Az Alföldi Tej Kft. belföldön piacvezető
Az elmúlt csaknem másfél évtized folyamatos fejlődése eredményeként belföldön piacvezető tejfeldolgozó vállalkozássá vált az Alföldi Tej Kft; a cég nettó árbevétele 2015-ben megközelítette a 43 milliárd forintot, ami 7 százalékkal haladta meg az előző évit – közölte Mélykuti Tibor ügyvezető igazgató csütörtökön a cég székesfehérvári telephelyén újságírók előtt a XI. Coop Rally első állomásán.
A versenyt Feldman Zsolt, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkárának jelenlétében indították el. A helyettes államtitkár az MTI-nek elmondta a kiváló minőségű, egészséges magyar élelmiszer – amelynek előállításához, adott a jó minőségű alapanyag és kellő szaktudás is – csak úgy juthat el a fogyasztóig, ha a termelő, a feldolgozó és a kiskereskedő is együttműködik.
Az elmúlt időben több olyan szervezeti változás is történt, amely erősítette a formális együttműködést. Megalakult például a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara, és elkezdtek működni azok a szakmaközi szervezetek, ahol a termelők, a feldolgozók és a kiskereskedők közösen dolgoznak egy-egy termékpálya sikereiért – mondta a helyettes államtitkár.
Mélykuti Tibor felidézte: az Alföldi Tej Kft. 2003 áprilisában 23 taggal, 6,7 millió forint jegyzett tőkével és 85 millió liter tejtermelő kapacitással alakult meg Hajdú-Bihar megyében, debreceni központtal. Jelenleg a tulajdonosi kör 101 tagú, a társaság jegyzett tőkéje pedig eléri a 4,3 milliárd forintot. Évi 330 millió liter nyerstejet dolgoznak fel a cég székesfehérvári és debreceni üzemében.
A tulajdonosi csoport tagjainak termelése adja a belföldi ipari nyerstej termelés 28 százalékát. Működése alatt eddig a cég termelése évente mintegy 20 százalékkal emelkedett volumenben és várhatóan így lesz az idén is. Székesfehérváron az elmúlt évtizedben mintegy 7 milliárd forint értékű fejlesztést valósítottak meg. Tavaly pedig megvették a debreceni tejüzemet, ahová átcsoportosították a teljes túrógyártást: Székesfehérváron évente 3000 tonna túrót gyártottak, Debrecenben a beruházás megvalósítása után 7800 tonnát állítanak elő.
Mélykuti Tibor az MTI-nek elmondta: az idén a cég nettó árbevétele a tervek szerint legalább 1,5 százalékkal nő majd. Emellett a tejpiaci kereslet növekedése miatt a társaság már augusztusban emelte átvételi árait is literenként 3 forinttal. Így literenként 68-69 forintra nőtt a termelőknek fizetett összeg. Az ügyvezető igazgató szerint a következő hónapokban – az év végéig – tovább emelkedik majd az átvételi ár.
A Coop Csoport által tizenegyedik alkalommal megszervezett országjáró autós túra két napja alatt több mint 600 kilométert tesznek meg a versenyzők, a Dunántúlon nyolc állomáson keresztül Székesfehérvárról Szombathelyet, Sárvárt, Pécsváradot, Szekszárdot elhagyva érnek Velencére. Eközben több ismert és kevésbé ismert élelmiszergyártó cég telephelyét érinti az útvonal. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A vaj és a tejpor ára jelentősen az intervenciós ár felett Németországban
A németországi központi tejpiaci szolgálat gyorsjelentése szerint Németországban a nyerstej…
Tovább olvasom >Feltámadt a túró: újra hasít az amerikai tejipar
Közel húsz éve tartó csökkenés után újra felfelé ível a…
Tovább olvasom >Romániában terjeszkedik a Bonafarm Csoport
A Bonafarm Csoport megállapodást írt alá a holland multinacionális tejipari…
Tovább olvasom >További cikkeink
50 milliárdos veszteség után vezetőcsere és díjkorrekció a Mohunál
Tavaly 50 milliárd forintos veszteséggel zárt a Mohu Mol Hulladékgazdálkodási…
Tovább olvasom >A Waberer’s és az MVM hosszú távú együttműködésről állapodott meg
A Waberer’s Logisztikai Szegmense és az MVM Csoport három évre…
Tovább olvasom >Temu és Shein a célkeresztben: feketelistára kerülhetnek a kínai piacterek
A kínai online piacterek – köztük a Temu, a Shein…
Tovább olvasom >