Az Aldi USA boltjainak száma idén eléri a kétezret
A német diszkont lánc 5 milliárd dollárt tervez befektetni amerikai terjeszkedésébe, amelynek eredményeként ebben az évben 70 új üzletet nyit meg és már 36 államban veti meg a lábát.
Többek közt 10 Aldi nyílik Phoenixben és környékén, így Arizona állam is felkerül a diszkonter térképére. 2021-ben pedig az alabamai Loxleyban elkészül az új régiós központ és raktárbázis, amivel a déli államok hatékony ellátása is lehetővé válik, így Florida és Louisiana is az Aldi helyszínek közé sorolódik.
45 éve az Egyesült Államokban
Az Aldi először 1976-ban Iowaban jelent meg az USA kiskereskedelmi színpadán, mégpedig azzal a céllal, hogy dobogós helyet szerez magának ezen a piacon. A Walmart és a Kroger utáni harmadik hely elérésére pályázik 2022-ben. A kitartó terjeszkedésben zöld mezős beruházások, felvásárlások, árverésen megszerzett lokációk egyaránt szerepelnek. A Progressive GROCER éves top 50 listája szerint a 2016-os 13. helyről 2019-re a 9. helyre küzdötte fel magát az Aldi, maga mögé utasítva a 2018-ban még 8. helyen álló Amazon Whole Foods Market láncát.
A vészhelyzetben is töretlenül
A következetes növekedést és a régebbi üzletek átépítését egy 5 milliárd dolláros tervből finanszírozzák. A 2020-as világjárvány sem akasztotta meg a terjeszkedést, kitartanak az év végére megcélzott 2000 üzletszám elérésében. Ugyanakkor a vírushelyzetre reagálva májusban bejelentették, hogy áraikat igyekeznek a lehető legalacsonyabban tartani és 600 boltjuknál júliusra bevezetik az előrerendelés és csomagátvétel opciót az online platformot biztosító Instacarttal együttműködve.
A Lidl sem tétlenkedik
A nagy konkurens diszkontlánc, a Lidl is előretör az amerikai piacon. 2017-es belépése óta májusban Atlanta mellett megnyitotta 100. boltját. Versenytársához hasonlóan a közeljövőben a déli régióban tervez disztribúciós központot létesíteni és tovább terjeszkedni. A Placer.ai jelentése szerint a Lidl a COVID-19 márciusi kitörése óta hónapról hónapra növelni tudta az átlagosan egy boltba betérő vásárlók számát a tavalyi év ugyanazon hónapjához viszonyítva.
Kapcsolódó cikkeink
A városi kényelembe invesztál a Penny Németországban
Modernizálja a német Penny kis, városi diszkontüzleteit. Az erőteljesebben kényelemorientált…
Tovább olvasom >Dinamikusan terjeszkedik a Wizz Air
A Wizz Air ambiciózus terjeszkedési tervei között szerepel, hogy a…
Tovább olvasom >A dubai Apparel Grouppal társulva terjeszkedik a Carrefour Indiában
A francia multinacionális kereskedelmi óriás, a Carrefour franchise megállapodásra lépett…
Tovább olvasom >További cikkeink
Paradigmaváltás küszöbén az élelmezésben – A Lánchíd Klub szeptemberi ülésének vendége volt: Szöllősi Réka élelmiszer-politikai szakértő
Hátrányból indulunk! Egy globális paradigmaváltás küszöbén állunk! 2030-ig a G20…
Tovább olvasom >BMI: Mélyülő zsugorodás októberben
A Beszerzési Menedzser Index (BMI) szezonálisan kiigazított októberi értéke: 47,6.…
Tovább olvasom >GKI: Versenyképességi reformok szükségessége az EU-ban és Magyarország szerepe a változásokban
Az Európai Uniónak jelentős reformokra van szüksége a Draghi jelentés…
Tovább olvasom >