Automatákkal újít a dm és a Rossman
A drogériákban immár újratölthető automatákon keresztül tudnak vásárolni sampont, tusfürdőt és egyéb drogériai kellékeket a vásárlók Csehországban – olvasható a penzcentrum.hu-n. A dm és a Rossman azt ígéri, hogy a megoldást elterjesztik a többi régiós országban is. Ez a műanyag hulladék termelését is jelentősen csökkentené. A technológiát több környékbeli országban üzemel már, így hamarosan bevezethetik Magyarországon is.
Tavasszal kezdte meg a cseh egységekben az újratöltő rendszerek tesztelését a dm, novembertől pedig már a Rossman is bevezeti a feltöltő automatákat. A vásárlók így már öblítőt, sampont és tusfürdőt is ezzel a módszerrel tudnak majd vásárolni – számol be a cseh Novinky.
A vásárló kiválaszt egy üres palackot a hozzá tartozó termékhez az automatából, beolvassa a vonalkódját a töltőállomásnál, és a gép megtölti a termékkel a palackot. A gép ezen kívül kinyomtat egy cetlit a termék szavatossági idejével. Az ügyfél ezután rácsavarja a palack tetejét, és már mehet is fizetni. A megoldás csökkenti a műanyagfelhasználást, hiszen ezek a palackok később újratölthetőek – mondta el a lapnak Olga Stanley, a Rossman szóvivője.
A flakont mindenképp ki kell fizetni egyszer: az üres flakon 19,90 cseh koronába kerül, ez nagyjából mai árfolyamon kb. 260 forint. Ezt a flakont később bármikor újra tudja tölteni a boltban. A vállalat célja a műanyaghulladékok mérséklése, és egy kutatás szerint ha minden cseh átállna erre a technológiára, akkor évente 5000 tonna műanyagszeméttel keletkezne kevesebb. Az üres flakonokba egyelőre 8 terméket lehet beletölteni, a rendszer 5 cseh városban működik majd. Prágában tavasszal már a dm is elindította a hasonló újratölthető technológiát a lap szerint. Jiri Peroutka, a dm szóvivője a lapnak elmondta, hogy az érdeklődés nagy volt a boltokban a megoldás iránt.
A nagy érdkelődésre való tekintettel a vállalatok nagy potenciált látnak a megoldásban. A dm az ország összes városában be szeretné vezetni a technológiát. A lap szerint Romániában, Ausztriában és Szlovákiában már üzemel hasonló technológia. (penzcentrum.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Late night shopping a Westend dm üzletben Regán Lilivel, Kisóval, és az adidas Vibes új illatkollekciójával
Az adidas márka legújabb illatkollekcióját a Vibes-t egy Late night…
Tovább olvasom >Signature 40 újra – Szintet lépett a Signature Platform: elindult a Signature Alumni Club
2024-ben soha nem látott magaslatokra ért a Signature 40 lista.…
Tovább olvasom >A dm forgalma 17 százalékkal nőtt az elmúlt gazdasági évben
A dm az elmúlt gazdasági évben nagy mértékben fektetett az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >