Automatizálás a logisztikában – mit hozhat a jövő?
Az online rendelések növekedésével a kiszolgáló raktáraknak egyre gyorsabban kell dolgozniuk, gyorsítani kell a csomagolási folyamatokat, ami manuálisan egyre nehezebb. Ebben lehet segítség az automatizáció.
A Zebra által készített globális kutatás szerint a cégek 20%-ánál már elindult vagy tervben van a robotika/automatizálás használata a raktárakban. A százalékos arány 2025-re várhatóan csak magasabb lesz. Ezt alátámasztja, hogy az online térben történő rendelések 15-20%-kal növekedtek az elmúlt években, növelve az igényt a modernizált, automatizált raktárak iránt. A gyártási, szállítási, logisztikai és egyéb részlegek döntéshozóinak 27%-a teljes automatizálást tervez 2024-re.
A Honeywell Intelligrated által a közelmúltban vállalatvezetők körében végzett felmérés szerint az automatizálási folyamatok javítása az ellátási lánc menedzsereinek legfőbb célja a következő egy-két évben. A vállalatok 14%-a létesítményei automatizálásának fejlesztését tartja a legfontosabb prioritásnak, 37% pedig a három legfontosabb rövid távú cél között tartja számon, továbbá a vállalatoknak 43%-a fel is készült ennek megvalósítására.
Egy nemzetközi cikk szerint a nagy cégek vezetői egy-két éven belül szeretnék saját raktáraikat automatizálni, ugyanakkor kevesebb mint a felük, közel 40% érzi azt, hogy erre a változásra teljesen felkészültek.
– Ezt a tendenciát mi is érezzük, egyre nagyobb az érdeklődés az automatizálás kapcsán – mondja Bérces Pál, a QLM cégcsoport tulajdonosa. – Egy biztos, aki ma úgy dönt, hogy a raktári folyamatait automatizálja, az a döntéseivel késlekedő versenytársaihoz képest jelentős versenyelőnybe kerülhet. //
Kapcsolódó cikkeink
A jövő íze, csomagolása, ritmusa – innovációs térkép 2025-re
Új korszak küszöbén áll az FMCG-piac: a globális gazdasági nyomás…
Tovább olvasom >Versenytényezővé válik a telephely az e-kereskedelemben
A digitalizáció és a fogyasztói elvárások gyors változása nyomán az…
Tovább olvasom >Új korszak a házhoz szállításban: átvételi kódot vezet be a GLS
A házhoz szállítás kényelmét és biztonságát egyszerre növeli a GLS…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >