Az alkoholmentes italok piaca Európában elérheti a 15,4 milliárd eurót
Egyre több fogyasztó fordul az alkoholmentes borok és sörök felé, aminek köszönhetően ezek piacának mérete tavaly elérte a 8,6 milliárd eurót Európában.
A The International Market Analysis Research and Consulting Group (IMARC) kutatása szerint a teljes piac mérete 2032-re várhatóan eléri a 15,4 milliárd eurót, miután az idei évtől számítva 6,56%-kal bővül.
Az alacsony alkoholtartalmú és alkoholmentes borok és sörök európai piacának számottevő bővülése köszönhető a fogyasztók növekvő egészségtudatosságának, valamint az alacsony kalóriatartalmú és alacsony cukortartalmú italok egyre szélesebb körű elterjedésének.
A tanulmány azt írja, hogy az alkoholfogyasztás hatásaival kapcsolatos növekvő tudatosság fokozta azon alkoholmentes alternatívák iránti keresletet, amelyek a hagyományos alkoholtartalmú italok ízét és élményét kínálják, és ez a piac növekedésének hajtómotorja.
Az alkoholmentes italok európai piacán újonnan megjelent trendek közé tartozik a K+F tevékenységekbe történő növekvő beruházás a termékek ízprofiljának és általános minőségének javítása érdekében, hogy azok egyre többek számára legyenek vonzóbbak.
Szintén jelentős növekedési tényezőt jelent az alkoholmentes borok és sörök, így a kézműves és prémium termékek könnyebb hozzáférhetősége az online platformokon keresztül– áll a közleményben.
A tanulmány szerint a kulcsfontosságú szereplők mind gyakoribb marketing- és promóciós aktivitása tovább katalizálja a piacot.
A jelentés szerint „az innovatív csomagolási és márkaépítési stratégiák alkalmazása egy másik kulcsfontosságú trend, amelynek célja a fiatalabb demográfiai csoportok és az egészségtudatos fogyasztók vonzása, ami várhatóan újabb lendületet adhat a piacnak a vizsgált időszakban”.
The Drinks Business
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok háromnegyede jól ismeri az AI-t – derült ki az Ipsos globális felméréséből
Az Ipsos 2024-es AI Monitor jelentése átfogó képet nyújt arról,…
Tovább olvasom >Az AI által generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok…
Tovább olvasom >Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem
Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >