Ami megtermett az kiváló minőségű. A magyar termék egyenlő a minőséggel, ezt kell a fogyasztókban tudatosítani – húzta alá.
Helyi termékek évében azt is fontosnak nevezte, hogy a hazai termékek vásárlásával a munkahelyek megtartását segítik a fogyasztók.
Kitért arra, hogy a baromfi ágazatnak az orosz embargó sok kárt okozott, ennek ellenére a vágott baromfi exportja csaknem 20 százalékos növekedést mutat, képes kivédeni a válságot. A magyar vásárlók igénye töretlen a magyar baromfihús iránt – tette hozzá. Felhívta a figyelmet a piacok kínálatára, a közvetlen termelői értékesítés a fogyasztói bizalmat, biztonságot erősíti. A magyarországi élelmiszerlánc-felügyeleti rendszer a termékeket a termőföldtől a fogyasztó asztaláig nyomon követi, a magyar élelmiszerek megbízhatósága, ellenőrzött minősége fontos, hogy mindenki számára egyértelmű legyen – mondta. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Ez lehet az oka a vörösbor-fogyasztás drámai visszaesésének
Az elmúlt években világszerte érzékelhető a vörösbor-fogyasztás visszaesése – és…
Tovább olvasom >Alumíniumpalackos bort vezet be a brit Aldi
Április 14-től alumíniumpalackos saját márkás borral bővül az Aldi kínálata…
Tovább olvasom >Az Európai Bizottság az uniós borágazat versenyképességének erősítésére tett javaslatot
Az Európai Bizottság intézkedéseket javasol az európai borágazat versenyképességének, ellenálló…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >