Az AccorHotels megosztja a nemzetközi társadalmi-gazdasági lábnyomáról szóló kutatásának megállapításait
A világ vezető szálloda-üzemeltetője, az AccorHotels publikálta az első nemzetközi társadalmi-gazdasági lábnyomáról szóló kutatásának a megállapításait. A kutatás illeszkedik a Csoport társadalmi felelősségvállalásának a stratégiájába és célja, hogy mérhetővé és elemezhetővé tegye a Vállalat működését a nemzetközi és helyi gazdaságokban. A kutatás megállapításai segítenek a Csoportnak abban, hogy megerősítse a pozitív hatásokat a szállodák körüli közösségekben és limitálja a negatív hatásokat, melyek a növekedéséből fakadóan keletkezhetnek. A kutatást az Utopies tanácsadói cég végezte és az Ernst and Young független szakértői auditálták és kiterjedt a Csoport 3600 szállodájára és a 2013-as pénzügyi adatokra támaszkodott.
A két legfontosabb megállapítás
1. Az AccorHotels körülbelül 880.000 embernek ad munkát (közvetlen, közvetett és indukált)
A 186.000 közvetlenül a fő tevékenységéhez kötődő munkahelyen felül a Csoport működése körülbelül 700.000 indirekt és indukált munkahelyet hozott létre vagy támogat világszerte három különböző szektorban: vállalati szolgáltatások (mosoda, takarítás, biztonsági szolgálat), mezőgazdaság (a F&B aktivitás körül) és közösségi szolgáltatások (oktatás, egészségügy és szállítmányozás). A kutatás szerint az AccorHotels által létrehozott minden egyes új munkahely további négy másik állást is támogat világszerte.
2. Az AccorHotels elsősorban a gazdasági eredményekhez járul hozzá azon országokban, ahol jelen van
A Csoport 22 milliárd Euróval járul hozzá a nemzetközi GDP-hez, ami megegyezik egy teljes ország, mint például Ciprus hozzájárulásával. Ez a hozzájárulás a Csoport direkt hozzájárulását jelenti továbbá a beszállítói, a háztartások fogyasztása és a közkiadások által generált aktivitásokat is. Összességében a Csoport tevékenységének gazdasági hatása korrelál a helyi jelenlétével. Másként szólva Franciaországnak, Németországnak, Ausztráliának, Nagy-Britanniának és Brazíliának jelentős része van a Csoport által generált gazdasági eredmények/hatások tekintetében. Mindemellett az Egyesült Államok, ahol a Csoportnak kisebb a jelenléte mégis komoly mértékben járult hozzá a GDP-hez (672 millió Euró).
Kitekintés
A kutatás alátámasztja, hogy a Csoport értékteremtésének a mozgatórugója mélyen a helyi közösségekben gyökerezik és tovább kell erősítenie társadalmi és gazdasági felelősségvállalását azon országokban, ahol jelen van. 2014-ben az AccorHotels felülvizsgálta az Etikai és Vállalati Társadalmi Felelősségvállalás Charter dokumentumát és felállított egy Bizottságot, amely felügyeli ennek betartását és elősegiti az etika, integritás és jogszabályi megfelelés terén való további fejlődését.
A kutatás emellett kimutatta, hogy komoly kapcsolódási pontok vannak a Csoport, stakeholderei és azon országok közt, ahol jelen van. Az AccorHotels szerepe, mint üzleti partner és egyben ügyfél jelentős felelősségeket von maga után. A Csoport ezért olyan monitoring mechanizmusokat hozott létre, amelyek a szektor gyakorlatának fejlesztése érdekében lehetővé teszik a kiemelt partnerekkel való közös innovatív kezdeményezések elindítását.. Az AccorHotels ezen eredményeket felhasználja majd, hogy finomhangolja fenntartahtó fejlődési programját, a PLANET 21-et melynek új fejezetét idén tavasszal mutatják be.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >