Az Aldi csökkenti a műanyag csomagolóanyagok felhasználását
Csökkenti a műanyag csomagolóanyagok felhasználását üzleteiben az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt.
A vállalat az MTI-hez eljuttatott közleményében ismertette, hogy 2025-re a saját márkás termékeknél 100 százalékban újrahasznosítható csomagolóanyagot fog használni, ezen felül szintén 2025-ig az áruházlánc 15 százalékkal csökkenti csomagolóanyag-felhasználását a 2020-as bázisévhez képest.
A műanyagok felhasználását mérséklő stratégia részeként a cég Magyarországon már az idén kivezeti a kínálatából egyebek között a műanyag evőeszközöket, poharakat, tányérokat és szívószálakat, valamint a látványpékségeknél az egyszer használatos műanyag kesztyűket. Mindezek következtében újabb mintegy 2,5 tonnával csökken majd a kereskedelmi lánc műanyag-felhasználása.
Emlékeztettek arra, hogy az Aldi Magyarországon már tavaly megkezdte a többször használatos dobozok alkalmazását a zöldségek és gyümölcsök szállításánál, így 4000 tonnányi kartonpapírral kevesebbet használtak fel, mint egy évvel korábban.
Az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. 2008-ban nyitotta meg hálózatának első áruházát Magyarországon, jelenleg országszerte 138 üzlettel van jelen a magyar kiskereskedelemben, és mintegy 3500 főt foglalkoztat.
A közleményben kitérnek arra, hogy az Aldi mind a biatorbágyi logisztikai központjának, mind pedig boltjainak teljes áramszolgáltatását Magyarországon előállított zöldárammal biztosítja, továbbá klímavédelmi projektek támogatásával ellentételezi az operatív működéséből származó üvegházhatású-gázkibocsátását, így karbonsemlegesen működik. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Ha nyár, akkor fesztivál!
Összeállításunkban megszólalnak a legjelentősebb hazai fesztiválok képviselői, akik megosztják az…
Tovább olvasom >Kihirdették az European Private Label Awards 2024 győzteseit
Az ESM: European Supermarket Magazine által meghirdetett European Private Label…
Tovább olvasom >Idén 5500 új munkahelyet hoz létre az ALDI az Egyesült Királyságban
A brit ALDI 5500 új munkahelyet hoz létre 2024-ben folytatott…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét vidéki nagyvárosban bővíti szolgáltatását az IKEA
A megfizethetőség és az elérhetőség jegyében az IKEA folyamatosan fejleszti…
Tovább olvasom >Korán érkezik a nyár a Borsodi Friss új ízével
Új, egzotikus ízvilágú taggal bővül a Borsodi Friss termékcsalád. A…
Tovább olvasom >NAK-FruitVeB: bőven jut exportra is a magyar tormából
A hazai piac mellett bőven jut exportra is a kiváló…
Tovább olvasom >