Az acél az új műanyag?
Sosem volt időszerűbb új szemmel tekinteni az acélra, hiszen mostanra nyilvánvalóvá vált, hogy a műanyag csomagolás használata nem folytatható sokáig. Az APEAL (Európai Gyártók Szövetsége az Acél Csomagolásért) szerint itt az ideje megkülönböztetni az „újrahasznosítható” és a „valóban újrahasznosítható” anyagokat.
Noha a legtöbb szupermarket, kiskereskedő, stb. már tett lépéseket a műanyag-felhasználás csökkentésére, az tény, hogy csomagolóanyagra szükség van.
Az Európai Unióban évente nagyjából 88 millió tonna étel kerül a szemétbe. A műanyag csomagolás ugyan meghosszabbítja az élelmiszerek eltarthatóságát, de újrafelhasználni azt csak véges alkalommal lehet.
És itt jön képbe az acél, amely 100 százalékig véd a fénytől, víztől és levegőtől, így az így csomagolt és tárolt élelmiszer sokkal tovább tartható el, mint más csomagolóanyagok esetében. Ráadásul az acélt akárhányszor fel lehet használni újra, méghozzá minőségbeli változás nélkül.
A legfrissebb adatok szerint Európában az acélcsomagolás 80,5 százalékát újrahasznosítják, ami azt jelenti, hogy ez a legnagyobb arányban újrahasznosított anyag a kontinensen. Ha a kiskereskedők valóban ki akarják venni a részüket a fenntarthatósági törekvésekből, meg kell fontolniuk az acél, mint csomagolóanyag minél nagyobb arányú felhasználását.
Kapcsolódó cikkeink
Újabb pályázatok jelentek meg a fenntarthatóság terén
Az európai és a hazai mezőgazdasági gyakorlatokat egyre szorosabban határozzák…
Tovább olvasom >ESG-kérdőív vár a nagyobb hiteligénylő cégekre júliustól
2025. július 1-jétől új ESG-adatszolgáltatási kötelezettség lép életbe a vállalati hitelfelvevők…
Tovább olvasom >Aldi Süd húshűtőiben az állattartási forma kerül a középpontba
Az Aldi Süd az első nagy élelmiszer-kiskereskedelmi lánc Németországban, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az Innovációk napján kerültek átadásra az „Inno d’Or – Év innovációja 2025” díjak
Idén ötödik alkalommal került megrendezésre a Trade magazin által életre…
Tovább olvasom >Hét magyar élelmiszeripari cég mutatkozik be a sanghaji SIAL kiállításon
A Hungarian Food Business Program (HFBP) keretében hét magyar vállalat…
Tovább olvasom >Óriási bejelentések várhatók a XII. Laurel Retail Konferencián
Tizenkettedik alkalommal látja vendégül a magyar kiskereskedelmi szakma döntéshozóit hazánk…
Tovább olvasom >