Az alap már megvan, jöhet az extra
Ma már jól ellátottak a háztartások modern kis- és nagygépekkel, ezért a vásárlás fő motívuma a minőségugrás. Az árközpontú szemlélet tehát itt még gyorsabban háttérbe szorul, mint az FMCG-piacon, jelzik a piaci szereplők. Tokaji Zsolt marketingmenedzser tájékoztatása szerint a Metro Kereskedelmi Kft. által forgalmazott termékek a felső középkategória szegmensébe tartoznak. A termékek iránti érdeklődés állandónak mondható. Ez véleményük szerint nagyrészt a magas ár-érték aránynak köszönhető. Mivel a gépek megbízható minőségűek, a vásárlók korábbi egyoldalúan árközpontú szemléletét felváltja a hosszú távú gondolkodás, és hajlandóak többet áldozni a magasabb minőségért. A vásárlási szándék általában bővítéssel vagy az olcsóbb, gyengébb minőségű termékek cseréjével függ össze, és a termékek kiválasztásánál a legfőbb szempont az, hogy a vevők olyan berendezésekhez jussanak hozzá elfogadható áron, amelyek a normál használati idejükön belül nem igényelnek javítást, állandó karbantartást, esetleg cserét.
Egyre keresettebbek a büfégépek
– A vásárlók szeretnek mindenhez egy helyen hozzájutni, és ezáltal élni a mennyiségi kedvezmény lehetőségével – mondta Tokaji Zsolt, ezzel támasztva alá a Metro kereskedelmi politikáját.
Ugyanakkor beszámolt arról is, hogy a vendéglátó-ipari gépek, berendezések széles szortimentje speciális igényeket is kielégít, ezért elengedhetetlen a vevők magas szintű tájékoztatása, igényeik felmérése és a tanácsadás. Ezért egyrészt szinte lehetetlen, másrészt viszont nem is érdemes nagy készletet raktáron tartani.
Új tendenciaként említette, hogy egyre keresettebbek a büfé-, illetve kis vendéglátó-ipari gépek, berendezések, valamint a magasabb minőségi kategóriát képviselő termékek. Az igények vevőnként különböznek, ugyanakkor nem jellemző az úgynevezett divattermékek megjelenése és tömeges vásárlása.
Fontos a design is
A Philips háztartási kisgép- és szépségápolás-részlege által forgalmazott termékeket az alábbi fő csoportokba lehet sorolni. Szépségápolás: borotva, hajvágó, szakállvágó, epilátor, női borotva, hajszárító, hajformázó. Konyhai készülékek: konyhai robotgép, kézi mixer, botmixer, turmix, gyümölcscentrifuga, mérleg, kenyérpirító, vízforraló, olajsütő, kávéfőző. Háztartási készülékek: porszívó, takarítógép, morzsaporszívó, szőnyegseprű, gőzölős vasaló, nagynyomású gőzállomás, szolárium infralámpa.
Szöllősy Ágnes customer marketing manager elmondása szerint a Philips kisgépek és szépségápolási cikkek értékesítésének fő csatornáinak a szakkereskedések és a hipermarketek műszaki osztályai számítanak. A felső kategóriás műszaki termékek esetében a forgalom elsősorban a szakkereskedésekre koncentrálódik, ugyanis a termékekhez kapcsolódó részletes információt a vásárlók itt biztosan megkapják. Általánosságban elmondható az is, hogy a műszaki cikkek cseréjére elsősorban a korábbi termék meghibásodása miatt van szükség. De fontos tényező még a megjelenés is. Bizonyos konyhai termékek esetében most már az is fontos, hogy jól mutasson a konyha pultján, ahol rendszerint tárolják.
A Philips egyébként folyamatosan fejleszti termékeit. Nagy hangsúlyt fektet a fogyasztói igényeknek, elvárásoknak igazán megfelelő termékekre, formákra. A fogyasztói szokások is változnak, jellemző, hogy néhány évvel ezelőtt a vasalóértékesítésen belül fontos részt képviselt a nem gőzölős vasaló. Mára ez a kategória szinte teljesen eltűnt a polcokról.
Cz. P.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Indul a karácsonyi roham a játékpiacon
Kezdetét veszi a hazai játékpiac legforgalmasabb időszaka: a karácsony előtti…
Tovább olvasom >Többutas csomagolások jövője – mire készüljön a kereskedelmi szektor?
Az Európai Parlament 2024. április 24-én jogalkotási állásfoglalást adott ki…
Tovább olvasom >10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >