Az alkoholmentes italok piaca Európában elérheti a 15,4 milliárd eurót
Egyre több fogyasztó fordul az alkoholmentes borok és sörök felé, aminek köszönhetően ezek piacának mérete tavaly elérte a 8,6 milliárd eurót Európában.
A The International Market Analysis Research and Consulting Group (IMARC) kutatása szerint a teljes piac mérete 2032-re várhatóan eléri a 15,4 milliárd eurót, miután az idei évtől számítva 6,56%-kal bővül.
Az alacsony alkoholtartalmú és alkoholmentes borok és sörök európai piacának számottevő bővülése köszönhető a fogyasztók növekvő egészségtudatosságának, valamint az alacsony kalóriatartalmú és alacsony cukortartalmú italok egyre szélesebb körű elterjedésének.
A tanulmány azt írja, hogy az alkoholfogyasztás hatásaival kapcsolatos növekvő tudatosság fokozta azon alkoholmentes alternatívák iránti keresletet, amelyek a hagyományos alkoholtartalmú italok ízét és élményét kínálják, és ez a piac növekedésének hajtómotorja.
Az alkoholmentes italok európai piacán újonnan megjelent trendek közé tartozik a K+F tevékenységekbe történő növekvő beruházás a termékek ízprofiljának és általános minőségének javítása érdekében, hogy azok egyre többek számára legyenek vonzóbbak.
Szintén jelentős növekedési tényezőt jelent az alkoholmentes borok és sörök, így a kézműves és prémium termékek könnyebb hozzáférhetősége az online platformokon keresztül– áll a közleményben.
A tanulmány szerint a kulcsfontosságú szereplők mind gyakoribb marketing- és promóciós aktivitása tovább katalizálja a piacot.
A jelentés szerint „az innovatív csomagolási és márkaépítési stratégiák alkalmazása egy másik kulcsfontosságú trend, amelynek célja a fiatalabb demográfiai csoportok és az egészségtudatos fogyasztók vonzása, ami várhatóan újabb lendületet adhat a piacnak a vizsgált időszakban”.
The Drinks Business
Kapcsolódó cikkeink
Nemzetközi árajánlati rendszer – átláthatóbb rendezvényszervezési piac
Nemzetközi árajánlati rendszer bevezetését javasolja a MaReSz a rendezvénypiac számára.…
Tovább olvasom >Országos kutatás: többször reggelizne a magyar úgy, mint húsvétkor, de nehéz megszervezni
Tízből négy magyar nem szokott minden nap reggelizni, viszont a…
Tovább olvasom >Országos kutatás: többször reggelizne a magyar úgy, mint húsvétkor, de nehéz megszervezni
Tízből négy magyar nem szokott minden nap reggelizni, viszont a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Árrésstop árnyékában: így alakulnak a húsvéti bevásárlás költségei 2025-ben
Az idei húsvéti bevásárlási szezon igazi meglepetése nem a csokinyúl…
Tovább olvasom >Az élelmiszerbiztonságra is kihathat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >