Az acél az új műanyag?
Sosem volt időszerűbb új szemmel tekinteni az acélra, hiszen mostanra nyilvánvalóvá vált, hogy a műanyag csomagolás használata nem folytatható sokáig. Az APEAL (Európai Gyártók Szövetsége az Acél Csomagolásért) szerint itt az ideje megkülönböztetni az „újrahasznosítható” és a „valóban újrahasznosítható” anyagokat.
Noha a legtöbb szupermarket, kiskereskedő, stb. már tett lépéseket a műanyag-felhasználás csökkentésére, az tény, hogy csomagolóanyagra szükség van.
Az Európai Unióban évente nagyjából 88 millió tonna étel kerül a szemétbe. A műanyag csomagolás ugyan meghosszabbítja az élelmiszerek eltarthatóságát, de újrafelhasználni azt csak véges alkalommal lehet.
És itt jön képbe az acél, amely 100 százalékig véd a fénytől, víztől és levegőtől, így az így csomagolt és tárolt élelmiszer sokkal tovább tartható el, mint más csomagolóanyagok esetében. Ráadásul az acélt akárhányszor fel lehet használni újra, méghozzá minőségbeli változás nélkül.
A legfrissebb adatok szerint Európában az acélcsomagolás 80,5 százalékát újrahasznosítják, ami azt jelenti, hogy ez a legnagyobb arányban újrahasznosított anyag a kontinensen. Ha a kiskereskedők valóban ki akarják venni a részüket a fenntarthatósági törekvésekből, meg kell fontolniuk az acél, mint csomagolóanyag minél nagyobb arányú felhasználását.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordszinten a vállalatvezetők elköteleződése a fenntarthatóság iránt
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a vállalatvezetők hozzáállása…
Tovább olvasom >Mintegy 5 millió eurót fordít zöld energiára az Aldi Írországban
Az Aldi Ireland bejelentette, hogy 5 millió eurós beruházással energiatakarékos…
Tovább olvasom >Hagyomány és innováció: így marad versenyben a Nádudvari az élelmiszerpiacon
A mai élelmiszerpiacon nem elég pusztán jó minőséget kínálni –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Könnyek a vízben segélykoncert szeptemberben, a jótékonysági akció folytatódik
A nagy hőségre való tekintettel az ősz elejére halasztották a…
Tovább olvasom >Közelebb kell hozni egymáshoz a termelőket és a fogyasztókat
A rövid ellátási lánc megerősítésével közelebb kell hozni egymáshoz a…
Tovább olvasom >III. Employer Branding Konferencia: A jövő már jelen?
2025. június 3-án a Pasaréti Közösségi Ház adott otthont a…
Tovább olvasom >