Az alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú italok kategóriája 2022-ben meghaladja a 11 milliárd dollárt
Az alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú italok fogyasztása 2026-ra egyharmadával fog növekedni, amit a növekvő fogyasztói kereslet ösztönöz – derül ki egy új kutatásból. Az IWSR új Drinks Market Analysis tanulmánya szerint az alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú sör, cider, bor, szeszes italok és fogyasztásra kész italok (RTD) kategóriája 2022-ben több mint 7%-kal nőtt tíz kulcsfontosságú globális piacon.
A kategória növekedési üteme az elkövetkező négy évben várhatóan meghaladja még az elmúlt négyéves időszakban tapasztalt növekedést is. A volumen átlagos éves növekedési üteme (CAGR) az előrejelzések szerint 2022 és 2026 között eléri a 7%-ot, szemben a 2018-2022 között mért 5%-kal.
A növekedés elsődleges mozgatórugói az alkoholmentes termékek lesznek, amelyek várhatóan a kategória tervezett teljes volumennövekedésének több mint 90%-át adják majd.
„A dinamikusan fejlődő alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú kategória hozzájárulhat az értékesítés növekedéséhez, hiszen fogyasztókat az üdítőitalok és a víz fogyasztói közül vonz. A márkatulajdonosoknak lehetőségük nyílik arra, hogy alkoholt nem vásárló fogyasztókat toborozzanak” – mondta az új kutatásról Susie Goldspink, az IWSR italpiaci elemzésének alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú kategóriáért felelős vezetője. „Mivel egyre többen döntenek úgy, hogy kerülik az alkoholfogyasztást alkalmakkor is – vagy teljesen tartózkodnak attól -, az alkoholmentes szegmens folyamatosan növeli részesedését a kategóriában„.
Az IWSR Drinks Market Analysis tanulmány által 2022 decemberében vizsgált tíz piacon az alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú termékek kategóriája értékben 2022-ben meghaladta a 11 milliárd dollárt, szemben a 2018-as 8 milliárd dollárral.
A kategória legnagyobb piaca továbbra is Németország, amelyet Japán, Spanyolország, az Egyesült Államok és az Egyesült Királyság követ. Eközben dinamikusabb növekedés várható olyan piacokon, mint Ausztrália, Kanada és az Egyesült Államok, amelyek mindegyike kétszámjegyű CAGR-t fog felmutatni az elkövetkező négy évben.
Kapcsolódó cikkeink
Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >A német kiskereskedők 60%-a hirdet a közösségi médiában
Egy friss felmérés szerint Németországban a kiskereskedők közel 60%-a használ…
Tovább olvasom >A kisvállalkozások 83%-a számára létfontosságúak a házhozszállító platformok
A Wolt nemzetközi kutatása szerint a kereskedők 83%-a nélkülözhetetlennek tartja…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >