Az alkoholmentes italok piaca Európában elérheti a 15,4 milliárd eurót
Egyre több fogyasztó fordul az alkoholmentes borok és sörök felé, aminek köszönhetően ezek piacának mérete tavaly elérte a 8,6 milliárd eurót Európában.
A The International Market Analysis Research and Consulting Group (IMARC) kutatása szerint a teljes piac mérete 2032-re várhatóan eléri a 15,4 milliárd eurót, miután az idei évtől számítva 6,56%-kal bővül.
Az alacsony alkoholtartalmú és alkoholmentes borok és sörök európai piacának számottevő bővülése köszönhető a fogyasztók növekvő egészségtudatosságának, valamint az alacsony kalóriatartalmú és alacsony cukortartalmú italok egyre szélesebb körű elterjedésének.
A tanulmány azt írja, hogy az alkoholfogyasztás hatásaival kapcsolatos növekvő tudatosság fokozta azon alkoholmentes alternatívák iránti keresletet, amelyek a hagyományos alkoholtartalmú italok ízét és élményét kínálják, és ez a piac növekedésének hajtómotorja.
Az alkoholmentes italok európai piacán újonnan megjelent trendek közé tartozik a K+F tevékenységekbe történő növekvő beruházás a termékek ízprofiljának és általános minőségének javítása érdekében, hogy azok egyre többek számára legyenek vonzóbbak.
Szintén jelentős növekedési tényezőt jelent az alkoholmentes borok és sörök, így a kézműves és prémium termékek könnyebb hozzáférhetősége az online platformokon keresztül– áll a közleményben.
A tanulmány szerint a kulcsfontosságú szereplők mind gyakoribb marketing- és promóciós aktivitása tovább katalizálja a piacot.
A jelentés szerint „az innovatív csomagolási és márkaépítési stratégiák alkalmazása egy másik kulcsfontosságú trend, amelynek célja a fiatalabb demográfiai csoportok és az egészségtudatos fogyasztók vonzása, ami várhatóan újabb lendületet adhat a piacnak a vizsgált időszakban”.
The Drinks Business
Kapcsolódó cikkeink
Európában terjeszkedik a Faire online nagykereskedelmi platform
Az Egyesült Államokból indult Faire online nagykereskedelmi platform 14 európai…
Tovább olvasom >Önvezető autók a nagyvárosban – ilyen algoritmusokon dolgoznak a magyar kutatók
Sokan azt gondolják, hogy az önvezető autók fejlesztésében a technológia…
Tovább olvasom >Nem a csillag számít: a negatív véleményt is látni akarja a magyar vásárló
A MediaMarkt friss kutatása szerint a vásárlók többsége maga is…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH gyorselemzés: Továbbra is visszafogott az ipar teljesítménye
Az ipar továbbra is gyenge számokat produkál: júniusban az ipari…
Tovább olvasom >AI és fenntarthatóság lehetnek a középvállalatok kitörési pontjai a bizonytalanság idején
A Grant Thornton International Business Report (IBR) legfrissebb adatai szerint…
Tovább olvasom >Sallai Rolanddal mutatja be saját márkás kínálatát a SPAR
A SPAR Magyarország országos kampányt indít Sallai Rolanddal, a magyar…
Tovább olvasom >