Az alkoholmentes italok piaca Európában elérheti a 15,4 milliárd eurót
Egyre több fogyasztó fordul az alkoholmentes borok és sörök felé, aminek köszönhetően ezek piacának mérete tavaly elérte a 8,6 milliárd eurót Európában.
A The International Market Analysis Research and Consulting Group (IMARC) kutatása szerint a teljes piac mérete 2032-re várhatóan eléri a 15,4 milliárd eurót, miután az idei évtől számítva 6,56%-kal bővül.
Az alacsony alkoholtartalmú és alkoholmentes borok és sörök európai piacának számottevő bővülése köszönhető a fogyasztók növekvő egészségtudatosságának, valamint az alacsony kalóriatartalmú és alacsony cukortartalmú italok egyre szélesebb körű elterjedésének.
A tanulmány azt írja, hogy az alkoholfogyasztás hatásaival kapcsolatos növekvő tudatosság fokozta azon alkoholmentes alternatívák iránti keresletet, amelyek a hagyományos alkoholtartalmú italok ízét és élményét kínálják, és ez a piac növekedésének hajtómotorja.
Az alkoholmentes italok európai piacán újonnan megjelent trendek közé tartozik a K+F tevékenységekbe történő növekvő beruházás a termékek ízprofiljának és általános minőségének javítása érdekében, hogy azok egyre többek számára legyenek vonzóbbak.
Szintén jelentős növekedési tényezőt jelent az alkoholmentes borok és sörök, így a kézműves és prémium termékek könnyebb hozzáférhetősége az online platformokon keresztül– áll a közleményben.
A tanulmány szerint a kulcsfontosságú szereplők mind gyakoribb marketing- és promóciós aktivitása tovább katalizálja a piacot.
A jelentés szerint „az innovatív csomagolási és márkaépítési stratégiák alkalmazása egy másik kulcsfontosságú trend, amelynek célja a fiatalabb demográfiai csoportok és az egészségtudatos fogyasztók vonzása, ami várhatóan újabb lendületet adhat a piacnak a vizsgált időszakban”.
The Drinks Business
Kapcsolódó cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Z generáció: Épphogy kijönnek a fizetésükből, mégis félretesznek
„Lusták, felelőtlenek, nem érdeklik őket a pénzügyek!” Ehhez hasonló sztereotípiákkal…
Tovább olvasom >Terápia időpont nélkül, munkaidőben – a kutyabarát iroda nagyon adja
A stresszoldás és a mentális jóllét igen fontos hatással van…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >