Az agrártárca célja a termelői közösségek megerősítése
A termelői csoportosulások létrehozása és működtetése az Eredetvédelmi program sikeres végrehajtásának egyik sarokpontja Gál Péter, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) eredetvédelemért felelős helyettes államtitkára szerint – közölte az agrártárca.
A közlemény szerint az FM Hagyományos Terméket Előállító Közösségek Világnapja alkalmából szervezett rendezvényén Gál Péter hangsúlyozta, hogy az agrártárca fontosnak tartja a hagyományos termékeket, kiváló minőségű élelmiszereket előállító gazdálkodók támogatását, ezen belül is a termelői közösségek megerősítését.
Gál Péter megjegyezte: a hazai termelői közösségek megerősítése érdekében tervezik a 2017. évi országos Eredetvédelmi Fórumsorozat margóján a Slow Food (Komótos Étkezés) közösségek megerősítését és hálózatba szervezését is.
A világnap keretében 20 pályázónak adták át a Hagyományok – Ízek – Régiók (HÍR) védjegyet. Így a 2010-ben a hagyományos és tájjellegű termékek érdekében kimagasló tevékenységet folytató közösségek elismerésére és példaképül állítására alapított védjegyet már 79 pályázó 154 terméke nyerte el.
A rendezvényen az idén alapított „Közösségi Díj a Hagyományos Termékekért” díjat is átadták, ezt az idén a MOSZI Országos Szikvízkészítő Ipartestület érdemelte ki, a hagyományos szikvíz, mint hagyományos és tájjellegű termék megőrzése érdekében kifejtett tevékenységéért. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A fogyasztók és a termelők is jól járnak a helyi termékeket népszerűsítő kezdeményezésekkel
Egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a vásárlók körében a helyi termékek,…
Tovább olvasom >Fejezet a HoReCa marketing tankönyvből
A hazánkban bő két évtizede megindult, gasztronómiai forradalomnak nevezett folyamat…
Tovább olvasom >Nagy változások jönnek az élelmiszeriparban: ez lehet a legkelendőbb szaktudás a jövőben
Az élelmiszerlánc biztonságát a gyökerétől, tehát a növényvédelemtől kell garantálni,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Így ebédel a magyar – továbbra is húsfogyasztó nemzet vagyunk
Egy friss hazai kutatás feltárta, hogyan (nem) változott a magyar…
Tovább olvasom >Zsugorinfláció: adatbázis indul a kisebb kiszerelésekről
A fogyasztók könnyen hozzáférhető, megbízható és folyamatosan frissülő forrásból tájékozódhatnak…
Tovább olvasom >Támad a Temu: az online diszkontóriás betörne az európai élelmiszerpiacra is
A kínai Temu online piactér az olcsó elektronikai és ruházati…
Tovább olvasom >