Az akciós újságokban továbbra is az élelmiszereké az elsőség
A kereskedelmi láncok által kiadott akciós újságok száma évről évre egyre nő, de ezzel párhuzamosan egy minőségi és tartalmi fejlődés is kezdődött – derült ki a GfK Hungária Leaflet Monitor 2006 jelentéséből.
A 2006. évben jellemző folyamatokat összegző Leaflet Monitor
jelentés szerint az akciós kiadványok piaca – az előző évekhez hasonló
tendenciát felmutatva – úgy minőségileg, mint tartalmilag is fejlődik, annak
ellenére, hogy a kiadott leafletek száma egyre nő. Terjedelem szempontjából
szintén növekedés tapasztalható, azaz e kiadványok átlagos oldalszáma magasabb,
mint egy évvel korábban volt. Általánosan igaz, hogy kommunikációs eszközként
szinte az összes kereskedelmi csatorna használja az akciós újságokat.
Az akciós újságokban hirdetett kategóriák körét vizsgálva
jól látható, hogy e tekintetben továbbra is az élelmiszer kategória a
legjelentősebb: 2006-ban a hirdetett termékek 35,7 százalékát adják. Az
élelmiszer és vegyi áruk kategóriája összességében a hirdetett termékeknek
közel felét (46 százalék) teszik ki.
A kereskedelmi láncok által kiadott újságokban egyre nagyobb
jelentőséggel bírnak a GfK Hungária által 2004 óta vizsgált nem élelmiszer
jellegű termékek, hiszen sok kereskedő már külön leafletet jelentet meg számukra.
A non-food piacon belül külön kiemelt szerep jut az elektromos áruk és a
barkácsáruk kategóriájának.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >