A kisebb keresetűek többet költenek cigarettára

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 01. 06. 12:20

A budapesti dohányosok több mint 60 százaléka elégedett a dohányboltok számával és elhelyezkedésével, a községben élők 55 százaléka azonban nem – olvasható a Budapesti Gazdasági Főiskola kutatásában, melyet a Világgazdaság Online közölt.
nemzeti_dohanybolt_logo_1

A dohányboltok kialakításával és felépítésével a válaszadók 38 százaléka teljesen, 33 százalék többé-kevésbé, 12 százalék pedig kismértékben elégedett. Az elégedetlenek aránya 17 százalék.

A hetente vagy ennél ritkábban vásároló dohányosok között az elégedettség 70 százalék körüli, a hetente többször vásárlók esetében 50 százalék alatti, a naponta többször vásárlók 56 százaléka pedig elégedetlen a boltok elhelyezkedésével.

Az átlagos vásárló heti egy vagy több alkalommal, általában egyszerre egy doboz cigarettát vásárol. A magasabb jövedelműek inkább hetente egy-egy alkalommal vásárolnak, míg az alacsonyabb keresetűek gyakrabban költenek dohánytermékre. A ritkábban vásárlók egy vásárlás alkalmával ugyanakkora mennyiségben költenek cigarettára, mint a náluk gyakrabban vásárlók, tehát kevesebbet dohányoznak.

A dohánytermékek után a második legkedveltebb fogyasztási cikkek az alkoholos termékek (17 százalék), melyeket az üdítők (10,5 százalék) és a kávé (9,5 százalék) követ. A dohányzók 59 százaléka cigarettán kívül nem vásárol mást a Nemzeti Dohányboltokban. A nemdohányzók egy része (11 százalék) rendszeresen vásárol a dohányboltokban nem dohányipari terméket.

Az új hálózat kialakításával a törvény egyik legfőbb célja a dohányzás visszaszorítása. A válaszadók 69 százalék gondolja úgy, hogy ezzel a szigorú tiltással nem lehet huzamosabb ideig a fiatalkorú dohányzását visszaszorítani. (Világgazdaság Online)

Kapcsolódó cikkeink