A 10 éves Agárdi Pálinkafőzde 5 százalék körüli árbevétel-növekedést tervez
Tízéves fennállása alkalmából tartott március 8-án sajtótájékoztatót (stílusosan a Gellért-hegy csúcsán) a legrangosabb hazai és nemzetközi díjakkal elismert Agárdi Pálinkafőzde.
Az évente több mint 100 000 kézi palackozású, sorszámozott pálinkát előállító főzde a kezdetektől jelentős szerepet vállalt a pálinka minőségének és fogyasztási kultúrájának megteremtésében, egyúttal a szintén 10 éves pálinka névhasználat alakításában. Az Agárdi közel negyven termékből álló kínálatának legnépszerűbb tagjai az indulástól kezdve a kajszi, a cigánymeggy – amelynek neve mára összeforrt az Agárdival – és a körte. A főzde az évforduló apropóján idén 10 új italkülönlegességgel bővíti palettáját, amelyek garantáltan nagy meglepetéseket tartogatnak a fogyasztóknak, és ezzel várhatóan a cég piaci pozíciója is tovább erősödik. A következő 10 évben is törekednek arra, hogy a pálinka a nemzetközi színtéren egyre nagyobb népszerűségre tegyen szert.
Az eseményen „premier előtt” mutatkoztak be a 2010-es évjáratú Agárdi Érlelt Kadarka törköly, az Érlelt Szomolyai Cseresznye, valamint a Miraculum Cseresznye pálinkák.
Magyarországon 10 éve hozzávetőleg még csak 20 kereskedelmi főzde volt, majd a pálinkarendelet hatására és az állam ösztönzésének köszönhetően (vissza nem térítendő támogatást nyújtott egyes technológiai fejlesztésekre) egyre több és igényes versenytárs jelent meg a piacon. Mára a kereskedelmi főzdék száma 100 körülire nőtt, ám az Agárdi Pálinkafőzde véleményformáló szerepe vitathatatlan: minőséget és fejlett fogyasztói kultúrát rendelt a magyar pálinkához.
A főzde 10 éves fennállása során 148 magyar és 90 külföldi díjjal a szakma legrangosabb elismeréseit nyerte el – köztük a párlatok és pálinkák nemzetközi versenyén, a Destillatán megkapta „Az év pálinkája”, „Az év főzdéje”, „Az év főzőmestere” és a „Nemzetgyőztes” díjakat, valamint számos arany- és ezüstérmet.
A manufaktúraként működő Agárdi Pálinkafőzde kezdeti 100 milliós, zöldmezős beruházását az évek során újabb kapacitásbővítő és egyéb fejlesztések követték, mint pl.: megépítették a vendéglőnek is helyet adó Látogatócentrumot.
Vértes Tibor, az Agárdi Pálinkafőzde egyik tulajdonosa és a 2009-es év főzőmestere a jubileumi eseményen beszámolt a cég eddigi sikereiről és terveiről: „Első bevételeink elsősorban a barátok, ismerősök meggyőződéséből fakadó vásárlásaiból származtak. Ma már országos lefedettséggel forgalmazzuk minőségi pálinkáinkat és szolgáljuk ki az egyre növekvő vásárlói igényeket.” Majd hozzátette: az indulás évében 5 000 palackot készítettek és ez a szám évről-évre nőtt: 2008 óta már több mint 100 000 palack pálinka kerül ki az üstökből évente. 2010-ig minden évben nőtt az árbevételük is, és a gazdasági nehézségek ellenére 2011-ben tudták tartani az előző évi forgalmukat (322 millió forint); idén a tavalyihoz hasonlóra számítanak.
A főzde a következő 10 évben is a manufaktúrában gyártott, minőségi pálinkagyártás meghatározó szereplője kíván lenni, és törekszik arra, hogy a pálinka a nemzetközi piacon is egyre nagyobb népszerűségre tegyen szert. A különleges minőségű, kézzel palackozott és sorszámozott Agárdi pálinka megkerülhetetlennek bizonyult a hazai gasztronómiában és a kiskereskedelemben is (ez az arány egyébként szinte a kezdetektől 60-40%). Külföldön is elindult az Agárdi értékesítése: Magyarország mellett már kapható Belgiumban, Németországban, Spanyolországban, Svájcban és Szlovákiában, prémium minőségű, magyar delikát termékeket forgalmazó üzletekben.
Ha cigánymeggy, akkor Agárdi! A főzdében a legkedveltebb ízek az elmúlt tíz évben nem változtak: a három legkeresettebb Agárdi pálinka alapanyagaként szolgáló gyümölcs a kajszi, a cigánymeggy és a körte. A cigánymeggy „újraéledése” kuriózum számba megy, neve mára összeforrt a főzdével, amely újra felvirágoztatta ezt a gyümölcsöt, mint pálinka alapanyagot. Volt azonban néhány olyan íz is, amelyik mindössze pár évjáratot élt meg; pusztán azért, mert nagyon kevesen ismerték az alapanyagául szolgáló gyümölcsöt.
Az eddigi közel negyven termékből álló Agárdi kollekció 2012-ben, a 10 éves évfordulón további 10 újdonsággal bővül – mind ízében, mind típusában. Az eseményen „premier előtt” mutatkoztak be az elsők ezek közül: az Agárdi Érlelt Kadarka törköly, az Érlelt Szomolyai Cseresznye, valamint a Miraculum Cseresznye pálinka tavasztól lesznek kaphatók a boltokban. További új termékeit a nyár folyamán mutatja be a főzde, így ezekről csak annyit árult el, hogy garantáltan meglepetéssel szolgálnak majd a minőségi italok fogyasztói számára. Olyan új típusú termékekről van szó, amelyek méltán kerülnek az Agárdi kínálatába, ilyen minőségben eddig hazai előállításban még nem voltak elérhetők. Az év végén egy új, önálló termék is megjelenik, ami limitált mennyiségben (néhány száz palack), exkluzív köntösben lesz kapható.
Az Agárdi Pálinkafőzde a korábbi évjáratok értékét szeretné bemutatni azzal, hogy március 8-án meghirdette azt a csereakciót, amelyben a hónap végéig (vagy évjáratonként és ízenként 6 darabig) várják a 2002-2010 között palackozott Agárdi gyümölcspálinkák felajánlását, amiért cserébe annyi palack 2011-es évjáratút adnak, ahány éves a felajánlott pálinka. A jubileum alkalmából elindították a „Cseppfogó” programot is: a törzsvásárlók az Agárdon és a társaság honlapján üzemelő webshopon keresztül vásárolt termékek után virtuális „pálinka cseppeket” kapnak, amelyek a következő vásárlások során fizetőeszközként lesznek felhasználhatók.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >Az Auchan is beszállt a dubaji csokoládéversenybe
A karácsonyi szezon közeledtével már nemcsak a Lidl polcain támad…
Tovább olvasom >