Az acél az új műanyag?
Sosem volt időszerűbb új szemmel tekinteni az acélra, hiszen mostanra nyilvánvalóvá vált, hogy a műanyag csomagolás használata nem folytatható sokáig. Az APEAL (Európai Gyártók Szövetsége az Acél Csomagolásért) szerint itt az ideje megkülönböztetni az „újrahasznosítható” és a „valóban újrahasznosítható” anyagokat.
Noha a legtöbb szupermarket, kiskereskedő, stb. már tett lépéseket a műanyag-felhasználás csökkentésére, az tény, hogy csomagolóanyagra szükség van.
Az Európai Unióban évente nagyjából 88 millió tonna étel kerül a szemétbe. A műanyag csomagolás ugyan meghosszabbítja az élelmiszerek eltarthatóságát, de újrafelhasználni azt csak véges alkalommal lehet.
És itt jön képbe az acél, amely 100 százalékig véd a fénytől, víztől és levegőtől, így az így csomagolt és tárolt élelmiszer sokkal tovább tartható el, mint más csomagolóanyagok esetében. Ráadásul az acélt akárhányszor fel lehet használni újra, méghozzá minőségbeli változás nélkül.
A legfrissebb adatok szerint Európában az acélcsomagolás 80,5 százalékát újrahasznosítják, ami azt jelenti, hogy ez a legnagyobb arányban újrahasznosított anyag a kontinensen. Ha a kiskereskedők valóban ki akarják venni a részüket a fenntarthatósági törekvésekből, meg kell fontolniuk az acél, mint csomagolóanyag minél nagyobb arányú felhasználását.
Kapcsolódó cikkeink
Globális trendek – élelmiszeripari insightok
Az élelmiszeripar globális trendjeinek és innovációinak vezető platformjaként működő SIAL…
Tovább olvasom >SIAL: fókuszban a fenntartható élvezet
A globális élelmiszeripar legfontosabb eseménye minden páros évben a SIAL,…
Tovább olvasom >Az LG immár a 13. egymást követő évben került be a Dow Jones Fenntarthatósági Világindexbe
Az LG Electronics (LG) ismét bekerült a Dow Jones Fenntarthatósági…
Tovább olvasom >További cikkeink
A SPAR Magyarország is letette a névjegyét Budapest egyik legnagyobb hazai gin fesztiválja mellett
A IV. Gin Market Budapest minden eddiginél több kiállítóval, impozáns…
Tovább olvasom >Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Employer Branding az AI és a GenZ-k korában konferencia: A folytatás
2024. november 27-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre a…
Tovább olvasom >