Az agrártárca szerint ezért fontos a tudatos fogyasztói szokások kialakítása
A mai nap legfontosabb célja a magyar iparnak és a magyar termékeknek jó reklámot biztosítani – jelentette ki az Agrárminisztérium (AM) szerdai közleménye szerint az élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkár a XVI. Coop Rally rajtján Hatvanban.
Nobilis Márton kiemelte, hogy az agrártárca a kezdetektől fogva fővédnökként támogatja a Coop Rallyt, mivel az kiemelt figyelmet fordít a belföldi termékek népszerűsítésére. Ez különösen lényeges, hiszen a hazai élelmiszeripar sikere a magyar gazdák, a magyar termelők és a magyar vállalkozások együttműködéséből adódik össze. De fontos mindemellett felhívni a figyelmet az élelmiszerpazarlásra is, aminek a mérséklése szintén összefogást igényel – tette hozzá a közlemény szerint. A Coop Rally megnyitójának helyszínén, a Lipóti Pékségben tett gyárlátogatáson az államtitkár elmondta, jó látni a korszerű, minden igényt kielégítő sütőüzem működését, amit 7 milliárd forint kormányzati támogatás segítségével összesen 20 milliárd forintból építettek.
Nobilis Márton kiemelte azt is, hogy a magyar élelmiszer elismert, megbízható, kiváló minőségű és biztonságos, ezért a magyar kormány a mostani uniós (2021-2027-es) támogatási időszakban a Vidékfejlesztési programból 750 milliárd forintot különített el az élelmiszeripari fejlesztésekre. Hozzátette, a kormány és az AM azért dolgozik, hogy minden magyar szívében legyen egy iránytű, amely megmutatja, merre találják a magyar termékeket, hova érdemes nyúlni a boltok polcain – írta a minisztérium.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 0,9 százalékkal emelkedtek
Szeptemberben az ipari termelői árak átlagosan 0,9 százalékkal magasabbak voltak…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával csökkenti az élelmiszer-pazarlást a Carrefour Belgiumban
A Carrefournak nap mint nap 40 000 lejáratközeli árucikket kell…
Tovább olvasom >Súlyos gazdasági következményei lehetnek az élővilág pusztulásának
Az élővilág védelmének szükségessége, nem csupán etikai, hanem gazdasági szempontból…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >