Az akciós újságok online is egyre keresettebbek
A Prospecto.hu az Offerista Group részeként biztosítja, hogy felhasználói egy helyen megtalálják az összes általuk elérhető reklámújságot. A világjárvány hatására a digitális hozzáférés felértékelődött, kiadói és vásárlói oldalról egyaránt. A környezet terhelésének csökkentése pedig a fiatalabb generációkat is bevonzza.

Orbán Tímea
country manager
Prospecto.hu
Az Offerista Group közel 40 millió európai vásárló elérésével a régió egyik legnagyobb multichannel hálózata. Hat országban, köztük hazánkban is, prémium digitális marketingszolgáltatásokat kínálnak, mérhető eladásnövekedést és hatékonyságjavulást ígérve.
– A stabil nemzetközi háttér biztosítja, hogy magyar partnereink felé proaktív megközelítésben kínáljuk szolgáltatásainkat – hangsúlyozza Orbán Tímea, a Prospecto.hu country managere.
Online reklámújság vezethet a fizikai vásárlásokhoz is
Olyan hazai partnerek reklámújságait terjesztik digitálisan, mint az Alza.hu, a Rossmann, a Praktiker vagy a Studio Moderna. A webportálon kívül saját applikációjuk is vásárlási segédként szolgál.
– A világjárvány a digitális megoldások felé terelt sok fogyasztót. Sokan az anyagi helyzetük bizonytalanabbá válásával egyre inkább odafigyelnek a promóciókra és hogy hol tudnak spórolni – folytatja a helyzet bemutatását Orbán Tímea.
Általában a Prospecto.hu-ra látogató fogyasztók előbb átlapoznak pár akciós újságot, és csak utána döntik el, hogy mit és hol vesznek meg. A vásárlói út vezethet egy webáruházba vagy egy fizikai üzletbe is, hiszen a mai világban az emberek váltogatják az árucikkek keresésére, összehasonlítására és megvásárlására használt csatornákat.
Koronavírus-felmérés a platformon
A Prospecto.hu már a világjárvány korai fázisában megkérdezte a portálhasználókat vásárlási szokásaik átalakulásáról. A közel 600 válaszadó 88%-a hölgy volt, és 70% a 45 éves vagy idősebb korosztályból került ki.
Először is arra keresték a választ, hogy a járványhelyzetben melyek a legfontosabb fogyasztási cikkek a felhasználók számára. A válaszadók közel 90%-a megjelölte az alapvető élelmiszer-kategóriát, de 60%-uk tisztító- és fertőtlenítőszereket, 40% pedig a gyógyszereket, vitaminokat immunerősítőket is fontosnak tartja. A legtöbben ezekért az árucikkekért – amennyiben nem online rendelték házhoz – a helyi kisboltokba látogattak el, de a nagy hiper- és szupermarketek is népszerűségnek örvendtek, főként a férfi válaszadók körében.
Szembetűnő a felmérésben, hogy a vásárlás gyakorisága a járvány hatására a válaszadók felénél „egyszer egy héten”, negyedénél „kb. 3 naponta” volt. Ez drasztikus visszaesést jelent a korábbiakhoz képest. Heti 1 vásárlás lett az új norma. A fogyasztók igyekeznek jobban átgondolni, mikor és hova mozdulnak ki. Fontos a tájékozódás, hogy a heti egyszeri vásárlás alkalmával hol kapják a legtöbbet a pénzükért, ezért valószínűsíthető, hogy jobban megnézik az akciókat.
Az idősebb generáció megosztott
A 44 évnél fiatalabb válaszadók 65%-a előnyben részesíti az online vásárlást a koronavírus-időszakban. Az 55+ korosztály közel fele viszont nem vagy inkább nem preferálja az internetes megrendeléseket. Minden korosztályban az élelmiszer a leggyakrabban online vásárolt kategória, de a második hely korcsoporttól függően változik. A legfiatalabb 18–24 évesek a kozmetikumokat, a 25–54 évesek inkább a ruhák, cipők, kiegészítők árucikkeit, míg az 55+ korosztály az egyebeket, vagyis a szájmaszkokat és kézfertőtlenítőket rendelték a webáruházakból a vizsgált időszakban.
A vészhelyzetben a fiatalok fele, az idősebbek harmada online tervezi befizetni számláit. Átlagosan a válaszadók 37,5%-a továbbra is a postára megy. Az 55+ korosztályban megjelenik az egyéb forma, vagyis segítséget kérnek szomszédtól, rokontól.
A válaszadók túlnyomó többsége, 78,7% úgy gondolja, hogy a koronavírus miatt kialakult helyzet legalább rövid távon pénzügyi nehézségeket fog okozni neki.
– Büszkék vagyunk arra, hogy ebben a nehéz helyzetben is a megkérdezettek 78%-a több mint valószínű vagy mindenképpen szívesen ajánlaná a Prospecto.hu platformot, mint a kiskereskedői akciók megbízható forrását. Hiszen most még fontosabb, hogy a fogyasztók a legjobb áron találják meg mindazt, amire szükségük van – emeli ki zárszavában Orbán Tímea.
Kapcsolódó cikkeink
Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Németországban újra nagyobb a márkatermékek iránti fogyasztói bizalom
Mérséklődött a saját márkás termékek népszerűsége és ma már kevesebb…
Tovább olvasom >K&H: sokan még mindig nem néznek körül a kötelezőknél
Bár a középkorú autósok többsége nyitott a legjobb ajánlatok felkutatására,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >