Az ALDI a víz fontosságára hívja fel a figyelmet
Az ALDI az egyik legfontosabb természeti kincsre, az édesvíz fontosságára hívja fel a figyelmet.
Az áruházlánc elkötelezett a környezet védelme, a fenntarthatóság és a felelősségteljes energiahasználat iránt, amelyet már számos projekttel támogatott. Felelős vállalatként keresi és folyamatosan fejleszti azokat a megoldásokat, amelyek csökkentik ökológiai lábnyomát. A vállalat március 24-én induló „Óvjuk a természetet, használjunk kevesebb vizet!“ kampányával a víz fontosságára hívja fel a figyelmet. Ennek keretében az áruházlánc a WWF Magyarország LIFE projektjének következő 3 éven át tartó biomonitoringját támogatja, továbbá a kampány részeként saját honlapján és közösségi média felületein számos tanáccsal, ötlettel segíti a fogyasztókat abban, hogy csökkentsék saját vízfelhasználásukat és óvják a bolygó vízkészletét.
Az ALDI együttműködik a WWF Magyarországgal
A Dráva az egyik legváltozatosabb és legjobb ökológiai állapotú folyó Európában. Az egyre fogyatkozó érintetlen természetes élőhelyek egyik utolsó mentsvára, melyet az ártéri erdők, kavics és homokzátonyok, mellékágak és holtágak változatossága tesz egyedivé. A folyó és a part menti élőhelyek olyan különleges és ritka fajoknak adnak otthont, mint a rétisas, a fekete gólya, a kis csér vagy a parti fecske.
A WWF Magyarország 2014-ben indult LIFE projektjének fő célja, hogy biztosítsa a jobb vízellátást az Ó-Dráva holtágában, javítsa a holtág menti ártéri erdő változatosságát, és hozzájáruljon az európai jelentőségű élőhely fennmaradásához. A magasabb vízszint kedvező feltételeket biztosít a vízparti erdő számára, és javítja a holtágban élő növény- és állatfajok élőhelyéinek állapotát. A holtág jobb vízellátásának biztosításával és a holtág menti ártéri erdő változatosabbá tételével a program hozzájárul az európai jelentőségű élőhely fennmaradásához.
Az Ó-Dráva holtágról a projekt megvalósítása előtt nem készült biomonitoring felmérés, csak néhány kiemelt fajról vagy társulásról voltak esetenként adatok. A következő 3 évben az ALDI támogatásával a WWF Magyarország elemzi a rehabilitáció eredményeit, hogy az értékes információk birtokában tovább segíthessék a vízi élővilág helyreállítását.
A mostani monitoring során a halfauna, a szitakötők, a hínárvegetáció, a fészkelő és a vonuló madárfajok megfigyelése révén az Ó-Dráva LIFE projekt keretében adatgyűjtésre nyílik lehetőség, amelynek eredményeit évi rendszerességgel publikálják a kutatók. A tudományos jelentéseket a holtágról szóló összefoglaló kötetben tervezik elkészíteni a projekt végére. A megfigyelések további folytatása természetvédelmi szempontból kiemelten fontos, és a projekt eredményességét is alátámasztja.
További információk a WWF Magyarország LIFE Ó-Dráva vidékének rehabilitációs programjáról a www.aldi.hu oldalon, a Felelősségvállalás menüpont alatt találhatók.
Kapcsolódó cikkeink
Vizsgálja a Gazdasági Versenyhivatal az Aldi piacelsőségi állításait
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított az Aldi Magyarország…
Tovább olvasom >Tízből négy magyar háztartásban van mosogatógép – mégis pazaroljuk a vizet
Friss kutatások szerint a mosogatógép ma már a magyar háztartások…
Tovább olvasom >Öt év alatt 60%-os növekedést ért el az Aldi Spanyolországban
Az Aldi Nord az elmúlt öt év leggyorsabban növekvő élelmiszerláncává…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kezdő vállalkozóknak indít díjmentes képzést a Kamara
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) a területi kamarák közreműködésével…
Tovább olvasom >Sallai Rolanddal mutatja be saját márkás kínálatát a SPAR
A SPAR Magyarország országos kampányt indít Sallai Rolanddal, a magyar…
Tovább olvasom >Újabb fénykorát éli a magyarok által kedvel Szobi
A Szobi márkanév, valamint az ahhoz kapcsolódó termékek magyarok millióinak…
Tovább olvasom >