Az acél konzervdoboz a legkeresettebb termékkör
A fém csomagolóeszközök piacán mintegy 70 százalékos részaránnyal az acél konzervdoboz a legkeresettebb termékkör, ennek jelentősége ráadásul nőtt is a tavalyi évben. Jóval kisebb, körülbelül 10 százalékos felhasználási arányt képviselnek az alumíniumeszközök – sorukban az aeroszolos palackok –, amelyeknek viszont az exportban jut kitüntetett szerep.
A fém csomagolóanyagok egyik legnagyobb magyarországi gyártója, a Pikopack számára a legnagyobb árbefolyásoló tényezővel az ónozott acél árának változásai bírnak. Berényi Katalin kereskedelmi vezető kiemelte, hogy legfontosabb vevőik közé a külföldi, saját márkás termékeket készítő bértöltő cégek tartoznak, ezen az alacsony árrésű, áruházláncok uralta piacon pedig a vevők nagyon árérzékenyek.
Az innováció legfőbb iránya az alacsonyabb mértékű alapanyag-felhasználás elérése, ami új gyártási technológiákat követel meg. A fejlesztések eredményeképp vékonyabb anyagvastagsággal érhető el a korábbiaknál jobb nyomástartóssági érték, nem utolsósorban pedig a gyártás is olcsóbbá válik.
A szakember elmondta, hogy a Pikopack a válság okozta stagnálás után 2014-ben újra volumennövekedést fog elérni az aeroszoleladásban. Ennek komoly hátszelet ad, hogy az európai aeroszolkereslet 2013-ban újra növekedésnek indult.
– Megfigyelhető az acél aeroszol piacán a kozmetikai szegmens gyengülése, bizonyos alternatív csomagolóanyagok és az alumíniumpalackok térnyerése mellett. Aeroszolfronton egyre több a versenytárs, és a nyugati vevőknél is növekszik a török gyártók befolyása, amelyek már nemcsak áraikkal, de minőségükkel is csábítják a töltőcégeket – magyarázza.
Előnyként említette, hogy a fém csomagolóeszközök fogyasztói megítélése újrahasznosíthatóságuk miatt jónak mondható. Az Európai Fémcsomagolási Szövetség (EMPAC) mindemellett sokat tesz a népszerűsítésért: a legnagyobb európai csomagolóipari seregszemlén, a Düsseldorfban megrendezett Interpackon például a szervezet egy hatalmas „Fémcsomagolási Plázát” jelenített meg a gyártók felvonultatására.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >