Az agrártárca szerint ezért fontos a tudatos fogyasztói szokások kialakítása
A mai nap legfontosabb célja a magyar iparnak és a magyar termékeknek jó reklámot biztosítani – jelentette ki az Agrárminisztérium (AM) szerdai közleménye szerint az élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkár a XVI. Coop Rally rajtján Hatvanban.

A magyar termékek támogatás mellett fontos figyelni az élelmiszerpazarlás csökkentésére is (Fotó: Pixabay)
Nobilis Márton kiemelte, hogy az agrártárca a kezdetektől fogva fővédnökként támogatja a Coop Rallyt, mivel az kiemelt figyelmet fordít a belföldi termékek népszerűsítésére. Ez különösen lényeges, hiszen a hazai élelmiszeripar sikere a magyar gazdák, a magyar termelők és a magyar vállalkozások együttműködéséből adódik össze. De fontos mindemellett felhívni a figyelmet az élelmiszerpazarlásra is, aminek a mérséklése szintén összefogást igényel – tette hozzá a közlemény szerint. A Coop Rally megnyitójának helyszínén, a Lipóti Pékségben tett gyárlátogatáson az államtitkár elmondta, jó látni a korszerű, minden igényt kielégítő sütőüzem működését, amit 7 milliárd forint kormányzati támogatás segítségével összesen 20 milliárd forintból építettek.
Nobilis Márton kiemelte azt is, hogy a magyar élelmiszer elismert, megbízható, kiváló minőségű és biztonságos, ezért a magyar kormány a mostani uniós (2021-2027-es) támogatási időszakban a Vidékfejlesztési programból 750 milliárd forintot különített el az élelmiszeripari fejlesztésekre. Hozzátette, a kormány és az AM azért dolgozik, hogy minden magyar szívében legyen egy iránytű, amely megmutatja, merre találják a magyar termékeket, hova érdemes nyúlni a boltok polcain – írta a minisztérium.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Írország: nyáron csúcsra jár az élelmiszerpazarlás
A Too Good To Go friss felmérése szerint az ír…
Tovább olvasom >A St. Andrea Szőlőbirtok lett Az év pincészete Magyarországon
A magyar borászatok hittel, kitartással, hűséggel dolgoznak, lépést tartanak a…
Tovább olvasom >Már közel 40 ezer adag ételt mentett meg a Magyar Élelmiszerbank és a Wolt közös projektje
Már csaknem egy éve fut a Magyar Élelmiszerbank Egyesület és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új tulajdonoshoz kerül a Dole amerikai frisszöldség-üzletága
A dublini központú Dole bejelentette, hogy eladta amerikai frisszöldség-üzletágát az…
Tovább olvasom >Új partnerségekkel ad lendületet ESG kezdeményezéseinek a Wolt
Két új stratégiai partnerségről tett bejelentést a finn étel-házhozszállító vállalat,…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával gyorsítja a pénztárakat a Colruyt
Valamennyi kasszájánál bevezeti a belga Colruyt „easy check-out” nevű rendszerét,…
Tovább olvasom >