Az agrártárca szerint ezért fontos a tudatos fogyasztói szokások kialakítása
A mai nap legfontosabb célja a magyar iparnak és a magyar termékeknek jó reklámot biztosítani – jelentette ki az Agrárminisztérium (AM) szerdai közleménye szerint az élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkár a XVI. Coop Rally rajtján Hatvanban.
Nobilis Márton kiemelte, hogy az agrártárca a kezdetektől fogva fővédnökként támogatja a Coop Rallyt, mivel az kiemelt figyelmet fordít a belföldi termékek népszerűsítésére. Ez különösen lényeges, hiszen a hazai élelmiszeripar sikere a magyar gazdák, a magyar termelők és a magyar vállalkozások együttműködéséből adódik össze. De fontos mindemellett felhívni a figyelmet az élelmiszerpazarlásra is, aminek a mérséklése szintén összefogást igényel – tette hozzá a közlemény szerint. A Coop Rally megnyitójának helyszínén, a Lipóti Pékségben tett gyárlátogatáson az államtitkár elmondta, jó látni a korszerű, minden igényt kielégítő sütőüzem működését, amit 7 milliárd forint kormányzati támogatás segítségével összesen 20 milliárd forintból építettek.
Nobilis Márton kiemelte azt is, hogy a magyar élelmiszer elismert, megbízható, kiváló minőségű és biztonságos, ezért a magyar kormány a mostani uniós (2021-2027-es) támogatási időszakban a Vidékfejlesztési programból 750 milliárd forintot különített el az élelmiszeripari fejlesztésekre. Hozzátette, a kormány és az AM azért dolgozik, hogy minden magyar szívében legyen egy iránytű, amely megmutatja, merre találják a magyar termékeket, hova érdemes nyúlni a boltok polcain – írta a minisztérium.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Új fejezet a magyar mezőgazdaság fejlődésében: 475 milliárd forint a fenntarthatóság és innováció jegyében
Magyarország KAP (Közös Agrárpolitika) stratégiai tervével összhangban új pályázati felhívások…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 1,8 százalékkal nőtt februárban, a legnagyobb mértékben az élelmiszer, ital és dohánytermék gyártásában
2024 februárjában az ipari termelés volumene 1,8 százalékkal meghaladta az…
Tovább olvasom >Már nyártól 200 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásra pályázhatnak a hazai élelmiszeripari vállalkozók
Mintegy 480 milliárd forint értékű forrást szán az élelmiszeripari fejlesztésekre…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >Gyűlölik a „dinamikus árazást” a fogyasztók
Az elmúlt időszakban az ügyfeleknek új fogalommal kellett megismerkedniük: a…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >