Az agrártárca szerint ezért fontos a tudatos fogyasztói szokások kialakítása
A mai nap legfontosabb célja a magyar iparnak és a magyar termékeknek jó reklámot biztosítani – jelentette ki az Agrárminisztérium (AM) szerdai közleménye szerint az élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkár a XVI. Coop Rally rajtján Hatvanban.

A magyar termékek támogatás mellett fontos figyelni az élelmiszerpazarlás csökkentésére is (Fotó: Pixabay)
Nobilis Márton kiemelte, hogy az agrártárca a kezdetektől fogva fővédnökként támogatja a Coop Rallyt, mivel az kiemelt figyelmet fordít a belföldi termékek népszerűsítésére. Ez különösen lényeges, hiszen a hazai élelmiszeripar sikere a magyar gazdák, a magyar termelők és a magyar vállalkozások együttműködéséből adódik össze. De fontos mindemellett felhívni a figyelmet az élelmiszerpazarlásra is, aminek a mérséklése szintén összefogást igényel – tette hozzá a közlemény szerint. A Coop Rally megnyitójának helyszínén, a Lipóti Pékségben tett gyárlátogatáson az államtitkár elmondta, jó látni a korszerű, minden igényt kielégítő sütőüzem működését, amit 7 milliárd forint kormányzati támogatás segítségével összesen 20 milliárd forintból építettek.
Nobilis Márton kiemelte azt is, hogy a magyar élelmiszer elismert, megbízható, kiváló minőségű és biztonságos, ezért a magyar kormány a mostani uniós (2021-2027-es) támogatási időszakban a Vidékfejlesztési programból 750 milliárd forintot különített el az élelmiszeripari fejlesztésekre. Hozzátette, a kormány és az AM azért dolgozik, hogy minden magyar szívében legyen egy iránytű, amely megmutatja, merre találják a magyar termékeket, hova érdemes nyúlni a boltok polcain – írta a minisztérium.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Új felhívás támogatja a fenntartható vízgazdálkodási közösségeket
Kétmilliárd forint keretösszeggel jelent meg a „Vízfelhasználás hatékonyságát javító fenntartható vízgazdálkodási…
Tovább olvasom >Coop: 30 év után is irányt mutat
Változékony, gyakran nehezen tervezhető gazdasági környezetben kellett helytállniuk 2024-ben is…
Tovább olvasom >Kulcsfontosságú a felelős mezőgazdasági vízgazdálkodás az aszályos időszakban
Kiemelten fontos, hogy a magyar mezőgazdaság alkalmazkodni tudjon az éghajlatváltozás…
Tovább olvasom >További cikkeink
„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Brüsszel eljárást indított Magyarország ellen az árréskorlátozások miatt
Két kötelezettségszegési eljárást is indított Magyarország ellen az Európai Bizottság,…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >