Az alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú italok kategóriája 2022-ben meghaladja a 11 milliárd dollárt
Az alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú italok fogyasztása 2026-ra egyharmadával fog növekedni, amit a növekvő fogyasztói kereslet ösztönöz – derül ki egy új kutatásból. Az IWSR új Drinks Market Analysis tanulmánya szerint az alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú sör, cider, bor, szeszes italok és fogyasztásra kész italok (RTD) kategóriája 2022-ben több mint 7%-kal nőtt tíz kulcsfontosságú globális piacon.
A kategória növekedési üteme az elkövetkező négy évben várhatóan meghaladja még az elmúlt négyéves időszakban tapasztalt növekedést is. A volumen átlagos éves növekedési üteme (CAGR) az előrejelzések szerint 2022 és 2026 között eléri a 7%-ot, szemben a 2018-2022 között mért 5%-kal.
A növekedés elsődleges mozgatórugói az alkoholmentes termékek lesznek, amelyek várhatóan a kategória tervezett teljes volumennövekedésének több mint 90%-át adják majd.
„A dinamikusan fejlődő alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú kategória hozzájárulhat az értékesítés növekedéséhez, hiszen fogyasztókat az üdítőitalok és a víz fogyasztói közül vonz. A márkatulajdonosoknak lehetőségük nyílik arra, hogy alkoholt nem vásárló fogyasztókat toborozzanak” – mondta az új kutatásról Susie Goldspink, az IWSR italpiaci elemzésének alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú kategóriáért felelős vezetője. „Mivel egyre többen döntenek úgy, hogy kerülik az alkoholfogyasztást alkalmakkor is – vagy teljesen tartózkodnak attól -, az alkoholmentes szegmens folyamatosan növeli részesedését a kategóriában„.
Az IWSR Drinks Market Analysis tanulmány által 2022 decemberében vizsgált tíz piacon az alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú termékek kategóriája értékben 2022-ben meghaladta a 11 milliárd dollárt, szemben a 2018-as 8 milliárd dollárral.
A kategória legnagyobb piaca továbbra is Németország, amelyet Japán, Spanyolország, az Egyesült Államok és az Egyesült Királyság követ. Eközben dinamikusabb növekedés várható olyan piacokon, mint Ausztrália, Kanada és az Egyesült Államok, amelyek mindegyike kétszámjegyű CAGR-t fog felmutatni az elkövetkező négy évben.
Kapcsolódó cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Költségtudatosság és tech-nyitottság – így utaznak külföldre a magyarok idén a Visa felmérése szerin
A magyarok 36%-a tervez külföldi nyaralást a közelgő szabadsága alatt,…
Tovább olvasom >Tízből kilenc fogyasztó már a mesterséges intelligenciára bízza az online keresést
A Bain & Company friss jelentése szerint a fogyasztók 80%-a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >