Az Aldi és a Lidl előrejelzése szerint a két áruház 2027-re megelőzi a Tesco-t az Egyesült Királyságban
A Lidl korábbi brit főnöke, Ronny Gottschlich azt jósolta, hogy az Aldi és a Lidl német kiskereskedők a következő öt éven belül megelőzik a Tescot – jelenleg az Egyesült Királyság legnagyobb szupermarketjét.

A Lidl és az Aldi 2,3 milliárd GBP értékű részesedést ért el a brit élelmiszerboltok piacán az elmúlt évben
Gottschlich, aki 2016-ig hat éven át vezette a Lidl brit működését, azt mondta, hogy köztük az Aldi és a Lidl „legkésőbb 2027-re megelőzi a Tescót”. Úgy véli továbbá, hogy a következő másfél éven belül „összesített piaci részesedésüket – ami jelenleg 16 százalékos – 20 százalékra fogják növelni”. Nyilatkozata a Kantar múlt heti piaci részesedési adataiból következik, amelyekből kiderült, hogy
az Aldi megelőzte Morrisons-t, hogy megszerezze helyét a Nagy Négyben, mivel részesedése a brit piacon 9,2%-ra nőtt, megelőzve Morrisons 9%-át.
Közöttük a Lidl és az Aldi 2,3 milliárd GBP értékű részesedést ért el a brit élelmiszerboltok piacán az elmúlt évben, ami jelentős eltolódást jelent a kiadásokban az Egyesült Királyság piacának viszonylagos újoncai felé. Nemrég az is kiderült, hogy a Lidl és az Aldi jelenleg csak a második helyen áll a Tesco után a brit piaci részesedés tekintetében, 16,1%-os együttes részesedéssel.
Piacvezetőként a Tesco jelenleg 26,9%-os részesedéssel rendelkezik az Egyesült Királyságban, míg a következő legnagyobb, a Sainsbury’s 14,8%-kal rendelkezik az ágazatban, ami a diszkontkereskedők együttes erőfeszítéseit határozottan a második helyre teszi.
Gottschlich azt is hozzátette, hogy mind az Asda, mind a Morrisons új magántőke-tulajdonosai képesek lesznek megállni a helyüket a versenyszférában, a jelentős adósságállomány ellenére, ami akadályozza befektetéseik várható megtérülését. Az Asdát tavaly vásárolta meg az Issa fivérek és a TDR Capital felvásárló cég 6,8 milliárd fontért, míg a Morrisons-t az amerikai Clayton Dubilier & Rice magántőke-csoport vette át 10 milliárd fontért. A Daily Mail beszámolói szerint Gottschlich szerint a magántőke-tulajdonosok nehezen tudnának olyan nyereséget elérni, amilyenre eredetileg számítottak, amihez 4-5%-os haszonkulcsra lenne szükség. Kiemelte, hogy a Lidl tulajdonosai, a Schwarz család mindössze 2 százalékos haszonkulccsal értékesít, ami összesen évi 2,4 milliárd fontot tesz ki. „Családként nem költhet el ennyi pénzt” – mondta.
A Morrisons szóvivője azt mondta:
„Az ügyfeleket nem igazán érdeklik a piaci részesedési statisztikák. Számítanak az értékre, a minőségre, a származásra és a szolgáltatásra, és ez az, ahol továbbra is a fókuszunk marad.
Kapcsolódó cikkeink
Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >Újrahasznosított palackokkal újít a Lidl – egyre zöldebb a sajátmárkás kínálat
A Lidl Magyarország ismét fontos lépést tett a fenntarthatóság felé:…
Tovább olvasom >Öt év alatt 60%-os növekedést ért el az Aldi Spanyolországban
Az Aldi Nord az elmúlt öt év leggyorsabban növekvő élelmiszerláncává…
Tovább olvasom >További cikkeink
Termelési élénkülés, árnyalt képpel – 50,7 ponton a BMI júliusban
A Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) friss jelentése…
Tovább olvasom >Tiltakoznak a visszaváltási díj csökkentése miatt a kereskedők
Az Országos Kereskedelmi Szövetség megdöbbenéssel értesült arról, hogy a MOHU…
Tovább olvasom >Tarja, vizes törölköző, trükkök – így grillez a magyar!
Dübörög a nyár, a grillsütők folyamatosan dolgoznak, és a magyar…
Tovább olvasom >