Automatizálásba kell fektetni
Az élelmiszeripari beszállítóknak és gyártóknak egyre többet kell költeniük kutatásra és az automatizálásra – derül ki egy friss felmérésből.
A német-francia és angol egyetemek közreműködésével
készített felmérésben 250 élelmiszeripari vállalatot (chipsektől, a húsárukig,
salátákig) kérdeztek meg a kutatók. A válaszokból kiderült, hogy a cégek
leginkább a töltés, csomagolás, címkézés területén használják ki az
automatizálás lehetőségeit. A felmérés arra is rámutatott, hogy a kisebb
termékvonalakat gyártó cégek számára az automatizálás nem feltétlenül előny,
mert korlátozza a rugalmasságot.
A kutatás tanulsága, hogy az automatizálásnak a jövőben
fontos szerepe lesz a versenyképességben
és a termelékenységben egyaránt.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A szőlőt sem kíméli a klímaváltozás, a hatásait azonban mérsékelni lehet a Syngenta szerint
A mintegy 58 ezer hektáron zajló szőlőtermesztés a termőterület csökkenése…
Tovább olvasom >