Az Aldi és a Lidl előrejelzése szerint a két áruház 2027-re megelőzi a Tesco-t az Egyesült Királyságban
A Lidl korábbi brit főnöke, Ronny Gottschlich azt jósolta, hogy az Aldi és a Lidl német kiskereskedők a következő öt éven belül megelőzik a Tescot – jelenleg az Egyesült Királyság legnagyobb szupermarketjét.
Gottschlich, aki 2016-ig hat éven át vezette a Lidl brit működését, azt mondta, hogy köztük az Aldi és a Lidl „legkésőbb 2027-re megelőzi a Tescót”. Úgy véli továbbá, hogy a következő másfél éven belül „összesített piaci részesedésüket – ami jelenleg 16 százalékos – 20 százalékra fogják növelni”. Nyilatkozata a Kantar múlt heti piaci részesedési adataiból következik, amelyekből kiderült, hogy
az Aldi megelőzte Morrisons-t, hogy megszerezze helyét a Nagy Négyben, mivel részesedése a brit piacon 9,2%-ra nőtt, megelőzve Morrisons 9%-át.
Közöttük a Lidl és az Aldi 2,3 milliárd GBP értékű részesedést ért el a brit élelmiszerboltok piacán az elmúlt évben, ami jelentős eltolódást jelent a kiadásokban az Egyesült Királyság piacának viszonylagos újoncai felé. Nemrég az is kiderült, hogy a Lidl és az Aldi jelenleg csak a második helyen áll a Tesco után a brit piaci részesedés tekintetében, 16,1%-os együttes részesedéssel.
Piacvezetőként a Tesco jelenleg 26,9%-os részesedéssel rendelkezik az Egyesült Királyságban, míg a következő legnagyobb, a Sainsbury’s 14,8%-kal rendelkezik az ágazatban, ami a diszkontkereskedők együttes erőfeszítéseit határozottan a második helyre teszi.
Gottschlich azt is hozzátette, hogy mind az Asda, mind a Morrisons új magántőke-tulajdonosai képesek lesznek megállni a helyüket a versenyszférában, a jelentős adósságállomány ellenére, ami akadályozza befektetéseik várható megtérülését. Az Asdát tavaly vásárolta meg az Issa fivérek és a TDR Capital felvásárló cég 6,8 milliárd fontért, míg a Morrisons-t az amerikai Clayton Dubilier & Rice magántőke-csoport vette át 10 milliárd fontért. A Daily Mail beszámolói szerint Gottschlich szerint a magántőke-tulajdonosok nehezen tudnának olyan nyereséget elérni, amilyenre eredetileg számítottak, amihez 4-5%-os haszonkulcsra lenne szükség. Kiemelte, hogy a Lidl tulajdonosai, a Schwarz család mindössze 2 százalékos haszonkulccsal értékesít, ami összesen évi 2,4 milliárd fontot tesz ki. „Családként nem költhet el ennyi pénzt” – mondta.
A Morrisons szóvivője azt mondta:
„Az ügyfeleket nem igazán érdeklik a piaci részesedési statisztikák. Számítanak az értékre, a minőségre, a származásra és a szolgáltatásra, és ez az, ahol továbbra is a fókuszunk marad.
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl a 2025-ös férfi kézilabda-bajnokság ™ partnere
A Lidl továbbra is támogatja a kézilabda-közösséget és a 2025-ös…
Tovább olvasom >Megnyitotta első outlet üzletét a Lidl Csehországban
Megnyílt a Lidl első outlet formátumú üzlete Prágában, a Štěrboholy…
Tovább olvasom >A Lidl a VEGANUÁR™ 2025 kiemelt élelmiszerlánc partnere lett
A Lidl Magyarország a VeganuárTM 2025 kiemelt élelmiszerlánc partnere lett.…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >