Az Agrárminisztérium üdvözli az MNB állásfoglalását az agrár hitelmoratórium kapcsán
Az agrártárca felhívja a gazdálkodók figyelmét a Magyar Nemzeti Bank állásfoglalására, amely a fizetési moratóriumban lévő hitelek banki minősítésének eljárásáról tájékoztat. Ez külön útmutatást ad a korábbi hitelmoratóriumokban részt nem vett, most viszont az agrármoratóriumba belépő, azaz hiteltörlesztésüket felfüggesztő banki ügyfelek kapcsán: enyhébb előírások betartását várja el a bankoktól.
A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a bankoknak egyáltalán nem kell automatikusan és kényszerű módon rontani a korábbi moratóriumokban részt nem vett gazdálkodók és agrármoratóriumhoz kötődő hiteleik besorolását, nem kell a hiteltörlesztés felfüggesztését nemteljesítési esemény bekövetkezéseként értékelni. Lehetőségük van egyedileg, az ügylet és az ügyfél minősítése alapján dönteni az egyes hitelek átsorolásának szükségességéről, enyhébb kritériumok alapján minősíteni azokat.
Ez az állásfoglalás hozzájárul az agrárvállalkozások hitelképességének fenntartásához. Az Agrárminisztérium bízik abban, hogy a bankpiaci szereplők a lehető legrugalmasabban állnak ezekhez az ügyfelekhez, hiszen az ország élelmiszerbiztonsága múlik a gazdálkodók talpon maradásán.
A hitelmoratóriumban való részvétel lehetőségét 2022 szeptemberétől 2023. év végéig tette lehetővé az agrárvállalkozások számára az Aszály Veszélyhelyzeti Operatív Törzs, ezzel is mérsékelni kívánva a rendkívüli aszály következményeit. A gazdálkodók maguk dönthetnek arról, hogy terheik mérséklése érdekében élnek-e hiteleik esetében a fizetési moratórium igénybevételével.
AM
Kapcsolódó cikkeink
A jelenben képzik a jövő agrárszakembereit
A magyar agráriumnak és az agrárszakképzésnek van múltja, jelene és…
Tovább olvasom >Az agráriumra telepedett zöld ideológia megakadályozza a versenyképességet
Az európai agráriumra telepedett szélsőséges zöld ideológia teljesen megakadályozza a…
Tovább olvasom >Újra megnyílnak a pénzcsapok a kertészetben
Immár kilencedszer találkoztak a kertészek, hogy február 29-én, a Zsendülés…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >