Az állatjóléti követelményeknek megfelelő csirkehústermékeket dob piacra az Aldi
Aldi Nord és az Aldi Süd olyan friss csirkehúst dobott piacra Németországban, amely megfelel az Európai Brojlercsirke Kezdeményezés követelményeinek.

Az Aldi saját #Haltungswechsel (Attitűdváltás) projektjének következő lépéseként értékeli az állatjóléti követelményeknek megfelelő csirkehús értékesítését
Az Aldi nyilatkozata szerint Németországban az első nagy élelmiszer-kiskereskedőként mutatták be a termékeket. Mindkét Aldi szupermarket-hálózatban a Fair & Gut saját márka összes csirketerméke megfelel az Európai Chicken Initiative követelményeinek.
Az Európai Brojlercsirke Kezdeményezés, amelyet nemzetközileg European Chicken Commitment vagy Better Chicken Commitment néven is ismernek, szigorú kritériumokat tartalmaz a brojlerek tartására vonatkozóan. E szabályok közé tartozik az állatonkénti több hely, több napfény, ülőrudak és manipulálható anyagok, valamint a lassabban növekvő baromfifajták nevelése. A forgalomba hozott tételek megfelelnek a 3. tenyésztési típus követelményeinek, esetenként pedig meg is haladják annak elvárásait.
Mahi Klosterhalfen, az állatjóléti kampányt folytató Albert Schweitzer Alapítvány elnöke azt mondta: „Fontos fejlemény, hogy az Aldi immár az első olyan nagy élelmiszer-kiskereskedő Németországban, amely megfelel az európai brojlercsirke-kezdeményezés kritériumainak bizonyos csirkehús termékek esetében. Az Aldi korai elkötelezettsége után ez most egy újabb nagy lépés az állatjóléti szempontok még szélesebb körű érvényesítésében a csirketartásban.”
#Haltungswechsel (Attitűdváltás) az Aldinál
Az Aldi Nord és az Aldi Süd 2020 novemberében csatlakozott az Európai Brojlercsirke Kezdeményezéshez.
„Örülünk, hogy az Európai Csirke Kezdeményezés melletti elkötelezettségünk után hamarosan az első olyan termékeket is kínálhatjuk, amelyek megfelelnek a kritériumoknak. Ezen intenzíven dolgoztunk partnereinkkel és beszállítóinkkal” – mondta Katrin Beyer, az Aldi Nord kategóriamenedzsment üzletág igazgatója.

A #Haltungswechsel projekt másik fókusza a fenntartható vásárlás támogatása
„Következetesen haladunk azon az úton, amelyen a szemléletváltással elköteleződtünk. Az Európai Brojlercsirke Kezdeményezésnek megfelelő termékek kínálata fontos lépés a brojlerek állatjóléti szempontjainak még hatékonyabb érvényesítése felé” – tette hozzá Julia Adou, az Aldi Süd vállalat társadalmi felelősségvállalási igazgatója.
Tavaly a kereskedő bejelentette, hogy a friss hús állatbarátabb tartási formáira tér át. 2022 elején az ígéretet kiterjesztették a fogyasztásra szánt tejtermékekre is.
Forrás: ESM
Kapcsolódó cikkeink
Stratégiai építkezés, fenntarthatóság és közösségi jelenlét a Reálnál
2024-ben a Reál-csoporton belül tovább folytatódott az előző években megkezdett…
Tovább olvasom >Eredményes évet zárt a PENNY – Központban a vásárlói élmény és a fenntartható megoldások
A PENNY Magyarország a kiskereskedelmi szektor meghatározó szereplőjeként a kihívások…
Tovább olvasom >Egyesülést fontolgathatnak az Aldi Nord és Aldi Süd tulajdonosai
Német sajtóértesülések szerint összeolvadást fontolgat az Aldi két ága, az…
Tovább olvasom >További cikkeink
A fogyasztói tudatosságnak a pénztárca szab határokat
Egészséges, fenntartható és megfizethető alapanyagokat, élelmiszereket szeretnének a fogyasztók vásárolni,…
Tovább olvasom >Drága falatok – egyre mélyebben kell a pénztárcába nyúlni a húsért
Hiába őrzi népszerűségét a sertéshús a magyar fogyasztók körében, az…
Tovább olvasom >Globális minimumadó: Az amerikai vállalatcsoportok végleg kikerülhetnek a szabályozás alól
Az elmúlt időszakban a globális minimumadó kapcsán izgalmas fejlemények játszódtak…
Tovább olvasom >