Az Alföldi Tej Kft. belföldön piacvezető
Az elmúlt csaknem másfél évtized folyamatos fejlődése eredményeként belföldön piacvezető tejfeldolgozó vállalkozássá vált az Alföldi Tej Kft; a cég nettó árbevétele 2015-ben megközelítette a 43 milliárd forintot, ami 7 százalékkal haladta meg az előző évit – közölte Mélykuti Tibor ügyvezető igazgató csütörtökön a cég székesfehérvári telephelyén újságírók előtt a XI. Coop Rally első állomásán.
A versenyt Feldman Zsolt, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkárának jelenlétében indították el. A helyettes államtitkár az MTI-nek elmondta a kiváló minőségű, egészséges magyar élelmiszer – amelynek előállításához, adott a jó minőségű alapanyag és kellő szaktudás is – csak úgy juthat el a fogyasztóig, ha a termelő, a feldolgozó és a kiskereskedő is együttműködik.
Az elmúlt időben több olyan szervezeti változás is történt, amely erősítette a formális együttműködést. Megalakult például a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara, és elkezdtek működni azok a szakmaközi szervezetek, ahol a termelők, a feldolgozók és a kiskereskedők közösen dolgoznak egy-egy termékpálya sikereiért – mondta a helyettes államtitkár.
Mélykuti Tibor felidézte: az Alföldi Tej Kft. 2003 áprilisában 23 taggal, 6,7 millió forint jegyzett tőkével és 85 millió liter tejtermelő kapacitással alakult meg Hajdú-Bihar megyében, debreceni központtal. Jelenleg a tulajdonosi kör 101 tagú, a társaság jegyzett tőkéje pedig eléri a 4,3 milliárd forintot. Évi 330 millió liter nyerstejet dolgoznak fel a cég székesfehérvári és debreceni üzemében.
A tulajdonosi csoport tagjainak termelése adja a belföldi ipari nyerstej termelés 28 százalékát. Működése alatt eddig a cég termelése évente mintegy 20 százalékkal emelkedett volumenben és várhatóan így lesz az idén is. Székesfehérváron az elmúlt évtizedben mintegy 7 milliárd forint értékű fejlesztést valósítottak meg. Tavaly pedig megvették a debreceni tejüzemet, ahová átcsoportosították a teljes túrógyártást: Székesfehérváron évente 3000 tonna túrót gyártottak, Debrecenben a beruházás megvalósítása után 7800 tonnát állítanak elő.
Mélykuti Tibor az MTI-nek elmondta: az idén a cég nettó árbevétele a tervek szerint legalább 1,5 százalékkal nő majd. Emellett a tejpiaci kereslet növekedése miatt a társaság már augusztusban emelte átvételi árait is literenként 3 forinttal. Így literenként 68-69 forintra nőtt a termelőknek fizetett összeg. Az ügyvezető igazgató szerint a következő hónapokban – az év végéig – tovább emelkedik majd az átvételi ár.
A Coop Csoport által tizenegyedik alkalommal megszervezett országjáró autós túra két napja alatt több mint 600 kilométert tesznek meg a versenyzők, a Dunántúlon nyolc állomáson keresztül Székesfehérvárról Szombathelyet, Sárvárt, Pécsváradot, Szekszárdot elhagyva érnek Velencére. Eközben több ismert és kevésbé ismert élelmiszergyártó cég telephelyét érinti az útvonal. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Lánchíd Klub októberi exkluzív: Magas vásárlóerő mellett is vannak kihívások: a belga piac, közelről
Szautner Péter, a FrieslandCampina nemzetközi vezérigazgatója a Lánchíd Klub októberi találkozóján a…
Tovább olvasom >Az UHT-tej feldolgozói értékesítési ára nőtt leginkább szeptemberben
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a nyerstej országos termelői…
Tovább olvasom >UHT és friss tejek árversenye: hogyan változtak a tejpiaci trendek?
Az elmúlt évek jelentős változásokat hoztak a magyar tejpiacon, ahol…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >