A kisebb keresetűek többet költenek cigarettára
A budapesti dohányosok több mint 60 százaléka elégedett a dohányboltok számával és elhelyezkedésével, a községben élők 55 százaléka azonban nem – olvasható a Budapesti Gazdasági Főiskola kutatásában, melyet a Világgazdaság Online közölt.
A dohányboltok kialakításával és felépítésével a válaszadók 38 százaléka teljesen, 33 százalék többé-kevésbé, 12 százalék pedig kismértékben elégedett. Az elégedetlenek aránya 17 százalék.
A hetente vagy ennél ritkábban vásároló dohányosok között az elégedettség 70 százalék körüli, a hetente többször vásárlók esetében 50 százalék alatti, a naponta többször vásárlók 56 százaléka pedig elégedetlen a boltok elhelyezkedésével.
Az átlagos vásárló heti egy vagy több alkalommal, általában egyszerre egy doboz cigarettát vásárol. A magasabb jövedelműek inkább hetente egy-egy alkalommal vásárolnak, míg az alacsonyabb keresetűek gyakrabban költenek dohánytermékre. A ritkábban vásárlók egy vásárlás alkalmával ugyanakkora mennyiségben költenek cigarettára, mint a náluk gyakrabban vásárlók, tehát kevesebbet dohányoznak.
A dohánytermékek után a második legkedveltebb fogyasztási cikkek az alkoholos termékek (17 százalék), melyeket az üdítők (10,5 százalék) és a kávé (9,5 százalék) követ. A dohányzók 59 százaléka cigarettán kívül nem vásárol mást a Nemzeti Dohányboltokban. A nemdohányzók egy része (11 százalék) rendszeresen vásárol a dohányboltokban nem dohányipari terméket.
Az új hálózat kialakításával a törvény egyik legfőbb célja a dohányzás visszaszorítása. A válaszadók 69 százalék gondolja úgy, hogy ezzel a szigorú tiltással nem lehet huzamosabb ideig a fiatalkorú dohányzását visszaszorítani. (Világgazdaság Online)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >