Az agárkivitelen belül növekszik a feldolgozott termékek aránya
A magyar agrárexporton belül az elmúlt években a feldolgozott termékek aránya 60 százalékról 80 százalékra emelkedett – mondta Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter szerdán az M1 aktuális csatornán.
Kifejtette: az idén is biztatóak a kilátások, tavaly mintegy 8 milliárd euró volt a magyar agrárkivitel, ezt a teljesítményt remélhetően 2016-ban sikerül felülmúlni.
Hozzátette: a magyar agrárexport gyorsan emelkedik, az elmúlt három-négy év alatt 30 százalékkal növekedett, ami megélhetést, munkahelyet, jövedelmet jelent a gazdáknak még akkor is, ha az árak nyomottak, az orosz embargóval, illetve a sertés és a tejipari piaci válsággal kell megküzdeni.
Kiemelte: az agrárexport piacáért kemény küzdelmet kell folytatni, kevés helyen bővül a fizetőképes kereslet, az energiaárak csökkenése miatt a termény-, takarmány- és élelmiszerárak mérséklődnek. A magyar agrártermékek mintegy száz országba jutnak el, a legnagyobb felvevő az Európai Unió – tette hozzá.
A miniszter kitért arra, hogy az orosz embargó a magyar élelmiszerek 30 százalékát érintette, a félkész- és konyhakész termékekre nem vonatkozik a tilalom, például vetőmagok esetében sikerült növelni a magyar kivitelt, de a rubel árfolyamának gyengülése hátrányt jelent.
Úgy vélte, az embargó megszűnése után sem lesz könnyű visszakerülni az orosz piacra, Oroszország ugyanis növelte saját ellátását, illetve az odaszállító cégeket minősíttetni kell. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Jelentősen nőtt hazánk agrár-külkereskedelme tavaly
Tavaly az agrárexport értéke elérte a 13,4 milliárd eurót, ezzel…
Tovább olvasom >AM: a vidék erősödése egész Magyarországot teszi gazdagabbá
Ahhoz, hogy élhető vidéket teremtsünk és átadhassuk azt a jövő…
Tovább olvasom >Lendületesen fejlődnek a magyar-kínai agrárgazdasági kapcsolatok
Dr. Ökrös Oszkár nemzetközi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkár az Agrárminisztériumban…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >