Automatákkal újít a dm és a Rossman
A drogériákban immár újratölthető automatákon keresztül tudnak vásárolni sampont, tusfürdőt és egyéb drogériai kellékeket a vásárlók Csehországban – olvasható a penzcentrum.hu-n. A dm és a Rossman azt ígéri, hogy a megoldást elterjesztik a többi régiós országban is. Ez a műanyag hulladék termelését is jelentősen csökkentené. A technológiát több környékbeli országban üzemel már, így hamarosan bevezethetik Magyarországon is.
Tavasszal kezdte meg a cseh egységekben az újratöltő rendszerek tesztelését a dm, novembertől pedig már a Rossman is bevezeti a feltöltő automatákat. A vásárlók így már öblítőt, sampont és tusfürdőt is ezzel a módszerrel tudnak majd vásárolni – számol be a cseh Novinky.
A vásárló kiválaszt egy üres palackot a hozzá tartozó termékhez az automatából, beolvassa a vonalkódját a töltőállomásnál, és a gép megtölti a termékkel a palackot. A gép ezen kívül kinyomtat egy cetlit a termék szavatossági idejével. Az ügyfél ezután rácsavarja a palack tetejét, és már mehet is fizetni. A megoldás csökkenti a műanyagfelhasználást, hiszen ezek a palackok később újratölthetőek – mondta el a lapnak Olga Stanley, a Rossman szóvivője.
A flakont mindenképp ki kell fizetni egyszer: az üres flakon 19,90 cseh koronába kerül, ez nagyjából mai árfolyamon kb. 260 forint. Ezt a flakont később bármikor újra tudja tölteni a boltban. A vállalat célja a műanyaghulladékok mérséklése, és egy kutatás szerint ha minden cseh átállna erre a technológiára, akkor évente 5000 tonna műanyagszeméttel keletkezne kevesebb. Az üres flakonokba egyelőre 8 terméket lehet beletölteni, a rendszer 5 cseh városban működik majd. Prágában tavasszal már a dm is elindította a hasonló újratölthető technológiát a lap szerint. Jiri Peroutka, a dm szóvivője a lapnak elmondta, hogy az érdeklődés nagy volt a boltokban a megoldás iránt.
A nagy érdkelődésre való tekintettel a vállalatok nagy potenciált látnak a megoldásban. A dm az ország összes városában be szeretné vezetni a technológiát. A lap szerint Romániában, Ausztriában és Szlovákiában már üzemel hasonló technológia. (penzcentrum.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Csökkenő születésszám, növekvő kihívások
A demográfiai trendek és a fogyasztói szokások alakulása egyaránt formálja…
Tovább olvasom >Gyengédség minden érintésben
A babaápolási piacon a fenntarthatóság, a biztonságos összetevők és az…
Tovább olvasom >Áprilistól már a dm-ben is kaphatóak lesznek az AVON termékei
Az AVON az elmúlt több mint 135 év alatt a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megnövelt kapacitással segíti a húsvéti visszaváltást a MOHU
Az ünnepek közeledtével várhatóan a boltok forgalma növekedni fog, így…
Tovább olvasom >Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >