Az alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú italok kategóriája 2022-ben meghaladja a 11 milliárd dollárt
Az alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú italok fogyasztása 2026-ra egyharmadával fog növekedni, amit a növekvő fogyasztói kereslet ösztönöz – derül ki egy új kutatásból. Az IWSR új Drinks Market Analysis tanulmánya szerint az alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú sör, cider, bor, szeszes italok és fogyasztásra kész italok (RTD) kategóriája 2022-ben több mint 7%-kal nőtt tíz kulcsfontosságú globális piacon.
A kategória növekedési üteme az elkövetkező négy évben várhatóan meghaladja még az elmúlt négyéves időszakban tapasztalt növekedést is. A volumen átlagos éves növekedési üteme (CAGR) az előrejelzések szerint 2022 és 2026 között eléri a 7%-ot, szemben a 2018-2022 között mért 5%-kal.
A növekedés elsődleges mozgatórugói az alkoholmentes termékek lesznek, amelyek várhatóan a kategória tervezett teljes volumennövekedésének több mint 90%-át adják majd.
„A dinamikusan fejlődő alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú kategória hozzájárulhat az értékesítés növekedéséhez, hiszen fogyasztókat az üdítőitalok és a víz fogyasztói közül vonz. A márkatulajdonosoknak lehetőségük nyílik arra, hogy alkoholt nem vásárló fogyasztókat toborozzanak” – mondta az új kutatásról Susie Goldspink, az IWSR italpiaci elemzésének alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú kategóriáért felelős vezetője. „Mivel egyre többen döntenek úgy, hogy kerülik az alkoholfogyasztást alkalmakkor is – vagy teljesen tartózkodnak attól -, az alkoholmentes szegmens folyamatosan növeli részesedését a kategóriában„.
Az IWSR Drinks Market Analysis tanulmány által 2022 decemberében vizsgált tíz piacon az alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú termékek kategóriája értékben 2022-ben meghaladta a 11 milliárd dollárt, szemben a 2018-as 8 milliárd dollárral.
A kategória legnagyobb piaca továbbra is Németország, amelyet Japán, Spanyolország, az Egyesült Államok és az Egyesült Királyság követ. Eközben dinamikusabb növekedés várható olyan piacokon, mint Ausztrália, Kanada és az Egyesült Államok, amelyek mindegyike kétszámjegyű CAGR-t fog felmutatni az elkövetkező négy évben.
Kapcsolódó cikkeink
Mikroműanyagok az üveges italokban
Egy friss francia kutatás szerint az üvegpalackos italok több mikroműanyagot…
Tovább olvasom >A görög szupermarketekben a legolcsóbb az élelmiszer Európában
A görög IELKA kutatóintézet friss jelentése alapján nyolc európai ország…
Tovább olvasom >A vegánok gyakrabban vásárolnak élelmiszert, mint a húsfogyasztók
A vegánok és vegetáriánusok lényegesen gyakrabban járnak élelmiszert vásárolni, mint…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekordszinten a vállalatvezetők elköteleződése a fenntarthatóság iránt
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a vállalatvezetők hozzáállása…
Tovább olvasom >Kismértékben emelkedett a FAO élelmiszerár-indexe júniusban a hús, tejtermékek és növényi olajok drágulása miatt
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) pénteki jelentése szerint az élelmiszer-alapanyagok…
Tovább olvasom >Mitől tízszereződhet meg egy-egy bor ára?
Kevesebben vannak világszerte, mint ahány ember járt az űrben, számuk…
Tovább olvasom >