Az Alibaba 50 milliárd eurót fektet mesterséges intelligenciába és felhőtechnológiába
Az Alibaba kínai technológiai óriáscég jelentős beruházást jelentett be a mesterséges intelligencia (AI) és a felhőalapú számítástechnika fejlesztése érdekében. A vállalat az elkövetkező három évben mintegy 380 milliárd jüant (49,8 milliárd euró) fordít ezekre a területekre, a hétfői közleménye szerint.
Az Alibaba a beruházást saját mesterségesintelligencia- és felhőalapú infrastruktúrájának fejlesztésére szánja, azonban egyelőre nem közölt részleteket arról, hogy pontosan mely projektek részesülnek a forrásból. Az AI és a felhőtechnológia egyre nagyobb szerepet kap a globális versenyben, így a kínai vállalat célja, hogy tovább erősítse pozícióját ezen a gyorsan fejlődő területen.
Az Alibaba számára kedvezően alakult az év eddigi időszaka. A kelet-kínai Hangcsou székhelyű cég, amely többek között Kína legnagyobb online kereskedelmi platformját, a Taobao-t üzemelteti, nemrégiben meredek eladási és nyereségnövekedésről számolt be. A vállalat részvényeinek árfolyama az év eleje óta hároméves csúcsot ért el, ami további stabilitást és befektetői bizalmat jelent a cég számára.
A múlt héten Hszi Csin-ping, Kína elnöke több nagy kínai magánvállalat vezetőjével találkozott, köztük az Alibaba alapítójával, Jack Mával is. Ez a találkozó a kínai magánszektor és a kormányzat közötti együttműködés erősítésére utalhat, ami további stabilitást biztosíthat a vállalat számára a jövőbeni fejlesztések során.
A bejelentett beruházás jól mutatja, hogy az Alibaba az AI és a felhőalapú technológiát tekinti a jövő kulcsterületeinek, és jelentős erőforrásokat szán arra, hogy ezen a területen meghatározó szereplő maradjon a globális piacon.
Kapcsolódó cikkeink
Már három autonóm üzletet működtet a Carrefour Belgiumban
A Carrefour Belgium megnyitotta harmadik autonóm BuyBye üzletét a NATO…
Tovább olvasom >A magyar cégek több mint kétötöde alkalmaz mesterséges intelligenciát
A mesterséges intelligencia immár nemcsak ígéret vagy jövőkép, hanem a…
Tovább olvasom >AI, biztonság, élmény: így választunk ma úti célt
Ma már nem elég tudni, hová utazunk – egyre fontosabb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >