Az állatjóléti követelményeknek megfelelő csirkehústermékeket dob piacra az Aldi
Aldi Nord és az Aldi Süd olyan friss csirkehúst dobott piacra Németországban, amely megfelel az Európai Brojlercsirke Kezdeményezés követelményeinek.

Az Aldi saját #Haltungswechsel (Attitűdváltás) projektjének következő lépéseként értékeli az állatjóléti követelményeknek megfelelő csirkehús értékesítését
Az Aldi nyilatkozata szerint Németországban az első nagy élelmiszer-kiskereskedőként mutatták be a termékeket. Mindkét Aldi szupermarket-hálózatban a Fair & Gut saját márka összes csirketerméke megfelel az Európai Chicken Initiative követelményeinek.
Az Európai Brojlercsirke Kezdeményezés, amelyet nemzetközileg European Chicken Commitment vagy Better Chicken Commitment néven is ismernek, szigorú kritériumokat tartalmaz a brojlerek tartására vonatkozóan. E szabályok közé tartozik az állatonkénti több hely, több napfény, ülőrudak és manipulálható anyagok, valamint a lassabban növekvő baromfifajták nevelése. A forgalomba hozott tételek megfelelnek a 3. tenyésztési típus követelményeinek, esetenként pedig meg is haladják annak elvárásait.
Mahi Klosterhalfen, az állatjóléti kampányt folytató Albert Schweitzer Alapítvány elnöke azt mondta: „Fontos fejlemény, hogy az Aldi immár az első olyan nagy élelmiszer-kiskereskedő Németországban, amely megfelel az európai brojlercsirke-kezdeményezés kritériumainak bizonyos csirkehús termékek esetében. Az Aldi korai elkötelezettsége után ez most egy újabb nagy lépés az állatjóléti szempontok még szélesebb körű érvényesítésében a csirketartásban.”
#Haltungswechsel (Attitűdváltás) az Aldinál
Az Aldi Nord és az Aldi Süd 2020 novemberében csatlakozott az Európai Brojlercsirke Kezdeményezéshez.
„Örülünk, hogy az Európai Csirke Kezdeményezés melletti elkötelezettségünk után hamarosan az első olyan termékeket is kínálhatjuk, amelyek megfelelnek a kritériumoknak. Ezen intenzíven dolgoztunk partnereinkkel és beszállítóinkkal” – mondta Katrin Beyer, az Aldi Nord kategóriamenedzsment üzletág igazgatója.

A #Haltungswechsel projekt másik fókusza a fenntartható vásárlás támogatása
„Következetesen haladunk azon az úton, amelyen a szemléletváltással elköteleződtünk. Az Európai Brojlercsirke Kezdeményezésnek megfelelő termékek kínálata fontos lépés a brojlerek állatjóléti szempontjainak még hatékonyabb érvényesítése felé” – tette hozzá Julia Adou, az Aldi Süd vállalat társadalmi felelősségvállalási igazgatója.
Tavaly a kereskedő bejelentette, hogy a friss hús állatbarátabb tartási formáira tér át. 2022 elején az ígéretet kiterjesztették a fogyasztásra szánt tejtermékekre is.
Forrás: ESM
Kapcsolódó cikkeink
Leáll a Carrefour az akciós újságok terjesztésével Franciaországban
Március 31-ével megszünteti a Carrefour a nyomtatott promóciós szóróanyagok terjesztését…
Tovább olvasom >Egész Délkelet-Európára kiterjeszti hibrid diszkontkoncepcióját az Eurospin
Az Eurospin olasz diszkontkereskedő Délkelet-Európában terjeszkedik. Az észak-olasz kiskereskedő helyi…
Tovább olvasom >Több mint 53 ezer rászorulónak nyújtott segítséget a PENNY 2024-ben
Élelmiszermentés, lovasterápia, beteg gyermekek kívánságának teljesítése és nevelőszülői családokban élők…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >