Automatizálás a logisztikában – mit hozhat a jövő?
Az online rendelések növekedésével a kiszolgáló raktáraknak egyre gyorsabban kell dolgozniuk, gyorsítani kell a csomagolási folyamatokat, ami manuálisan egyre nehezebb. Ebben lehet segítség az automatizáció.
A Zebra által készített globális kutatás szerint a cégek 20%-ánál már elindult vagy tervben van a robotika/automatizálás használata a raktárakban. A százalékos arány 2025-re várhatóan csak magasabb lesz. Ezt alátámasztja, hogy az online térben történő rendelések 15-20%-kal növekedtek az elmúlt években, növelve az igényt a modernizált, automatizált raktárak iránt. A gyártási, szállítási, logisztikai és egyéb részlegek döntéshozóinak 27%-a teljes automatizálást tervez 2024-re.
A Honeywell Intelligrated által a közelmúltban vállalatvezetők körében végzett felmérés szerint az automatizálási folyamatok javítása az ellátási lánc menedzsereinek legfőbb célja a következő egy-két évben. A vállalatok 14%-a létesítményei automatizálásának fejlesztését tartja a legfontosabb prioritásnak, 37% pedig a három legfontosabb rövid távú cél között tartja számon, továbbá a vállalatoknak 43%-a fel is készült ennek megvalósítására.
Egy nemzetközi cikk szerint a nagy cégek vezetői egy-két éven belül szeretnék saját raktáraikat automatizálni, ugyanakkor kevesebb mint a felük, közel 40% érzi azt, hogy erre a változásra teljesen felkészültek.
– Ezt a tendenciát mi is érezzük, egyre nagyobb az érdeklődés az automatizálás kapcsán – mondja Bérces Pál, a QLM cégcsoport tulajdonosa. – Egy biztos, aki ma úgy dönt, hogy a raktári folyamatait automatizálja, az a döntéseivel késlekedő versenytársaihoz képest jelentős versenyelőnybe kerülhet. //
Kapcsolódó cikkeink
Az EU alapvető árucikkek, valamint egészségügyi eszközök felhalmozására tett javaslatot válságok esetére
Az Európai Bizottság javaslatokat mutatott be alapvető szükségleteket kielégítő áruk,…
Tovább olvasom >Megháromszorozza területét a HGL a HelloParks Maglód megaparkban
Újabb 10 ezer négyzetméter területre írt alá bérleti szerződést a…
Tovább olvasom >Ismét Business Superbrands elismerést kapott a Magyar Logisztikai Egyesület
A Magyar Logisztikai Egyesületet (MLE) 2025 júniusában ismét Business Superbrands…
Tovább olvasom >További cikkeink
Így ebédel a magyar – továbbra is húsfogyasztó nemzet vagyunk
Egy friss hazai kutatás feltárta, hogyan (nem) változott a magyar…
Tovább olvasom >Zsugorinfláció: adatbázis indul a kisebb kiszerelésekről
A fogyasztók könnyen hozzáférhető, megbízható és folyamatosan frissülő forrásból tájékozódhatnak…
Tovább olvasom >Támad a Temu: az online diszkontóriás betörne az európai élelmiszerpiacra is
A kínai Temu online piactér az olcsó elektronikai és ruházati…
Tovább olvasom >