Automatákkal újít a dm és a Rossman
A drogériákban immár újratölthető automatákon keresztül tudnak vásárolni sampont, tusfürdőt és egyéb drogériai kellékeket a vásárlók Csehországban – olvasható a penzcentrum.hu-n. A dm és a Rossman azt ígéri, hogy a megoldást elterjesztik a többi régiós országban is. Ez a műanyag hulladék termelését is jelentősen csökkentené. A technológiát több környékbeli országban üzemel már, így hamarosan bevezethetik Magyarországon is.
Tavasszal kezdte meg a cseh egységekben az újratöltő rendszerek tesztelését a dm, novembertől pedig már a Rossman is bevezeti a feltöltő automatákat. A vásárlók így már öblítőt, sampont és tusfürdőt is ezzel a módszerrel tudnak majd vásárolni – számol be a cseh Novinky.
A vásárló kiválaszt egy üres palackot a hozzá tartozó termékhez az automatából, beolvassa a vonalkódját a töltőállomásnál, és a gép megtölti a termékkel a palackot. A gép ezen kívül kinyomtat egy cetlit a termék szavatossági idejével. Az ügyfél ezután rácsavarja a palack tetejét, és már mehet is fizetni. A megoldás csökkenti a műanyagfelhasználást, hiszen ezek a palackok később újratölthetőek – mondta el a lapnak Olga Stanley, a Rossman szóvivője.
A flakont mindenképp ki kell fizetni egyszer: az üres flakon 19,90 cseh koronába kerül, ez nagyjából mai árfolyamon kb. 260 forint. Ezt a flakont később bármikor újra tudja tölteni a boltban. A vállalat célja a műanyaghulladékok mérséklése, és egy kutatás szerint ha minden cseh átállna erre a technológiára, akkor évente 5000 tonna műanyagszeméttel keletkezne kevesebb. Az üres flakonokba egyelőre 8 terméket lehet beletölteni, a rendszer 5 cseh városban működik majd. Prágában tavasszal már a dm is elindította a hasonló újratölthető technológiát a lap szerint. Jiri Peroutka, a dm szóvivője a lapnak elmondta, hogy az érdeklődés nagy volt a boltokban a megoldás iránt.
A nagy érdkelődésre való tekintettel a vállalatok nagy potenciált látnak a megoldásban. A dm az ország összes városában be szeretné vezetni a technológiát. A lap szerint Romániában, Ausztriában és Szlovákiában már üzemel hasonló technológia. (penzcentrum.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Az árakba, a technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba invesztált a dm
A drogéria forgalma 17%-kal nőtt az elmúlt gazdasági évben A…
Tovább olvasom >Patikán innen és túl
A vény nélküli gyógyhatású készítmények és étrend-kiegészítők piaca az utóbbi…
Tovább olvasom >Optimistán szenvednek a márkák, sikertől duzzadnak a drogériák – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 2. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >