Az Alibaba 50 milliárd eurót fektet mesterséges intelligenciába és felhőtechnológiába
Az Alibaba kínai technológiai óriáscég jelentős beruházást jelentett be a mesterséges intelligencia (AI) és a felhőalapú számítástechnika fejlesztése érdekében. A vállalat az elkövetkező három évben mintegy 380 milliárd jüant (49,8 milliárd euró) fordít ezekre a területekre, a hétfői közleménye szerint.
Az Alibaba a beruházást saját mesterségesintelligencia- és felhőalapú infrastruktúrájának fejlesztésére szánja, azonban egyelőre nem közölt részleteket arról, hogy pontosan mely projektek részesülnek a forrásból. Az AI és a felhőtechnológia egyre nagyobb szerepet kap a globális versenyben, így a kínai vállalat célja, hogy tovább erősítse pozícióját ezen a gyorsan fejlődő területen.
Az Alibaba számára kedvezően alakult az év eddigi időszaka. A kelet-kínai Hangcsou székhelyű cég, amely többek között Kína legnagyobb online kereskedelmi platformját, a Taobao-t üzemelteti, nemrégiben meredek eladási és nyereségnövekedésről számolt be. A vállalat részvényeinek árfolyama az év eleje óta hároméves csúcsot ért el, ami további stabilitást és befektetői bizalmat jelent a cég számára.
A múlt héten Hszi Csin-ping, Kína elnöke több nagy kínai magánvállalat vezetőjével találkozott, köztük az Alibaba alapítójával, Jack Mával is. Ez a találkozó a kínai magánszektor és a kormányzat közötti együttműködés erősítésére utalhat, ami további stabilitást biztosíthat a vállalat számára a jövőbeni fejlesztések során.
A bejelentett beruházás jól mutatja, hogy az Alibaba az AI és a felhőalapú technológiát tekinti a jövő kulcsterületeinek, és jelentős erőforrásokat szán arra, hogy ezen a területen meghatározó szereplő maradjon a globális piacon.
Kapcsolódó cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Egyre több kereskedelmi cég támogatja a kommunikációt mesterséges intelligenciával
Az elmúlt két évben megduplázódott az AI használata a német…
Tovább olvasom >Virtuális séffel főzhetnek a hollandok az Albert Heijn appban
Új, mesterséges intelligenciával működő konyhai asszisztenssel bővült a holland Albert…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >